Två hanar ihop
Hejsan, jag vet redan att man absolut inte ska ha två hanar ihop och att dem till och med kan döda varandra om de sätts ihop. Men jag undrar om det är fullt omöjligt att ha två okastrerade hanar tillsammans? Finns det någon liten chans att det skulle funka? Inte för att jag tänkte försöka att sätta ihop två hanar, jag undrar bara:).
En liten chans finns det säkert.
Jag personligen tycker den chansen att de ska funka ihop är på tok för liten för att jag ska våga chansa.
#1 Mm, skulle aldrig heller våga chansa. Men min kusin har tagit hand om en bortsprungen kanin. dem kollade könet på den och sa att det var en hane, Dem har redan en hankanin så dem satte ihop dem, försiktigt så att dem fick lära känna varandra, men dem tycker bara om varandra, slickar på varandra och allt! Jag tror nog att det är en hona, och att dem snart kmr få ungar. Men dem säger att de är säkra att det är en hane!

Jag vet några fall där det faktiskt har funkat, då har det oftast varit en liten ras och en stor så att storleksskillnaden antagligen har blivit det avgörande för rangen.
Men för länge sen hade en av våra grannar tre kaninhanar, två av dom kom bra överens och bodde tillsammans, medan den tredje bodde ensam. Sen fick vi höra att från början hade dom haft dom här tre kaninerna plus en till hane i samma bur, det blev slagsmål och den fjärde skadades så illa att den fick avlivas.
Men det är ju inte att rekommendera.
Såg nu att djurmagazinet hade skrivit lite anvisningar och skötselråd, bl.a. att två kastrerade hanar fungerar tillsammans, det kan ju fungera, men det är inte alls säkert, så det borde ju ha stått så i stället.