Personligheter
Hej! Alla kaniner har så många olika personligheter och ingen kanin är den andra lik (kanske lik men inte likadan
) så i denna tråd hade jag tänkt att ni och jag ska skriva om era kaniners personligheter och gärna lägga in en bild på kaninen., ni som har väldigt många behöver självklart inte skriva om alla men kanske om en elr några?
Var snälla att inte skrvia "min kanin har samma personlighet som #1 kanin" för att den har väl inte exakt samma personlighet?
Sätt igång!
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

Min kanin Maja är en dvärgvädur. Jag vet inte riktigt om hon är så rastypisk. Hon är lugn och snäll men vill inte bli petad på nosen om man inte bär henne. Man kan pussa henne i hela ansiktet och hon är så himla kelsjuk.
Hon är nyfiken på ALLT och allt spännande måste undersökas ;)
Hon kommer ibland på inkallning men inte alltid. Maja gillar både snö och färskt gräs både och är underbart enligt henne. Hon är ganska bra på att hoppa men inte alltid så hoppvillig. Att ligga på rygg i mattes knä och bli klappad på magen älskar hon! När hon blir rädd så springer hon antingen till sitt bo eller rumskompisen Kajsa.
Maja älskar mat och blir lätt för tjock. Hon är ganska dominerande mot andra kaniner eftersom hon är högst i rang. Hon funkar med ranglåga kaniner men inte med de lite mer tuffa och bestämda, då blir det bråk!
Kajsa o matte är hennes bästa vänner.
Maja är den viltgula kaninen åt höger. På bilden är hon 7 veckor och Kajsa (blåmantlade åt vänster) 9 veckor.
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Jag tar hand om min systers kanin, Tuffsan (Turbos Sunshine), som är en angora som bor inomhus i en bur, men går lös för det mesta. Hon vaktar sin bur men ute ur den är hon helt underbar! Det enda hon vill är att bli klappad, hon följer efter en överallt och puffar på ens hand och lägger huvudet under den så att man ska klappa henne.
När man släpper ut henne så blir hon så glad och hoppar och skuttar och springer runt benen. Hon är också otroligt lätthanterad och lugn när hon ska klippas, ligger helt snällt och stilla i flera timmar, oavsett hur man vrider och vänder på henne :P
Det roliga med angora är också att de har helt olika personligheter beroende på pälslängden. När den är som längst så är Tuffsan väldigt lugn, men när hon är nyklippt är det mer fart i henne!

Vill även påminna er om att hålla tråden så ren som möjligt och inte kommentera någonanans kanin!
Kan någon MA ta bort denna kommentar och istället skriva det i inlägget?
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Egenskaper: kärvänlig, gosig, envis, mycket lugn och "lufsar" runt
Gör gärna: leker med boll, sitter i knät utomhus, gör glädjeskutt, möblerar om i buren, ligger utsträckt på picknickfiltar, snor mattes godispåsar eller läskflaskor
Gör gärna inte: blir borstad, ligger på rygg, blir fasthållen länge
Äter helst: äpple, persilja, banan, choklad (fast det får han såklart inte), hallonsoda (samma där)
Äter helt inte: paprika
Han är världens finaste
<3