Först :D
tvåa :)
första skoldag idag :)
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

Hata vårat schema -.-
Måndag: Börjar 9 slutar 2
Tisdag: Börjar halv 9 slutar 3.
Onsdag: börjar kvart över 8, slutar 3
Torsdag: Börjar 9 slutar 3
Fredag: börjar halv 9 slutar 10 i 3
-.- Och det är helt konstigt då vi ska ha spanska konstiga tider och några får lsuta tidigare och man fattar typ inte -.- Sen har vi idrott 3 ggr i veckan -.- Och typ ngn teori, vad nu det är..
Blev lite inspirerad, så skriver vårat som de nu ändrat och haft sig med. Räkna med att vi inte har några raster alls mellan lektionerna, inte ens förflyttningstid. Vi har 20 minuters lunch samt 2,5 timmars ledigt varannan torsdag.
Måndag: Börjar 7.55, slutar 13.30
Tisdag: Börjar 7.55, slutar 15.10
Onsdag: Börjar 7.55, slutar 15.10
Torsdag: Börjar 7.55, slutar 14.50
Fredag: Börjar 7.55, slutar 13.25
Mina tider:
Måndag: 11.35 - 15.30
Tisdag: 8.40 - 15.30
Onsdag: 8.40 - 15.30
Torsdag: 8.40 - 15.30
Fredag: 8.40 - 14.25 Tror jag :P
Inga raster, inga byten och ca 40min lunch :) Sen på torsdagen har vi dubbel lunchtid ^^ Inga nollbyten med ^^ Men det är bättre än det i nian så jag klagar inte :P Då hade vi samma men började 20 min tidigare och slutade 10min senare :P
Emma

#3,4 Har inte fått mitt schema än, men måndag, tisdag och onsdag den här vecken börjar vi 9.00 och slutar 13.00 :)

#6 den här veckan börjar vi 09.40 imorgon och på torsdag, fast då samlas vi vid busshållplatsen för vi ska in till stan och slutar runt 2-halv 3, sen på fredag så börjar vi.. Kommer inte ihåg men det var inte så tidigt och då ska vi vara i alby med odm nya sexorna :p
Ser inte fram emot morgondagen. Vi börjar nya lektionerna, men har dubbelpass i matte, so, samt elevens val som vi inte ens valt till och är på 100 minuter? Då ska vi typ sitta och uggla och vänta på att få gå hem. Yeeey.
Får väl att mina jobbtider.
8-11.30 varje dag
Fika 9.30(30min) och 11.15(15min)
Min sambo håller på att fixa med hemsidan, tror att det kommer att bli SKITBRA, han är ju utbildad så det borde väl bli det. Ska bara hitta ett bra webhotell som stödjer css.
Jag har inte fått mitt schema för måndagar och tisdagar ännu, men Onsdag - Fredag går jag 08.15 - 15.30 för då har jag mina djurkurser.
#10: Gör inte de flesta det?
Jag har ex stilmall i css och det funkar på mitt webbhotell som är ganska basic, så då torde väl mer "avancerade"/dyrare stödja det också?

Nu har jag äntligen fixat en logga att ha på bilderna :p Blev inte så himla bra men jag är ganska nöjd.
Vad tycks? Det är längst ner i vänstra hörnet :)
Här kommer mitt shema ;)
måndag: 08.30 - 13.50/15.40 (beror på mitt individuella val)
tisdag: **08.30 - 16.00
**onsdag: **08.30 - 17.20
**torsdag: 08.20/08.30/11.00 - 15.00/17.10 (beror på indiduellt val)
fredag: 08.30 - 15.20
sad face 
Jag kom inte ihåg men jag tror jag börjar 08.20 varje dagar förutom onsdag då jag börjar 9.30 sen slutar jag halv 4 föruom två dagar.
Men det är lite konsigt,vid flera tillfällen slutar lektionen ex. 8.20 sen börjar lektionen efter 8-20,hur hade dom tänkt att man ska hinna det?
#12 snyggt :) tar inte så mycket uppmärksamhet från bilden.

