Lite frågor
Jag undrar om det funkar att ha 2 hanar brevid varandra ?
Att dom är i fack brevid varandra i en fackbur?
Eller kommer dom känna lukten av varandra och bli "galna" ?
Undrar oxå ifall man har en hona och en hane i facken brevid varandra, kommer dom känna lukten av varandra och bli "galna"?
Om man har t.ex 6 kaniner och 3 hagar, kan man ha tillexempel en kastrerad hane och en hona i samma Hage på dagarna, men att de är i varsina burar över natten, eller kommer de sakna varandra allt för mycket ? ..
Tacksam för svar ! :)
Det beror nog lite på individerna.
Vissa kan inte sitta bredvid samma/motsatt kön utan att bli tokiga.
Andra har inga problem med det alls.

#1: Okej, men jag antar att det kanske blir bättre om man kastrerar h*n då ? (Om den blir crazy alltså) =)
Jag har haft 4 hanar i en fyrafackare utan problem. Men det beror som Ninni sa på individerna.

#3: Okejj ;)
Men om man har t.ex 6 kaniner och 3 hagar, kan man ha tillexempel en kastrerad hane och en hona i samma Hage på dagarna, men att de är i varsina burar över natten, eller kommer de sakna varandra allt för mycket ? ..
#4 Även detta beror mycket på individerna, men rent teoretiskt bör det fungera. Du får helt enkelt pröva dig fram och se vad som funkar bra för dina kaniner.

#5: Okej, tack så mycket :)

För mina gick det jättebra;)
Detdär med fackburarna; Jag har en fyrfackare med bara fyrfackare, och de funkar med mina, men de bror ju på individierna! ^^,
//Anna Odenbrand
Min hane kan bli stressad ut av att en hona bor intill han - vilket dom inte mår så bra av :P
Testa och se, ibland funkar det.