Kaninernas Chatt!

Idag har jag äntligen fått komma ut och skutta. Åh vad roligt! För nu har dom dära människorna som trodde jag var en hamster farit. Så nu skuttar jag föör fullt 
Stamp, Hampus

Jaha, vad roligt ;) Själv sitter jag och lata mig (som en höna säger matte) 
hehe… höna? värper du ägg också?…. kan man få se ett foto på dig?

Mamma är en japantecknad dvärgvädur och pappa en vit hermelin! =)

Jaha, jag kommer inte ihåg min mamma och pappa, inte äns min föredetta matte/husse. För jag bodde på en djuraffär ett tag =)
Hej Hej! Candy snygging här :D
Just nu tvättar jag öronen och matte skriver åt mig! Jag skulle ju absolut inte kunna smutsa ner mina tassar bara för att skriva! Hur som helst har det hänt pyttelite idag. Jag åt en utsökt frukost! Pellets, morot och lite bröd, mums mums! Vad åt ni till frukost?

Hej Candy! Idag åt jag pellets,Hö,vatten och lite banan. Sen ut och skutta :D Också har jag rymt idag, det var skoj! Morfar och matte försökte få ut mig, haha vad dom är roliga. Men tills sist fick matte tag i mig, och då fick jag mig en utskällning 
Heh hej Candy! Jag åt bara hö till frukost och äter peppets och sånt på kvällen(man sparar det goda till sist som man brukar säga
)
#11: Usch då! Sånt har jag också varit med om! Senast imorse smet jag från buren och bet sönder påsarna i mattes rum! Hon blev arg ;( Men mitt babyface är bäst! :D Hon gav mig snart pussar istället.
#12: Ja, det godast sist! Men jag kan inte stå imot frestelsen..
Nu tvättar jag mig igen! Tassarna blev smutsiga när jag härjade i mattes säng!

#13 Jooda, men jag drog min flirtblink så var jag snart och skuttade
Ja, du är ju en flicka så. Och dom håller ju på och tvätta sig så mycke såå
Bor du inne?
Hej hopp här kommer en liten hälsning från Sky! Jag är en dvärgvädurs hona som heter Kolartorpets Garbo men matte har döpt om mig till sky.. isad har inte jag gjort mycket mer än att sov…zzzzZZZZzzzzZZ

Roligt Sky ;D
Japp, inomhus är bäst! Jag fick flytta in för ett tag sen, eftersom jag ska få barn och allt snart! Jo, vuxen blir jag :D Matte var rädd att ungarna skulle frysa ihjäl!

Ska nu bli mamma? Vad roligt =) Visst hade du en kompis också? Bor han kvar ute? ;) Nu mumsar jag på en morot :D
#18: Roxy bor kvar utomhus ja! Hon får absolut inte komma in till mig, hihi :D Men det är hennes eget fel! När jag var liten hackade hon hela tiden på mig :-/
Pappan till ungarna är jättefin! Jag hälsade på honom på tävlingen igår, och ojoj, vilken charmör!

