Vad kan det vara?
Hejsan!
Jag känner en tjej/kille (får inte berätta, låt oss kalla personen för h*n) som har två kaniner. Den ena kanin "hatar" h*n enligt h*n. H*n har berättat att kaninen bits, stampar i buren när hon kommer, attackerar h*n osv. Men personen i fråga är inte så förtjust i kaniner och vill bli av med sin kanin. Jag vill gärna köpa den för att ge den en ny chans. Men, mina föräldrar vill ju inte det. Menmen nog om det, tror ni att kaninen kan ha någon slags sjukdom? H*n har rivmärken och bitmärken lite överallt. kan det bero på att h*n kanske skriker/skäller på kaninen när den bits osv? H*n tycker att kaninen har "damp" ..
Hur gammal är kaninen?

SKulle inte rekommendera att ta över en aggresiv kanin.

#1 Ingen aning, h*n säger att den är från en djuraffär ..
#2 Vill ju dock "rädda kaninen".

#3 Fast vill du verkligen ha en aggresiv kanin, som bits och attackerar. Det finns ju tyvärr kaniner som är aggresiva och det är mycket svårt att göra nånting åt det. Enligt vad jag tycker så ska man inte ha en sån kanin, bättre då att avliva den. Du räddar knappast kaninen genom att ta hand om den, för du kommer antagligen att tycka likadant som din kompis efter att ha blivit biten och attackerad, det är inte kul, tro mig.
VIll du ha en kanin, så skaffa då en trevlig och social kanin, från en uppfödare.
Du kan ju ta kaninen och se om du kan göra nåt, aggressionen kan ju bero på ålder, fel skötsel, fel hanterad, stressig miljö osv, så du kan ju alltid prova om du kan hjälpa den, funkar det inte och det blir jobbigt att ta hand om den i skötsel kan man ju avliva den.
Men det är aldrig fel att ge ett djur en andra chans ;)