Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1161 ggr
xEbichux
0

Aktiveringstips?

Efter att ha varit intresserad av att köpa en kanin ett bra tag så var jag på en djuraffär idag och såg världens sötaste hermelinkille.

Han fick självklart följa med mig hem och fick namnet Sonic.

Allt det viktigaste inhandlades samtidigt idag men jag hade en stor kaninbur och lite andra saker sen innan (har haft råttor sen innan).

Min fråga däremot är vad skulle jag kunna köpa eller göra för saker att aktivera honom med?

Har upptäckt att han vill gräva sönder min säng nästan så jag funderar på att köpa en låda från ikea och fylla den med något så han får gräva iaf den ska inte vara i buren utan den kommer vara till när han är ute i mitt rum. Men har ni några tips? också på vilken låda som kan bli bra och vad jag kan fylla den med?

Friheten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

grenar, bollar, kattunnlar, En sån där stor låda man kan ha undersängen i plast kan man ha stalltorv blandat med spån (granngården) Lägg i halm oxå :) Då får han lite att pyssla med :P

Omålade träleksaker, småpallar han kan hoppa upp på.

Och Grattis :) Finns massor med bra trådar här på kif. Bra hö bra pellets så kommer han må perfekt Lycka till :) är det nått så är det bara att fråga.

har är min Hage full fart :)

xEbichux
0

#1 Vad är det för slags bollar som funkar som är bra?

Och jag kollade tyvärr inte så mkt på innan jag köpte höet vad det var för sort men det är iaf svenskt ekologiskt odlat hö med timotej, ängsvingel och ängsgräs. Är det bra?

xEbichux
0

putt

Friheten
0

Bästa hö köper man av en bonde eller stall, vilken typ som är bäst är jag osäker på, ängshö är nog bra :)
Ang bollar har jag innebandy bollar som jag har stoppat hö i:) sen finns djuraktiveringsbollar som man lägga nått hittade i :)

Om du undrar om pellets. Gnagarblandningar går bort helt. Lottie,stampe,carrier. Är bra rena pellets som gäller. :)

Jennymaria
0

Hos oss är olika kartonglådor ALLTID favoriterna! Stora, små, upp&ner, klipp olika storlekars hål i dem, använd nitmaskin för att göra en tunnel. Bara fantasin sätter gränser :-)

Grenar med blad på funkar oxå varje gång, ännu bättre om de hänger någonstans ifrån…