Men då får ju du mer tid av matte ;) Vad bra att pappan är fin, och charmig.. När ska det hela hända?
Hejsan.
Jag är en kanin, en svart kanin, jag heter Smulan också. Idag var jag och brorsan Skorpan uppe i matte ebbas rum. HOn gjorde något konstigt, en kartong med såntär som man har i toaletteninuti. jag tror hon sa att det var en toalett till oss. jag blev nog lite nervös eller så hade jag ätit nått olämpligt för jag fick diarre under matte ebbas säng. men hon blir inte arg på mej, hon säger bara: jaa, Smulan, det rä ändå inte ditt fel.
/ Smulan
(På bilden är jag 0 år gammal, det rä 2 år sedan och jag hade precis kommit till ebba)
Hejhej Smulan! =) Nu har jag(Peppar, ni vet den nästan värdskända kaninen) kommit tillbaka… =)
(Pii = Ping Pong, Lo = Lollipop)
Lo; Idag ska jag ut och skutta minsan! Igår blev det inget skuttande! Och sen tänker jag äta massor av godis! Om jag inte får godis av matte får jag väll rymma till foder hinkarna och vräka i mej! Men d får jag ont i magen! Och hur får man upp box dörren?? Hmm har lite problem..
Pii; Varför ska jag banta?? Jag är en lagon fet kanin i mina bästa år! Lollipop får ju äta :( Men men.. Idag ska jag ut och skutta, igår fick jag lyssna när matte och moster sjöng kaeoke här ute i huset bredvid!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
JAg tycker att alla niner ska få äta hur mycket som hälst! tyvär vill ju inte mäniskorna det….
Hej hej, Channie här :P
ja fick komma ut å skutta i snön ida! ja tyckte de va jätteskoj speciellt när ja fick borra mig in i snöhögarna ;) Men det var inte kul när matte lyfte mig för ja ville ju springa ju! å gräva! :) jag fick oxå träffa en ny tjej ida.. hon var 3 år och hon var snäll med mig. men eftersom hon var främling var hon lite läskig men ja vande mig eftersom hon var snäll! :D
Matte la in en bild på mig när ja just borrat in ansiktet i snön… ^^
Cassie här :P
igår fick ja vara ute å skutta i snön :P de va riktigt skoj. ida så städa matte min bur så ja fick skutta på golvet i ladan. :)
Usch ja, vi här på gården håller fortfarande på att hämta oss ifrån den farliga stora svarta saken matte kallar hund!
Den var här i fredags, och OJ vad rädd jag blev! Verkade som de andra tog det ganska lugnt, men jag klarar inte av när den är här… // Järnsaxa

Va? Hundar som är så snälla :D Ellar jag känner bara en, Smilla min bästa kompis!
Idag har jag jagat katter, hihihi. Matte släppte ut mig så jag fick springa fritt lite medans hon mockade åt mig och då kom dom två katterna som bor här och var nyfikta på mig, men jag skrämde iväg dom!
Jag har också hälsat på Albin, min granne. Han är lite dryg men rätt söt. Just nu är han ute och skuttar i den stora hagen men matte ska snart ta in honom.
Jag längtar till kvällsmaten för då ska vi få gröt ;D
Tass / Gizmo
Pii; Jag fick skutta lite över hinder idag också! Det var lite läskigt. Sen bantar jag fortfarande :( Det är svårt att banta jag är inne på min andra bantnings dag! Jag fick skutta runt i hela kaninhuset, tyvär fick vi inte komma ut i snön.. Jag och Lollipop sitter nu och myser under ett litet hus!
Lo; JIPPIE! Jag fick hoppa idag! Jag älskar att hoppa, flyga dit och landa hit! shohoooooo! :D men Ping Pong blev lite arg på mej när jag kom ut i hela kaninhuset från våran box. Hon fick sitta i en liten reserv bur och äta då hon bantar. När jag skulle hälsa på henne blev om lite arg! Jag ville också smaka på hennes mat ju! Hon drog loss lite av min päls men nu är vi vänner igen! :)
Puss & Kram Hälsar Ping Pong och Lollipop
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Idag fick jag skutta på morgonen och sen fick jag sitta i buren. Och då passade jag på att sova och lata mig tills matte kom hem sen dess har jag skuttat :) Hoppas att jag får lite vetegroddsolja ikväll ;D
Tass, Hampus
Mohahaha! Nu är det inte bara vi som bantar (med vi menar vi Pii) eller jo det är det. Men matte har blivit veggis nu :D. hahahaha. Hmm. det är ju vi också! Nu var det inte roligt längre! :/ Nåja idag ska vi ut och hoppa runt igen!
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Roxy tar över tagnetbordet!
Nu har candy skrivit massa, nu är det faktiskt min tur! Matte tog inte ut mig så mycket, för jag ville inte! Matte hade med sig lite kompisar, och jag är ganska blyg, så jag ville inte, hihi :D
Ikväll har matte berättat att hon ska göra iordning en present och göra en tårta åt mig! Vill ni veta varför? För imorgon fyller jag två :D

