Dvärgvädurskull 2010
Efter massa bebislängtan tänker jag ta en till kull hos mig, enda kullen 2010 :) Lite spontant sådär. 19 Juli paras Nina och Nalle. Ungarna planeras att komma runt 20 Augusti.
Nina: Inlånad från Michaela Kåks.
Viltgrå dvärgvädur, utställd på 94p.
Haft en kull tidigare.
Stigfinnarbergets Snowflake, aka **Nalle:
**Vit blåögd dvärgvädur, utställd på 93.5p. (avdrag: ej färdig päls, gula tassar) **Tysk stam.
**Haft en (oplanerad) kull tidigare, dock bara en dödfödd.
Kullen: Beräknas bli leveransklara runt 15-20 Oktober.
Förväntade färger: Viltgrå, ev. svart. Samtliga ungar kommer vara wienerbärare/wienertecknade. Inga ungar kommer märkas eller ha stamtavla. Där emot får man till ett härstamningsbevis om så önskas.
Ungefärligt pris: 350kr.
Finns i: Edsbyn (Ovanåker) även i Furudal (Dalarna) Transport löser sig oftast.
Kontakt: Wera.berggren@hotmail.com.
Tänk igenom en extra gång, höstkullar brukar vara svårsålda.. Har själv erfarenheter av detta.
Här är höstkullar inte alls svårsålda. Enligt mina erfarenheter är kaninungar jätte svårsålda nu i sommar (mitten på juni t.o.m aug)
Och sen på hösten kommer det mera förfrågningar.
Min erfarenhet!
Med vänlig hälsning,
Jenny
Mina erfarenheter är störst efterfrågan på lev. klara i maj-juni, sedan i augusti - oktober.
Antagligen folk som köper sin första kanin, sedan vill ha ett sällskap, kan jag tänka mig.
#3: Menade precis som dig :)
Med vänlig hälsning,
Jenny
Ingen köper kanin när de har semester! Mina kullar går seeegt just nu 
#2 Så bra! :) Har inte varit medlem här så länge så jag har inte hunnit annonsera om någon höstkull på just denna sidan ;)
Annars brukar det vara bra att ha lev. klara kullar i maj och juni som #3 Säger :)
Har alltid gått bra för mig oavsett när kullarna kommit så det är lugnt :) Och har massa plats om det skulle vara så ^^
+ Hon som äger honan kanske ska behålla en ;P
*fel* / ta bort.
Om du får någon blåögd hona i kullen är jag kanske intressrad
#10 Kanske men tror chansen är liten iomed att honan inte har blåögdsanlag. Brukar inte dyka upp då har jag för mig. (Krävs det två anlag kanske? Minns inte) Möjligen odd-eye ;)
Vad är odd-ey?
#11 stämmer bra de, båda kaninerna måste ha blåögt anlag för att ögonen ska bli blå. Annars blir de sk oddeye där ögat skimmrar i blått
#13: Det stämmer faktiskt inte.
Båda måste inte vara wienertecknade/wienerbärare för att det ska bli wienertecknade med blåa ögon.
Det kan dyka upp i vilket fall. =)
Jag vet en kull där min hona var mamma (vit blåögd) och hon gav wienertecknade blåögda med en hane som inte är wienerbärare vad jag vet.
Likväl som det inte behöver dyka upp vit blåögt för att båda är wienertecknade.
#14 wienertecknad måste de bara vara 1 anlag, men för att få helblåa ögon så måste de väl va 2 anlag? Så säger man inne på kanin net iaf ;) Du vet man om båda föräldrar har anlag eller inte.
#15: Nope. =)
Det krävs 2 anlag för att få vit blåögda, men inte för att få wienertecknat med blå ögon.
Då räcker det med ett anlag.
#12 Det är en kanin med blå/bruna ögon, alltså ex. blåa ögon med lite brunt i. :P
Tyvärr så gick Nina tom. Hon ska inte omparas därför kan tråden låsas :)
*låser*