Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1357 ggr
MangoO
0

Självförtroende?

Jag har en vädurkorsings hona och hon är guuudasnäll i buren och är framåt och så där. Likadant när hon sitter i knäet. Men när hon kommer ut i komposthagen är hon bara på sin vakt heeeela tiden likadant om hon får syn på en annan kanin, då vill hon bara göma sig. Resten av kaninerna här hemma älskar att få komma ut i sele elr Hage och dom gräver, rullar sig, äter gräs och sånt. (Hon har dock inte gått i sele pgr av detta) Men om jag sätter mig ner i hagen med henne så kommer hon fram och kan till och med äta lite gräs. Hon är väldigt beroende av närhet denhär lilla damen. Så nu undrar jag om det finns något man kan göra för att stärka hennes självförtroende??Glad

Hopp och skutt!

Ida Johansson, Björklövets Hoppkaniner

bunnyheart
0

*tassavtryck*

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

coelho
0

Jag är inte helt säker, men jag uppfattade det som att hon tex inte vågar äta och är rädd när hon är själv i Hage? För det problemet hade jag med min hona innan. Men när hon flyttade ihop med stampe blev hon mycket modigare och är inte alls rädd när hon är i Hage och äter som aldrig för ;).

Kramar Emma! :)

Bloggar även om mina kaniner på:  http://emmaskaniner.devote.se/ Klicka in vetja! :P

MangoO
0

HahaGladokeej. Hon bodde ihop med sin mamma förut men sedan blev mamman sur och började jaga henne mkt så då tog jag bort henne så hon fick bo själv. Har en annan hona här hemma som jag ska försöka tussa ihop henne med.  Tycker så synd om henne.

Hopp och skutt!

emms
0

Min hona var med mer rädd innan hon flyttade ihop med min kastrerade kille :) Så det funkade för mig.

Annars kanske du kan göra hagen mer skyddad? Sätta upp skydd runtomkring och på. Hon kanske inte gillar att vara "utsatt" i en bur helt i galler? Testa att sätta lakan runt hela och på. Med bara ett litet hål att kika ut :) Kanske funkar bra för henne?

Emma

MangoO
0

Ska testa det Glad

Hopp och skutt!

MangoO
0

Provade det idag(: Satte upp massor med träskivor runt om och sedan släppte jag ner henne och gick därifrån en stund. När jag kom tillbaka möttes jag av en mkt glad tjej som for runt och gjorde glädjeskutt!Skrattande Tack för tipset!

Hopp och skutt!

coelho
0

#6 gud vad kul att det blev bra :)

Kramar Emma! :)

Bloggar även om mina kaniner på:  http://emmaskaniner.devote.se/ Klicka in vetja! :P

emms
0

#6 Vad kul att det funkade! :D Vissa individer behöver lite mer trygghet än andra ;)

Emma