Fyller du 2 år?? Wow, jag är bara 9 månader
En liten plutt imot för dig 
Grattis Roxy, själv fyllde jag 2 år igår. Så jag är näst äldst på gården. Min snygge granne, Zvinto, är 9 månader äldre än mig. // Mimi

Grattis Mimi!!
Ni är stora ni men jag är liten… Fast stark och busig 
Vi fyller 7 månader nu i februari. Matte fick inget datum när hon köpte oss.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Vill inte dom andra kaninerna skriva här? Som Dennis,Andy,Leah,Molle,alla suzzies kaniner m.m? ;)
Det verkar inte så :'(
// Pii
Tydligen inte :'(
// Lo
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Kom igen nu alla andra niner däääär ute!
Flera måste skriva
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Precis ;)
typ bara vi 2 och Hampus inne ju
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Vad kul med en chatt som vi kaniner kan skriva i! :) Hejsan alla! Jag heter Alfons och fyllde ett år för 3 dagar sen. (den 2/2) Mitt största intresse är att springa lös på tomten och att äta. Min dag har varit kul. Imorse fick jag hö, mat, vatten och gröt - vilket jag älskar! Sedan när matte kom hem från skolan fick jag springa lös på tomten medans hon städade buren. Och resten av dagen har jag slappat och äätit :)
Tassar /Alfons

Vilken roligt dag du har haft Alfons :)
Ska nu skutta lite i tunnen :D

Vad har ni andra gjort idag då? Tycker ni om havregrynsgröt? 

Vilket datum fyller du Roxy? Jag fyller nämligen ett år imorrn!!! :D
/Gizmo
Jag älskar havregrynsgröt! Men jag bantar så får inte äta det nu :( dumma matte!
// Pii
Ja det är gott, har inte ätit det på några dagar, men är nått gram för tjock.
// Lo
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jag giller inte gröt, Usch och fy och blääää!
Fyller du är imorgon Gizmo? Alla fyller ju år men inte jag
Jag fyller 1 den 7Maj
Men nu har jag fått gurka och nu ska jag sova..
Natti Natti /Hampus

Japp jag blir ett år!!! Hoppas ni grattar mig då :D Jag älskar gröt! Fick det nyss :) Gröt, äpple och morötter!
Nu har vi vart ute och skuttat, matte fotade oss :). Vi är i tonårs perioden och retades med matte. Hon puttade bort oss och sa att vi inte fick vara där! en vet ni va vi skuttade tillbaka om och om igen! Sen fick vi jätte god mat också! Lägger in en bild på det! Ping Pongs bantnings rätt till vänster och Lollipops rätt till höger ;)
// Pii&Lo
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
vad är det svart/lila i skålen? Nyfiken som tusan.. :P
Medarbetare på Hundar.ifokus
Grattis Gizmo!!! Hoppas du har en trevlig födelsedag! :)
/////Channie och Cassie
Grattis på födelsedagen Gizmo!!
Önskar
Dicken, Fia, Mimi, Zvinto, Iris, Järnsaxa & Daylight.

Grattis Gizmo!! Hoppas att du får massa gott :)
Önskar Hampus

Jaha, skoj :D Jag är och kollar vad morfar gör ;P
#46: Jag fyller år idag! 6/2 :D Grattis Gizmo!
#51; Det är rödkål, det är jätte gott tycker vi! :) Nyttigt godis :D. Fast vi får bara lite.
Nu sitter vi och väntar på att matte ska komma ut igen! Nu vill vi äta godis! Fast det får vi inte.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Grattis till dig med Roxy! :D
Grattis Gizmo
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Grattis Roxy! Hoppas du får en underbar dag ;)
Kaninpuffar, Hampus
(Starta en tråd? ;)
Grattis Roxy.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Järnsaxa här!
Idag fick matte för sig att hon skulle testa att ta kort på mig och nykomlingen, Daisy tror jag hon heter. Mig gjorde det ingenting, men den lilla "råttan" försökte attackera mig. Matte och hennes pappa skrattade gott åt hennes enorma självförtroende, jag med för den delen. Hon är 1/3 av min storlek och 4,5 kg lättare. Om jag ville skulle jag kunna mosa henne bara genom att sitta på henne. Tror lilltösen behöver komma ner på jorden lite. =P
Och helt appropå - jag fick banan av matte också!!! *MUMS*
Här är en bild på mig när jag mumsar banan.
Over and out!

