Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1376 ggr
KaninenWilma
0

Lite frågor

Jag undrar om det funkar att ha 2 hanar brevid varandra ?
Att dom är i fack brevid varandra i en fackbur?
Eller kommer dom känna lukten av varandra och bli "galna" ?
Undrar oxå ifall man har en hona och en hane i facken brevid varandra, kommer dom känna lukten av varandra och bli "galna"?

Om man har t.ex 6 kaniner och 3 hagar, kan man ha tillexempel en kastrerad hane och en hona i samma Hage på dagarna, men att de är i varsina burar över natten, eller kommer de sakna varandra allt för mycket ? ..

Tacksam för svar ! :)

Zvintos
0

Det beror nog lite på individerna.
Vissa kan inte sitta bredvid samma/motsatt kön utan att bli tokiga.
Andra har inga problem med det alls.

KaninenWilma
0

#1: Okej, men jag antar att det kanske blir bättre om man kastrerar h*n då ? (Om den blir crazy alltså) =)

Inaarah
0

Jag har haft 4 hanar i en fyrafackare utan problem. Men det beror som Ninni sa på individerna.

KaninenWilma
0

#3: Okejj ;)
Men om man har t.ex 6 kaniner och 3 hagar, kan man ha tillexempel en kastrerad hane och en hona i samma Hage på dagarna, men att de är i varsina burar över natten, eller kommer de sakna varandra allt för mycket ? ..

Inaarah
0

#4 Även detta beror mycket på individerna, men rent teoretiskt bör det fungera. Du får helt enkelt pröva dig fram och se vad som funkar bra för dina kaniner.

KaninenWilma
0

#5: Okej, tack så mycket :)

Lattjo
0

För mina gick det jättebra;)

Popstar
0

Detdär med fackburarna; Jag har en fyrfackare med bara fyrfackare, och de funkar med mina, men de bror ju på individierna! ^^,

[Wera]
0

Min hane kan bli stressad ut av att en hona bor intill han - vilket dom inte mår så bra av :P

Testa och se, ibland funkar det.