naaw! GUUUD så söt han är !!! ved är det för ras?! älghund kanske?! en liten nallebjörn likanr han! lycka till med honom iaf! =)=)
Medarbetare på Hundar.ifokus

En jämte :D Just nu sover han, så nu är det lungt :D Tycker säkert också Hampus ;P
såå himmla fin han är! hur stora blir de hundarna då?! nyfiken*

dom hundarna är ju så himmla fina!
okej,, då blir dom ganska stora ju! =) kul med stor hund tycker jag!!

Ja, och super snälla ;-)

Vad roligt, Kajsa_!!! Får väl säga Grattis!!! =) Jämthundarna blir stora och dom är oftast väldigt snälla! Jättesöt han är, Viggo!
Grattis :) Vad roligt! Ser fram emot flera bilder sen

Ja, fler bilder Kajsa_!!! =)
ååå vad kul, å jag längtar så mycket tills vi ska hämta våran lilla sötnos imorn:D får vi se vad våran nuvarande vovve säger om en bejbis i huset:P

#10; Vad ska ni hämta för vovve? Och vad har ni förut för en vovve? =)

Jamen just ja! Det var ju DU som skulle ha Viggos bror!!!
Jättesöt den ni har nu oxå!! Du får väl visa bild på din valp oxå här! ;) Vad ska valpen heta?
haha jaa:D joo jag ska lägga in bilder imorn när han kommit hit! det vet vi inte än vi vill se vad den passar att heta och det var ju ett tag sedan vi tittade på han sist då var han ju så liten så han inte öppnat ögonen:P det ska bli så kul:)

Förstår att du är ivrig nu då! hehe Roligt! Lycka till!!! =)
jaadå=) tack så mycket:)
NÄMEN GUD! Viggo är världens finaste namn! Min vovve heter Viggo, hihi :D
du kajsa, har du kaninen och hunden ihop? tänkte om det funkade? för hunden vi har nu går tyvärr inte ihop med en endaste liten gnagare….

#18: Vad menar du med att ha dem ihop? Det låter som om du menar i samma bur ;D
nej men eftersom vi har en jakthund så skulle han troligtvis äta upp henne fortast möjligast när han får syn på henne…

jo så kan det ju vara :P
jo och eftersom han inet är vänjd sedan han föddes så kanske det gör saken ännu svårare.. om nu det ksulle göra nån skillnad:P
Det går att lära djur acceptera varann oavsett deras ålder.

Hampus och Viggo ska få nosa på varann, eller Viggo ska få nosa när Hampus är i buren ;) Bilder kommer ikv!
Ja, vad roligt Erika! :) Viggo tackar och bockar ;-)
#24: Men blä :P Nu kommer jag ju tro att du skriver om min hund varje gång du skriver om din lillviggo xD NU KOM JAG PÅ DET! Min Viggo får vara Storviggo och din lillviggo, haha xD

#25 Just ja, haah ja.. LillViggo sover just nu :D
#26 :Sööt :D Ska du gå någon lydnatskurs eller så med honom´? =)

Tja vet ej :)
Ok ;) Valpkurs rekomenderar jag iallfall :P

Joo, men här börjar det inte fören till sommaren.
Aha :P Ja egentligen behöver man ju inte gå valpkurs :)
måste bara säga till dig kajsa_ att var försiktig på sådanna valpkurser (om du nu ska gå)! när vi gick där med med min hund, så kom alla fram och skulle klappa på honom för han var den minsta lilla hunden där! Så var där några ägare som inte hade någonsom helst kontroll över sina hundar! ägarna bara låtte sina hundar komma fram häftigt och snabbt och nosa "leka" vilt med vår hund.
så min hund blev väldigt hundrädd och lite människorädd på den kursen. de enda hundarna han gilla någerlunda är de hundarna på agillityn, för de har han kännt länge!
jag säger inte att det är så på varje valpkurs, men i detta fallet så var det de. och det tycker jag är väldigt ledsamt.. tyvärr!

nu är det kväll kajsa ;) bilderna :D
du också erika :)
söta vovvar ni har :P

Alltså jag vet inte om jag ska gå. För viggo är ganska stor då + att han ändå inte ska ställas ut eller agility. Tack för varningen Noa_nisse! :-)