Hehe, undra om lilltösen är mindre än mej också ;) Ingen bild på sig och Daisy? ;-)
Haha vad är hon för sort då? Själv är vi nån dvärg.. hm tror det är Dvärgvädur människorna kallar oss… Är den tösen mindre en oss också?
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Njae, hann tyvär inte ta några bilder på henne och mej innan hon började moppsa upp sig. =P
Men har för mig matte sa att hon väger runt 0,9kg. //Järnsaxa
Hehe okej hon är nog mindre en oss.
// Pii&Lo
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Japp, den lilla är en hermelin. // Järnsaxa
hehe.. Bild på henne?
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Taaack allihopa! Matte har lovat en riktig fördelsedagsmiddag till mig ikväll ;D Och grattis Roxy!! Festligt att vi fyller på exakt samma dag :)
Haha är man bjuden på kalas?? hehe. Tror inte vi kan komma men är man bjuden endå? xP
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Oj hon vägde inte mycke Järnsaxa ;)
Åh vad gott Gizmo ;) Be matte ta bilder ;D

Perfekt ;) Ska bara dra och köpa en ros 
Okej, vi kommer! ;P Vad vill du ha. pzzzt, Pii du skaffar morot och jag (Lo) skaffar en bit rödkål.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Tja, slänger väl in en bild på lill"råttan" då. =P Tror hon är världens snyggaste fotomodell också! Då har hon inte sett mig "in action" ;)
Sköjj med kalas Gizmo!
snygg tjej, Vi kanske borde bli lebbar?? Eller vad tycker du Lo? Jo det skulle vara intressant..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Vilken liten söt tös 
*putt*
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Idag har jag skuttat hela dan, fått godis och extra mys för idag fyller jag 9månader!

Grattis Hampus! :D /Alfons
Mattes syster fjäskade lite för mig idag. Hon och "morfar" hjäptes åt att skura rent min bur, och sen ha i nytt fräscht spån. Antar att det är för att jag ska kastreras imorrn. *gulp* Men min morbror är ju kastrerad och han tyckte inte att det var så farligt…
Jag hoppas han har rätt, är väldigt nervös inför imorrn. Och imorrn kommer jag tydligen bli mer bortskämd för att jag ska glömma lite att jag blivit opererad. Försöka duger. =P //Theo, NinniH´s systers kanin

Tack Alfons :)
Lycka till Theo, det går nog bra! Jag ska också kastreras snart 
Shit vilken tur att vi är tjejer! vad läskigt att bli kastrerad! :S
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Eah inte för en tuffing som mig 
haha okej. hm, är du säker på att du inte är supermannen? Kanske Super Hampus?? xP
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Självklart är jag den dära speciella 

KASTRERAD! hjääälp. hoppas matte inte har några planer på det! huuuh va läskigt. matte säger jämt att jag är så feg så feg, men det är jag inte alls det! men vad sku ni göra om det kom en stor bamsehund emot er? springa för livet, eller hur? det hände mig häromveckan. jag satt lugnt och skönt på min lilla filt under bordet och tittade på melodifestivalen och så ringer det på dörren. in kommer monsterhunden rocky. matte sa; men titta, det är ju din kusin, ska du inte hälsa?" HÄLSA? han kommer slita mig i stycken. jag trodde min sista stund var inne, men matte såg hur rädd jag blev och jag fick flytta upp på mattes rum resten av kvällen. gud vad jag har saknat mattes rum! med det där mysiga överkastet :D
förresten har matte sagt att jag skå få träffa en tjej snart! det ser jag fram emot! på utställningen i januari fick jag min första puss. det var en ursnygg dävrgvädurshona på 1 år. jag blev varm i hela kroppen, men lite blyg. jag träffade på massa nya kaniner där! bland annat en urkaxig hermelinhane som var jättearg mot mig. jag antar att det var för jag satt mitt i vägen för hans uppvärmningsbana. han skulle hopptävla, förstår ni. jag vet inte om jag förstår det där med hoppning? matte säger alltid att jag är så duktig. och visst, jag hoppar - men vad är poängen? jag tycker mer om utställning. att sitta vackert och bli klappad av en domare. de e min stil!
nu ska jag soova, men vi hörs!
puss på nosen
/ moses

