Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 228 ggr
myriis
0

Oj, vad rädd jag blev..

När jag kom ut igår till kaninerna!

Klockan var ungefär sju på kvällen och alla skulle in från rasthagarna. Roxy har rasthagen vid burarna, och Toffiee, Nickie och Mac har dem som är ca 4 meter ifrån buren.

Så jag gick till rasthagarna en bit bort och såg något djur hålla på att "reta" Mac. Jag gick fram imot det för att skrämma iväg det, och såg plötsligt två flygande öron! Det var en kanin! Efter en snabb koll visade det sig att det inte var någon av Toffiee, Nickie eller Mac. Hur som helst var kaninen nu bortskrämd. Då slog den hemskaste tanken mig, tänk om det var Roxy?!? Jag sprang till burarna och upptäckte att hon inte var där.

Toppen, tänkte jag. Nu har jag skrämt henne också. Visserligen har hon rymt förut, men nu var det mörkt och hon var rädd. Jag kröp omkring på marken och ropade efter min sötnos när jag hörde något skramla under trappen. Genast flög jag dit som ett skott! Tog med mig matburken också, och skramlade.
Men maten räckte inte långt. Roxy tänkte inte komma ut. Så Mac var nästa ide. Han fick vara lockbete! Men Roxy kröp bara längre in bland sakerna..

Tillslut fann jag henne. Och gissa vad? Hon luktade grannbarr! Alltså måste hon varit på bakgården och sprungit (vi har en riktigt stor tomt!) Hemska, hemska lilla kanin som skrämmer matte så! Mac var lättat över att få tillbaka sin sötnos, precis som jag =)

Hopi
0

Oj då, vad bra att det gått bra iaf! Fy vad hemskt det måste vara när dom rymmer! Hoppas aldrig att mina gör det, tror jag skulle gå upp i limningen.. huga ligen!

myriis
0

Jo, var riktigt läskigt! Särskilt när man visste att man själv skrämt upp henne. Och bor precis bredvid en motorväg med en korsning..

Hopi
0

Åh nä! Fy vad hemskt! Tur att det gick bra iaf!!!!!!

myriis
0

#3: Ja, riktigt tur! Blev många pussar ;)

dreamiz
0

Skönt att det gick bra! Man hinner ju bli rejält rädd om de rymmer.

Frida-L
0

Vilken tur att allt gick bra, det är hemskt när kaninerna rymmer, man hinner bli så orolig :)

KajsaM
0

Tur att det gick bra! Man blir så rädd :)