Ååh vilken sötnos. :-)
#23 våran hund vi har nu skulle inte tveka en sekund på att döda busan så fort han fick se henne, men därimot om han kankse var van sedan han var valp så hade det funkat men han har sin jaktinstinkt och den går inte att ändra på så är det, så har han vart mot alla smådjur han kommit i kontakt med det vet jag eftersom jag haft två marsvin och kaniner och hamstrar så…tyvär så går inte vår hund att lära nu i efterhand..
#36: Jag säger inte att det är lätt, men det är självklart att det går. Om du går förbi din kanin (som sitter i bur) med hunden i koppel ca 10 gånger om dagen i två veckor kommer hunden snart strunta i kaninen. Testa med att ha kopplet löst och fortsätt.
ööö alltså nää våran hund kan inte ens gå i koppel utan att sluta slita hur man än beter sig, för han fick aldrig lära sig det hos sin tidigare ägare…. det är faktiskt inte självklart, skulle du ens villa riskera din kanins liv för att försöka vänja en hund som är stört omöjlig och som dödar den första bästa igelkott och grävling han ser.. skulle då inte jag..
#38: Jag har bra pli på hundar och riskerar inte mina kaniners liv. Om man inte klarar att kontrollera i sin hund tycker jag inte man ska ha hund
alltså sluta, han är en jakthund som aldrig fick uppfostran när han var liten det är allt. du tror inte alla som ser han säger så men visst testa ska du få se hur han gör aja shitthesame
testa få han att inte skälla och dra, hur skulle du lyckas du som kan?
#40: Jag delar bara av mig av mina åsikter. Har inte sagt att du inte kan kontrollera din hund, utan att jag ALDRIG skulle ha en hund jag inte klarar av eller kan ha i närheten av andra djur!
Jag tycker att om man har bra pli på sina hundar så då kan man ju klart ha kanin och hund tillsammans. men om hunden är så inställd på att jaga/döda/äta ett annat djur, i detta fallet en kanin. för i naturen ska ju hundar från början jaga och döda kaniner och sedan äta upp den.
Kaniner och hundar har inget behov av att vara tillsammans, så varför riskera som Eriiika sa. men det är ju som sagt upp till var och en.

Jakthundar ska jaga. Och Viggo kommer att få hälsa på Hampus medans han är valp. Men jag kommer inte hoppas att dom ska kunna ligga bredvid varann :) Och dom har inge behov att vara med varann :)
#42 du kanske inte har så mycket erfarenhet av jakthundar kanske? men jag råkar veta vad jag pratar om…
#45: Jag har haft jakthundar i tio år. Jag vet också vad jag pratar om.
Jag har 2 hundar. När mina kaniner bodde inne ville den ena bita dom hela tiden! Den andra nosade på dom försiktigt och såg ut att försöka ta hand om dom som sina egna barn. Disa (som är den snälla) älskar andra djur och tycker det är både roligt och intressant att nosa och 2leka" med dem. Ibland när hon försökte få i gång kaninerna att leka tafatt kunde det se ganska kul ut men hon var inte hård hänt. Dock är hon jo Basset Hound och Bouvier korsning. Dessa 2 är jakt och spår hund. Ute om hon är lös å får syn på en hare/rådjur så drar hon efeter, samma sak med fåglar, så nu går hon alltid i koppel.. Ibland är hon lös.
obs. Vi bor på landet med endast några hus i närheten, alla tycker om hundar osv..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
GRATTIS KAJSA ;D
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Tack Clara! ;-)
Ikv kommer kort ;) Idag har även Hampus och Viggo fått lukta på varann (Hampus var i buren) men Viggo blev rädd ^^ Hahaha
#49: Om ni inte ska använda honom till jakt kommer han säkert komma överens med Hampus när han blir stor :) Om ni övar varje dag vill säga!

#50 Men han är/ska bli en jakthund ;) Men han ska ändå inte käka upp Hampus :D
#51. nä, det får vi inte hoppas att din lilla söta hund kommer att göra ;)

Om Viggo får träffa Hampus flera gånger och vänja sig med honom tror jag inte det är någon fara även fast han är en jakthund. Lär sig hunden att den inte ska jaga Hampus så går det nog bra :) Jag säger inte att du ska släppa Hampus utan uppsikt tillsammans med Viggo (vilket jag absolut inte tror att du skulle göra kajsa, jag bara förtydligar så att ingen missförstår mig)
Min pojkväns pappa har jakt som största intresse. Dom har en jakthund och är ute och jagar flera dagar i veckan. Thomson (hunden) är varken lydig eller speciellt "mysig" och har varken gått på någon valpkurs eller lydnadskurs och är nästan helt omöjlig på att gå i koppel. Det enda dom har lärt hunden är kommandot "gå i korgen" som dom använder väldigt ofta men någonting mer kan inte den hunden. Jag säger inte att Thomson mår dåligt på något sätt, han är säkert både nöjd och glad så länge han får göra det han älskar, att jaga, men jag själv skulle aldrig klara av att ha en sådan hund eftersom ingen annan än pappan i huset kan gå ut med den.
Jag kan ju också berätta att min pojkvän nästan tappade hakan av förvåning när jag berättade att Smilla både går lös på promenader och kan stoppa in tvätt i tvättmaskinen. Martin (min kille) berättade då att om dom skulle släppa Thomson lös så skulle dom troligtvis aldrig se den igen.
Nu blev det väldigt mycket om detta men det jag ville säga var att trots att denna hund har en sån otrolig jaktinstingt och verkligen brinner för att jaga så har familjen både katt, och en liten kanin. Dom har även haft kattungar i huset och det har gått bra eftersom hunden lärt sig att acceptera kaninen och katterna.