Om det kom en stor hund mot mig skulle jag bara: Tjenare! Du kan inte ta mig *retas*. Och så hade jag skuttat!
Ska ni gå och käka, Stamp, Hampus

humm. det är en stor golden retriever vi snackar om. han sliter sönder alla sina gosedjur. han fick min favvo älg & svalde den i ett nafs!!
puss på nosen
/ moses

I sommras fick jag besök hela tiden av hund som heter Moa, men hon vågade knappt gå fram till mig ;D Men nästa vecka så kommer en hundvalp till oss, för matte tjatar om det hela tiden ;P
Candy: Jag har listat ut hur man rymmer ur buren! Jag bor ju inne i mattes syrras rum, hehe :D Nu när jag vet hur man kommer ut kan jag springa omkring på nätterna och busa. Men jag biter faktiskt inte sönder något! Aldrig aldrig aldrig! Matte lät mig vara lös på hennes systers rum igår, och då visade jag hur bra jag hittade =) Jag hoppade direkt upp i sängen, la mig tillrätta, och sov, haha :D

Jag rymer hela tiden :D Jätteroligt, jag anntigen hoppar över eller kryper under bokhyllan. Speciellt när matte inte får fram mig
Men igår lockade mattes pappa och lillebror fram mig med en morot, kunde inte motstå :P
jag har aldrig rymt… verkar kul :D borde kanske pröva nån gång… hehe.. fast då kanske matte blir rädd att ja rymmer långt för ja bor ju ute… jag vill ju inte det… men man kanske skulle kunna ta en snabbisrmmning nån gång…
////Cassie

Jag rymde både igår och iförrgår, hoppade över kompostgallret. Matte blev inte helt glad när hon fick leta rätt på mig. Men hon hittade mig på andra sidan huset :P
/Amandeus
haha lät kul :P
///Channie

Det är ganska roligt, man får upptäcka nya saker ochså. Men ni kan ju dra eb rymning och den hoppa tillbaka i buren 
jo det skulle vara riktigt skojigt! ^^
Ingen av oss har rymt. Gud så läskigt, tänk o man inte hittar hem igan :O. Matte skulle bli jätte ledsen. Och idag berättade matte att hon såg 2 rävar och 1 hare inom ett område på ca 100m. :O. När dom åkte med skolbussen då. Rävarna stryker ju omkring vid tomtkanten och ibland ända upp till trappan. Ingan av oss skulle våga rymma då. Man kan ju DÖ! Fast när vi bode inne brukade vi få upp dörren och hoppa ut. Tyvär såg matte oss på en gång och haklade sej. ATTANS UPPTÄCKTA: Då var det bara att skutta iväg innan matte han upp på fötter å fånga oss.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Joo men jag bor ju inne och där finns inga rävar vad jag har hört eller sett :)
Vilken tur du har hehe. Men snart får du en hund att akta dej för. Tänk om hunden är dum mot dej :O. Tänk om din matte tar för mkt hand om hunden å du inte får lika mkt tid? :O Så läskigt.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Candy: Jag har rymt flera gånger! Både utomhus och inomhus! Inomhus finns det massor av roliga saker att leka med, och ute massa gott gräs! Men en gång råkade matte snubbla med mig i famnen, så jag ramlade också´på marken! Men jag sprang inte iväg, för jag satt mig och tittade på matte. Hon kunde ju skadat sig!