#16 tack :) Men jag stör mig lite på att det inte går att göra lite mörkare och tydligare. För beroende på vad man har för bild så syns det inte ibland nästan alls.. :/
Ska nu logga ut, för att fixa småsaker här hemma och gå ut och pyssla lite till med Chica. Då det regnar och stormar ute är det inget väder för en liten kanin att vara ute i, men en 5 minuters selpromenad kan jag & Chica nog flika in, så hon får sträckt på benen lite i alla fall! =)
Jag söker webhotell med full access php och mysql kan inte starta eget phpbb forum utan fulla admin rättigheter.
jag börjar halv 9 och slutar halv fyra typ alltid
Vad är oddsen. Ska hälla socker i mitt te, just när jag ska hälla landar en fluga på skeden och den djävulen drunknar i mitt te!! *enter angry mode.
#12 det hade synts bättre med svart text :)

Denna vecka börjar jag 08.30 och slutar 13.00
Sen de andra veckorna så börjar vi 08.30 och slutar 14.20
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Nån som spelar farmville på fejjan?
Det spöregnar och blåser typ storm ute :(
Då är det skönt med tak över buren :D
♥
#11 Jo, men har inte hittat någon som känns "rätt" ännu. Ahaha, det är ett svårt val. 
Börjar skolan imorn ja! :P Får se hur mitt schema är men min syster har sett det och sa att det var det softaste schemat typ ;) Som förra året! SP är ju bäst :D Tror vi börjar runt 12 elr nå på tisdagar ;)
#8 Imorgon har jag 3 biologilektioner, matte och mentortid :S 3(!) helt konstigt :S Och idag hade ja 3 timmar individuellt val (kemi) :( Långa lektioner gämfört med nian. Vilken klass går du i? :P
Emma
Mitt schema…
Måndag: ca 10-16
Tisdag: 8-16
Onsdag: 8-16
Torsdag: 8-16
Fredag: 8-12.30 (ungefär)
Varje dag 30 min kafferast (9.30-10 och ca 14-14.30), dvs 90 minuters lektioner… :(
Nu när jag har jour ska jag vara där 06.30 på morgonen och sen göra ingenting från kl 7-8… sen vanlig skoldag, och tillbaka på jour kl 19… :|
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

#22 jo jag vet. Men då jag inte hade kommit på hur man fick det att bli skarpare så syndes faktiskt vitt bäst :p Fast nu har jag kommit på hur man gör så ska använda svart ist :)
12 timmars arbetsdag igår och 14 idag. På väg hem från stockholm fastnade vi i en bilkö i en timme, drygt!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#5 Du glömde alla fikaraster :D för ni har väl också det? Alla lärare på den skolan är typ galna i fikaraster..
#32 Haha, juste ;) Mitt i en lektion bara: Nu är det fikarast! Fast ingen fikar xD
Emma
#33 Haha exakt! :D Fikaraster är verkligen ett MÅSTE för lärarna :)
Nu vet sen tjejer när ni får jobb efter studenten då är fikarasten(erna) det nästbästa :)
Ni vet
Efter studenten pluggar man mer John ;)
Dumheter. Tog studenten,fredag börja jobba måndag. Har aldrig varit arbetslös..fören nu men iof sjukskriven:(
Går man naturvetenskap är de bara en studieförberedande linje :)
#37 ofta, då jobbar man ju.. om man inte går på universitet
#35 ja fatta inte…
vilka softa skolor folk går i,jag slutar halv fyra nästan varje dag, och jag har inte ens c-språk, jag går i åttan och slutade samma tider i sjuan :(( och börjar halv nio
Gick sam/ekonomisk. Det ända som fastnade va affärsjuridiken och privatjuridik. Där av mitt intresse av djurensrätt. Osv :)
Jag kommer iaf plugga vidare efter gymnasiet
Bra :)
Vi behöver inte fler sjukskrivna lagerarbetare haha *vissla
Har inte bestämt om jag ska plugga mer sen ^^ Tänker läsa upp till betygen jag behöver för att komma in på stället (alla kurser jag måste läsa går inte på skolan så får ta dom sen -.-) sen får jag se ^^ Kanske jobbar i ett år eller något först :P Testar på lite xD Min gymnasieutbildning är yrkesförberedande ^^ Naturbruksskola :D
Emma
hahhaha, jag kanske går in i väggen ist av allt pluggande
Vill inte plugga vidare men känner att jag måste :P Tänker plugga distans och samtidigt ha något jobb på deltid typ :)
Åt nyss massa fruktsallad med vaniljvips. Mums.
Mitt råd är att ta en paus efter gymnasiet. Jobba ett år eller 2
Jag tar en paus på ett år sen pluggar jag vidare på universitet/högskola! 
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Jag kommer att börja plugga direkt efter gymnasiet.
5,5 år på SLU, woohoo! (eventuellt 6,5 om jag måste läsa ett basår) Förutsatt att jag kommer in, men det gör jag nog.
Vart är mitt kaffe!
Ska köpa nytt objectiv till min kamera, har bara ca 800kr ifrån:)
Funderar mäst på om det kommer bli billigare till julen(köpte ett objectiv nämligen på sommaren för 2700kr, och innan julen kostade det 1900kr och då fick man med minneskort och kameraväska;)
Så undrar om det kanske blir samma sak med detta, eller inte
:P
Det blir ifl ett Tamron SP AF 90mm, F2.8, Di MACRO 1:1 tror jag:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Oh så tråkigt mitt schema är. Inte roligt alls :(
Mån: 08.05-15.35.
Tis: 09.15-16.00 (2.5 timmars hål)
Ons: 09.10-12.00
Tor: 08.05-17.00 (körkortsteori i slutet där av sen dag)
Fre: 08.05-14.40
Kanin bortskänkes - akut! Tråden kan modifieras av medarb.
Nås ej med pm(inaktiv) och hot om avlivning. :(
#51 till vilken kamera? :p