Ja, det är det jag ska göra med Viggo. Att han inte ska se Hampus som ett byta. För ungefär varje helg på våren far vi till våran stuga och då åker båda i baksätet (Hampus i transportbur) och sen bor Hampus i mormor och morfars stuga på golvet och där kommer även Viggo att vara så dom måste kunna acceptera varanndra :) (Våran och mormor och morfars stuga ligger på samma tomt som våran)
när kommer dom där bilderna du har lovat… ;P

Ikv.. Hoppas jag ;)
den 16 sa du oxå att bilder kommer ikväll å den 17 å den 18 å nu e de 19 … xD hur går de egentligen?? vi måste ju få se din söta lilla vovve! :D

Idag, kanske ;) Ni kanske aldrig få se han :D
AMEN KAJSA!! hehehe, nu blir jag och alla andra besvikna på dig! =) du blir helt enkelt beordrad att visa honom för oss! 
hehe ja exakt :D
men gu så sööt!! :D ja gilla speciellt bilden på nr 65 :)
jag vet jag bara älskar den bilden:)

Jaja,snart kommer dom :)
haha nudu kajsa ligger du back:P nu vill vi se viggo! :D
hehe ;)

Men tjatungar 

Kameran har slut batterier så imorgon är den laddad ;-)
hahah Kajsa du vet precis hur du ska få oss att bli helt salig du! 
BRA nu har vi fått en försmak på hur viggo kommer att se ut kanske!
Det var verkligen en go och kär hund du har Eriiika!! så himmla valpit och gulligt utseede!! hur gammal är han?! vad heter han? =)

söt vovve Eriika :D

Åhh vad söt han är Erika!

aaaaa

Jättesöt Eriiika´s valp är!!!! =)
haha jag vet han är bara sååå fin:) han är väll ungefär 8 veckor:P han har inte fått nått namn än ingen i familjen kan enas;D men namn är på g iaf:P

haha, så vad heter han just nu? Lillen? ;)
han heter det mesta i från a till ö :D hahha

hehe, Okej ;D
hihi jajjämän:P

Vad vill du att den ska heta? ;-)
haha otto eller olle:P

hehe ;-) Ska se om kameran vill nu :D
hihi lycka till nu;)

Tackar ;P

#86, Otto tycker jag lät finast :P
Då väntar vi på bilderna nu Kajsa :P

Har glömt, får göra ett nytt försök 
#90 joo jag med:)
#90 joo jag med:)
men å det vart två….:P

Har kutat i 7min och letat efter batterier men icke. Så Imorgon kommer bilder! Som ni är van att höra 
okej men nu litar vi allt på dig;) vi vill se viggo!:P

Ja, ja.. Kommer då den är laddad klart 
#98.. naaaw, vad söööt! kan det verkligen finnas så sötpötiga saker!
haha en liten tjockis:D

Viggo hälsar till brodern ;)
vovven hälsar tillbaka till broschan:P

hehe, ska säga det ;-)
haha gör det:) tur att du kan "hundspråket" skoja:P

Självklart kan jag det ;O Ska jag lära dig?

Min &E#¤R(/E&W kamera vill inte >.< Kanske imorgon den vill..
Åh så himla söt valpen är allså!:) <3<3 Ser ut som en gråhund, min morbror har en gråhund, men blir inte dom ngt mindre än jämthundar? För min morbrors hund Sickan är inte så stor men hon är färdigvuxen. Hon var världens sötaste när hon var valp!<3
Ni pratade om hundar o kaniner tillsammans förut, min hund bryr sig inte ett dugg om kaninerna…Hon bara lunkar förbi, kanske nosar lite åt deras håll men sticker sedan iväg för att kolla något annat. Kaninerna kan bli lite rädda ibland, men om jag håller i dom så bryr dom sig inte då dom känner sig tryggare. De är däremot räddare för katterna, och katterna tycker det är spännande när jag har kaninerna ute i sele. :)
Lycka till med valparna Erika och Kajsa!:)
jooo visst är han bara för söt! det är en jämthund:) japp, gråhundar blir mindre=) vi har redan innan en blandning av jämte/gråhund:) han är inte så stor men han är som ett paket typ lite fyrkantig som för att han är så bred:D tacktack!