#102 Men tur så bor jag i källaren och den dära saken uppe. Men jag får väl ta till min gossiga och charmiga sida så bryr hon sig nog mer i mig 
#103 Ojsan, ja hon skadade sig väl inte?
haha smart :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Imorgon har matte sagt att jag ska få hoppa över dom nya hindrerna… jag bara väntar tills imorgon =)
#104: Nej, hon klarade sig :)
Idag hopptränade jag! Jättekul, och vet ni vad? Jag hoppade hela 60 cm över ett höjdhinder! Det är nästan elit, hihi :D Matte var jätteglad. Sen skulle jag tydligen hoppa ytterligare fem cm. Men då tröttnade jag, hihi xD Så jag fick hoppa 50 och 60 istället!
Sen sprang jag jättefort när matte och hennes kompisar hade ställt upp en krokig bana. Eller krokig och krokig, den såg ut som en sexa XD
Och för er som bryr er om Roxy så tyckte hon det var jättetråkigt, den surpuppan. Men hon blev faktiskt lite glad när matte lät henne hoppa längd!
ok… jag vägrar att hoppa högt, jag är ju nybörjare, så jag hoppar högst 25cm än…

Snart ska det komma en till kanin till oss, en hona har matte sagt. Det ska bli jättespännande! Det var längesedan jag träffade en hona! /Alfons
ohh vad roligt med en ny kompis =D

Hopphalloj, nu kommer jag också! Jag heter Cinnamon (och jag lovar, jag är sötare än Peppar *blänger på Anita(/Eichan)* ..matte säger det!) Ida har jag varit på lite dåligt humör eftersom att Sea har stampat på mitt tak hela natten så att jag inte kunde sova. Dessutom var det jättekallt! *brr*. Mitt i all kyla fick matte för sig att jag skule lära mig hoppa. (Vaddå lära mig förresten?! Jag är ju kanin! Kaniner kan hoppa! Det är ju liksom hela grejen med att vara kanin…) Hur som helst så ställde hon ut de två nya hindrerna i snön och lyfte mig och satte ner mig framför dem, trots att jag sprattlade och sa att jag kunde gå själv! Först var jag ju tvungen att sprina iväg en bit bort ifrån dem, bara för att de att de inte sprang efter och jagade mig. När matte satte ner mig framför det första hindret igen nosade jag lite på bommen så att den ramlade ner och då hoppade jag! Över båda hindrerna! Matte sa att jag var jätteduktig, fasän hindrerna var små..! Sedan hoppade jag några gånger till, och sen tyckte både matte och jag att det räckte, så jag fick komma tillbaka till min bur.
Senare på kvällen fick jag för varmt vatten, jag brände mig! (Matte; "Så varmt var det faktiskt inte! .. och det var ju inte meningn att det skulle vara så varmt såklart") . Så först väntade jag i evigheter på att det skulle svalna (Matte; "max 10 sekunder"), men när jag smakade på det var det fortfarande varmt. Då provade jag att springa ett varv runt min bur och smaka igen, men det var varmt ändå… Till sist fick matte lägga i snö. Då blev det precis lagom!
Nä, nu ska jag nog gå och lägga mig istället för att skriva. Matte säger att duktiga små kaniner sover på nätterna. Nattinatti!
Så du fick snö i vattnet? Får du inte mask i magen då?
#109; Planer på att bli pappa?
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#112, Eftersom jag är dvärgvädur och den nya tjejen löwen så får jag inte bli pappa med Asta (som hon heter) säger matte. Men i sommar blir det antagligen ungar här.. Astas ungar.. Matte säger att hon ska leta efter en lämplig löwenhane. *avis* Varför är inte jag löwen?? /Alfons

#112 Kan man få det?
Jag har aldrig fått det i alla fall…
Nej kanske inte, men det finns ju bakterier i snön, har matte sagt..
Vad roligt för Asta! Och du kanske kan bli låssas morbror! ;) Synd att din matte inte ville ha Dvärgvädurslöwen..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#115 Hihi japp, jag kan ju vara låtsas morbror :D Det hade varit kul att bli pappa igen, så det är ju lite synd att matte inte vill ha blandisar.. ;)

Jag tycker om att hoppa elr tja iallafal när det finns något roligt bakom ;D
Igår for matte till stugen och jag fick vara hemma över natten. I en ny städad bur ;D Så nyss kom hon hem och nu ska jag skutta för fullt :D Hejsss
hej igen! Jag tycker att det är roligt att så många kaniner,som människorna kallar oss för, skriver!
någon som har någon rolig berättelse från dagen?

