Tänk!
Jag blir så ledsen.. När man läser här på iFokus.. Så plötsligt fick dem ungar,vad ska jag göra?" . "Dem började bråka, vad ska jag göra?"
När du köper en kanin tar du på dig ansvaret för något levande. När du köper en kanin är det en början på en lång vänskap.
Men, är vänskapen lika från båda sidorna? Din kanin gör allt för dig. Den äter den maten du ger den, den bor där du vill att den ska bo och den leker som du vill att den leker. Gör du allt din kanin ber om? Nej, det tror jag inte!
Jag gör inte heller allt min kanin ber om. Jag försöker, men det är inte alltid det går. Samma sak för kaninen.
Kaniner i fångenskap kan inte ta hand om sig själva. Dem kan inte tänka "Där är min syster, hon får jag inte göra med barn." Eller "Nu spar jag maten, matte kanske slutar mata mig.". Det är våran uppgift som ägare att alltid sätta kaninens bästa i första hand, sen vad vi tycker. Är det lämpligt för en kanin att bo med en annan? Eller snarare, är det lämpligt för MIN kanin att bo med en annan kanin? Kanske , kanske inte. Kaniner är olika, invider.
En sak vi alla vet är dock att kaniner inte vill paras med sina syskon/föräldrar.
Så snälla. Tänk inte på er själva, tänk på era luddiga små kompisar!

Vet inte riktigt vad du syftar på .. Men det var fint skrivet :)

Ja, bra skrivet! Håller helt med!
Hur vet man om dom är lyckliga då?
-' Rebecca Johansson
Ett bra tecken är att dem sträcker på sig när de har tillfälle, tvättar sig och skuttar. Ibland kan kaninen göra glädjeskutt som många tycker liknar "ryck"
Lite på hur man kan se att kaniner är glada och trivs.. Men åter igen är det ju helt induviduellt!
// HennieChan - Uppfödare

#5: När han kör den stilen så är jag nog hundra på att han trivs. 

hihi, han ligegr så nu X) Han är så sööt !! Men han rev mig igår, jag blödde :o

Håller med dig! Men kom ihåg att inte hänga ut någon :)