Tack så mycke Niike! :)

Han liknar bror sin 
kan tänka mig det från bilderna åså:) hur går det med viggo nu då?:)

Bara bra, kommit iden underbara bit-åldern *suck* Stackarns mina tåår :D sj?
hahaha exakt samma hära kan jag lugnt säga:P jag har som några snoddar längst ner på byxorna som är till för att dra åt som.. så fort jag går förbi han med dom byxorna på så kan han bara inte låta bli att hugga tag i dom där snörena precis när jag går:P
Vad kul att få hund Och så söta dom var =)

#116 Haha, ´Viggo älskar min brorsa, fy vad han biter i han ;D Spelar ingen roll vad man säger åt han :D
hahah! våran går på allt och alla:P biter överallt där han inte ska gör han… han lyssnar inte heller på vad man än säger:P och får han inte mat när han vill och känner sig hungrig så störtskäller han!

Ja, Viggo kan skälla som f*n ;O Jättegulligt ;P
haha det låter så roligt:D alltid när vovven både morrar och skäller så sitter jag bara och skrattar:P låter ju sååå vuxet (inte) bara för sött alltså!

Jaa, så sött :D Men dom sover och sover ;P
mmm så sött o se när dom drömmer när dom ligger och skäller o typ morrar och springer med benen:P

att det är! :D
#112 Vadå söt!? Vilken liten snuff<3 Det ser så sött ut när de sitter sådär och kollar, typ lite med huvudet på sne och ser så himla gulliga ut! Fotomodell , hahaxD
haha jamen menar det:P

Nöjda?
men nae fan vad sööööt!!!! haha jaa nu är vi allt nöjda;)
hallåå ingen annan som tycker han är söt?:P

Ja, Erika ;D Jag fick upp bilderna till slut :D
hahah joo!! men det var först nu jag såg dom!! =) han är ju jätte pluttig och jätte söt!! hehe Äntligen fick vi se honom!! :D
haha duktigt kajsa;)

Tack Johanna ;) Ja, jag är så duktig så *ler*

Nämen Kajsa!! guldstjärna i kanten på dig!
heheheh.
På ett foto jag såg innan där valparna låg med mamman, man kan knappt tänka sig att de blir så stora sen, för de är ju så ytte pytte små..! =) hahahha

haha bilden jag tog;) 8 dagar för att vara exakt:) så små och söta!

jaaa o stora är dom! haha så söta när dom har så mycket skinn till övers:P

Snacka om! Hur mycke som helst ;P Blir en stor hund :D
haha japp:P redan lite större nu än när han kom hit:) han är helt galen i att skälla nu:S det är tydligen skitkul! suck!!

Ja, Viggo har okå vuxit :D Ja, skälla på oss och större hundar är askul..*suck* Har ni bestämnt namn?
haha exakt! och eftersom vi redan har en stor hund så är det jättekul att retas med honom och bita i han och typ hoppa på han och skälla osv… alltså pappa har betämmt uffe och jag bara HATAR det namnet… men eftersom dom bestämmde det när jag var borta så hade jag inte så mycket att säga till om.. men det är inte helt bestämmt efter jag jag bara avskyr det.. vi får väl se:)

Uffe var ju grymt :D Viggo och Uffe ;)
jättebra att du satt in bilder på Viggo nu kajsa! :D
jag tyckte Uffe var ett bra namn :P

Tack Jojsan ;D
haha jag tycker inte alls om uffe:P låter som en gammal gubbe:P mamma tyckte han skulle heta viggo jag ba öö inte om hans bror kanske heter det hon ba jaha heter han det:P

heehe ;) Uffe är ju grymt! Ne vad roligt att hon sa Viggo :D
haha jaa men jag lovar det finns typ inget namn vi undgått:P
Haha nu som först såg jag bilderna på lille Viggo;) Så himla söt han är asså!!<33 Bra att du kunde fixa in lite bilder på datorn, till slut!:)
Uffe var ju grymt Erika!:P Uffe och Viggo, hihi, gulligt!:)
Lycka till än en gång!<3

Tack så mycke Niike :) Joo jag står ut med allt bitande ;D
haha:P jaa jag vet inte.. kanske får ge med mig nu när visst alla andra verkar tycka det är ok:P haha tackar:)

Ja, Det var ju gulligt på lillen ;)

naaaw söting pöting :P :D

Tack __iE :)

:)