Idag har jag skuttat hela dan, från kl.6.00 :D Jippi! För nu har ju matte berättat att en sån dära "hund" har kommit, och fy vad dom lever om på övervåningen.. Idag har jag smaskat på sallad och äpple :)
ojj.. vad läskigt! jag gillar inte hundar :S matte har en hund och han tror att jag ska ätas :(…. annat är det med kaniner, dom äter ju bara grönt :D
Candy: Idag fick jag en ny lekhage! Suuper kul! Det är i ett litet rum, typ en stor garderob. Ca 2x1 m. På golvet finns en stoor kartong att bita i, och sen finns en hylla att hoppa i och en filt och en låda och allt möjligt! Såå kul :D
Vad som händer vid uteburarna vet jag inte riktigt, för där har jag ju inte varit på ett tag, några veckor. Men i sommar, då ska jag få komma ut igen! Kan inte bärga mig tills jag får känna lukten av frisk luft varje gång jag ska sova =). tills dess får jag nöja mig med att hoppa ute och gå på promenader.
Roxy: Hej hopp!
Förra veckan träffade jag Mac för första gången. Kärlek vid första ögonkastet :D Fast han var lite blyg, matte tror det var eftersom det var alldeles för mycket folk. Själv bryr jag mig inte så mycet, han var gullig iallafall, hihi!
Så vi fick träffas varje dag, tills matte flyttade ihop oss! Glada blev vi nog allt! Men mat äter vi inte ihop. Då delar matte på oss och jag äter i rasthagen eller han.
Sen finns det ju en tvåfackare också. Där har två andra kaniner flyttat in! Nickie och Toffiee heter dem. Matte säger att dem ska åka hem på lördag. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Toffiee, men Nickie, usch! När Mac och jag sprang i hagen kom hon springade från sin Hage och försökte flörta med Macen! Men då sprang jag fram och skrämde henne, haha >:)
Tjoho, Niike här!:P
Idag har jag inte gjort så mycket. Har väntat hela dagen på att jag ska få komma ut och skutta, men nehe! Inte idag…Men imorrn sa matte att jag skulle få komma ut:) Jiippppii! Det blir nog skoj! Hoppas inte dom där hemska katterna Simba och Hugo kommer och skrämmer mig igen! Förra gången jag var ute satt Simba bakom en snöhög och lurade, jag tyckte jag kände att något var fel så jag satte mig och kollade jättelänge, men såg inget! (säg inte det här, men Simba är faktigst väldigt bra på att sitta still och att smyga på mej!) Det var tur att matte såg honom och kunde lyfta upp mig innan Simba hoppat fram! Förbaskade katt!
Matte har sagt, att om några dagar ska jag få träffa honan Fia igen. Det blir nog skoj, för jag har inte träffat henne på jättelänge! Sen förklarade hon att några veckor efter våran träff så ska jag bli pappa (förmodligen)! :D
Men nu måste jag kila! Ska äta! (jaa, ni ser ju hur jag glufsar i mej på bilden!hehe.:))
Vi hörs //Niike
Hej Niike! Vad roligt att du också skrev! :D Visst är katter dumma? det tycker jag i alla fall… dom brukar smyga runt min bur, men då tycker jag inte att det gör så mycket. Jag brukar faktiskt hällsa på dom då. Men värre är det när man är lös ute! ush ush

Casper : Idag har jag hoppat jättehögt! Jag kan hoppa högre än min innebur & jag är jättestolt över det, så nu kan jag komma fram nästan överallt, jag har hälsat på tindrah och vi kommer verkligen bra överens! ibland kan hon sticka ifrån mig men jag springer snabbt efter ;) jag hade en liten fajt med brorsan Labello imorse och det tyckte inte matilda om minnsan. nej nu ska ja leka lite, ha de bra !