Kom precis hem från skolan, idag har vi varit på waldermarsudde? vet inte om det stavas så menmen. Skit tråkigt och jättetråkigt väder :/
Imorgon blir det typ stadsvandring på söder -.-
Saknar stockholm :( kan du inte skicka ett vykort workingdog
Där bor jag :)

#56 kan väl ta lite bilder i morgon och lägga in här ;) Men det kommer vara jätte dåligt väder, regna och så..
Ååh jobbigt att åka in till stan -.- bussen är alltid fullproppad på morgonen och man sitter bara och trängs -.-
Lyssnar på orup - stockholm.
Stooockholm har blivt kaaaallt!

#60 ja nog har det blivit kallt alltid. Och regningt :( Men inte jättakallt, det var varmare i morse än mitt på dagen :p
Kom just på att min bästa kompis har jag varit kompis med i 21år! Fasiken va tiden får fort. Vi gick bara samma klass i 6an :) enebyskolan bålsta ;) ska nog fira det med en glassbåt eller tre.
#28 Förlåt för sent svar (A)
Hm. Jag går bara i 8an, men vi har 'värre' schema så att säga än 9:orna. :/
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Första dagen vi följde schemat i skolan idag. Gick rätt bra, hamnade lite efter i matten men är gryyyymt taggad på ett vg i svenska i höst alltså! Pratade med min mentor (tillika svensklärare) som sa att jag hade goda chanser om jag pluggade extra, och inte nöjde mig med att vara klar, utan fortsätta. Så nu har jag turistfranska och studiepass som elevens val (kombinerat) i 120 minuter per vecka. Helt grymt! *älskar*
Yeaay jag blev Medarbetare på dvärgkaniner :) spännande
Idag när jag gick från skolan träffade jag Thomas di leva 
#65 HAHAH! Jag klädde ut mig till honom på spexfotot i nian xD
Inte okej att ha 3 biologilektioner på samma dag :( Vill med prova på linjerna! :'( Fast imorgon är det traktor. Det är kul :D
Emma
#66 visa ert spexfoto!!!
#64 Då får alla där "hålla i trosorna, nu blir det åka av" nu när du är MA. Haha, skämt åsido.
Jag behövde gå halva vägen från färjan eftersom han som körde den stängde bommarna när jag var 10 min ifrån, han såg mig hur tydligt som helst. >-< Jag fick sjuts av farbrors fru hem när de såg mig på vägen i spöregnet. cx
Jag HATAR att bo på en ö. ._.
Vänliga Hälsningar Lina
#67 Har inte sett det :S Alla fick det utom jag typ :O
Emma
#69 HAHAHA, vårat är de bästa 
#54 Har en nikon D40 :)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Är hungrig som satan! :( Snart mat i alla fall :O
Emma
Ut och städa buren med ny torv! 
Hoppas torv funkar bra för Chica, vilket kutterspån inte gör.. :/
http://www.karleksrouletten.se/start.aspx
Snart är det dax :)