Hejsan, Albin här :)
Idag har jag varit ute och skuttat i sele. Eftersom Matte har tappat bort min vanliga röda sele fick jag använda en annan som hon tydligen hittat i någon bod här hemma. Den "nya" selen var en leopardfärgad bogsele som var helfräck! Matte tyckte att den passade super till min vita päls och jag håller med henne!
Gizmo är lite deppig och matte är superorolig. Jag har försökt prata med henne (Gimzan alltså) men hon bara vänder ryggen till och vill inte bli störd. Men, inte mig emot, för eftersom Gizmo tydligen inte vill äta så fick jag käka upp hennes morötter och äppelbitar! Mums!

Hej hej här e Shadow :D
Idag har det hänt mycket.. Först lyfte matte upp mig och pussade mig på huvudet det var lite iriterande jag velade vara ute och skutta i det lilla rummet men det fick jag inte… Hon stängde in mig på övervåningen i stället med min skitlåda och vatten. Sen gick hon in i min bur med huvudet och armarna lite udda (hon försökte tömma buren)… Sen startade hon den hämska hämska dammsugaren läbbigt jag rusade in i min såvdel då.. Sen när allt var över så tog hon in mig i den tråkiga transportburen. Sen gick hon till Jojsan med mig i transportburen och stälde mig innanför dörren och där fick jag vänta ett tag.
Sen så kom hon tillbaka och stoppade en väldigt stor sele på mig, så lyfte hon upp mig i famnen… hon luktade inte sig själv utan två andra kaniner jag vart lite orolig.. Sen så tog hon ut mig och jag fick för första gången hoppa i snö! Det var kul hehe.. men jag fick inte möta honorna som jag låckade på… Men tillslut vart det kalt och jag satt stilla lite. Matte märkte det och lyfte in mig i min transport bur och stälde min just inanför dörren så att jag skulle bli varm. Där fick jag vänta i 15 min! Sen så fick jag komma in i min härliga bur men bara på övervåningen då insåg jag att jag skulle fara iväg till mattes pappa i den där hämska bilen! Jag hoppade fort in i min sovsal och demonstrerade men det funkar aldrig… Jag hamnade i den brummande bilen som rullar av sig själv och jätte snabbt ni kan inte gissa! Matte kallar det 110 km/h vad det nu ska föreställa..
Sen fick jag komma till min fina innebur hos mattes pappa och där e jag nu och vilar lite. Buren e helt nystädad med nytt spån och hö och mat! En liten bild på mig i snön :D
hejhej alla niner! Supercoola peppar här :P! Igår fick jag mango!, det var värkligen smaskens! mm… men vet ni! det har flyttat in en mus bredvid min bur! :O den piper och är allmänt konstig… hmmm.. ska möss pipa? vi kaniner är i alla fall normala djur som inte piper ;P hejsvej för nu ska jag ut i hagen och springa!
God dag allesamans ! Hulda här .
Hur mår ni då ? Själv mår jag super. för vet ni vad mitt hår i min nacken har börjat växa ut. så nu sliper jag vara så hårlös , och så får jag se ut som alla andra kaniner.
Matte vart sur på mej idag bara för att jag bett i hennes kläder jag fattar inte varför hon har ju ändå så fula kläder så omoderna och allt. Och dessutom har jag ärvt det betendet efter min matte för hon är också i tonåren, för hon bits me *hos *host*
Nää nu ska jag äta hö.. PUSS
P.s ingen singel kille här ? ;)

#126 Bild? ;)
Nu har jag kommit hem från stugan. Och vad skönt. För i stugan kommer den dära valpen in eller ja den smyger för den är jättefeg så jag ligger bara där. Igår skällde han på mig men då sa matte åt han :D
SKRIV I DEN ANDRA TRÅDEN SOM HETER; forts. kaninchatt! SOM FUDGE HAR SKAPAT! DET HAR BLIVIT SÅ FULLLT OCH GRÖTIGT HÄR :P MVH PEppar och konmpani :P :D