Hade inget att göra! xD Gissa? ----->

#75 14? :P
#75 14 tror jag. ^^

#76, 77 Rätt :)
Yaaaaaaay! Äppelsnäckornas kokong har kläckts, så nu har jag en massa små snäckbebisar!
http://www.karleksrouletten.se/Default.aspx?msg=mode4
Nu är det live!!
För er som undrar så ska dom para sig nu… Dom är märkta i öronen :)
ska försöka se vilket.. jag vill ha en mr green bebis :P
De ser inte ut att ta skada ;)
nope :) honan verkar dock inte sugen på lööve ;) eller så retar hon honom haha.. ps har aldrig sett kaniner paras :P
Ny hona på g! :) spännande.. hahaha
Kaninerna verkar lite överviktiga.. :/
hahhaa, nej hon e verkligen inte sugen, inte den nya heller… Du får komma hem hit när de e äkta kaninporr ;)
#87 HAHA det har det varit här med vill jag lova! ;)
Han fick inte till det så bra, han kunde ju komma på, hon stack inte iväg men..
Nu försöker de på 2:an men hon släpper inte till…
#85: iFokus hade en chatt på test förut, men togs bort då det segade ner alldeles för mycket.
#89 Nää.. och nu säger de att den är avgjord? Verkar ju inte direkt bli någon kull.. eller är det jag som missat något?
#91 de parades på 2:an men de blev nog inga ungar :) Kaninerna var märkta iaf
kan man lämna in protest tror du? ;)
De parades ju, de stod inget om att han var tvungen att komma till ;)
Extra bonus mellan raderna.. Vinnaren får alla i kullen.. ;)
Men han va en hjälte! jag måste stå på killarnas sida här. sorry
http://webchat.quakenet.org/
Channel kif
Välkommna in :)

Hjälp mig :) Jag har ca 1000 kr och ska köpa en systemkamera, den kostar ca 3600/3700 och jag vill ha den så fort som möjligt, alltså helst i år på hösten :p Men vet inte hur jag ska samla in pengar :P Som jag föreslog till en att gå ut med hundar osv.. funakr inte för mig då jag redan har 2 hundar att ta hand om och träna xD Men vet inte hur jag ska få in pengar, jag får 500 kr i månaden, och lite extra om jag städar huset eller går ut med Alla hundarna:p Men behöver mer pengar :P

#99 Haha kommer inte funka :P då man måste blogga för att hålla den aktuell? Och det är jag sämst på :p
http://samlain.se/insamling/insamlingar/hunden-inges-operation/
funkar bra där iallafall :)
Men synd om hunden :S

#101 jo men det är ju för att rädda ett öga, här är det lixom för att köpa en kamera:P då kommer nog inte många sätta in pengar xD
har du inget att sälja då?

Kanske, får kolla det imorgon, fick ett tips? om att sälja min kamera jag har nu, men nää :P En liten kamera är bra att ha också om man vill ha den i skolan eller ngt sånt :P Men får kolla om jag har något bra att sälja ( inte för att jag tror det men men :))
datorn?
#104 Gör fler saker hemma. Typ städa huset/lägenheten eller vad du nu bor i, städa toaletten, klipp gräsmattan, damma, städa bilarna. Gjorde det med pappas bil, dammsög och dammade i hela bilen och gjorde rent mattorna. Sedan utanpå så avfettade jag, tvättade med bilshampo, sedan tog jag bort alla asfaltsfläckar och insekter och så. Sjukt jobbigt! Sen så vaxade jag den ;) Tog flera dagar ^^ Men fick 1200kr per bil så det var värt det :)
Släktingars hem eller bilar och sånt med :D
Emma
HAHA, igår när jag jobbade på Mc'Donalds kom en tjej in och sa "Jag skulle vilja ha en Burger King" XD
Hon menade såklart Big Mac, men jag höll på att dö av skratt!
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Inte lätt ibland :p
#110 Ja men det är ju suveränt det med! :)