Kisseri
Kastrerad hane på 1 år nu, kissar i lillkillens säng samt i ett hörn i barnrummet.. bajjar i hörnet med och nu har jag satt en kattlåda där som han använder men han pissar utanför ändå.
Anser inte att ferrari är särskillt rumsren.
Äter upp alla tapetskarvar som han når och trälister som sitter i NYA lägenheten.
Ska sätta bröstpanel där han ätit upp och så han ska sluta äta tapet.
Men kisset då, är dte normalt att de kissar så pass mkt utanför.. nu för tiden 2 ggr om dagen och ganska tätt… alltså kanske 5-10min emellan..kissandet.
Varför går han ej in i buren o pissar!?!
Grrrrrrrrrrrrrrr
Är det ngt fel på honom? Kaniner kanske inte är så rumsrena som man fått för sig? Kan det ha blivit ngt fel vid steriliseringen, ska de inte sluta revirmarkera när de är katsrerade.. han kissar i sängen även om man sitter där, så det är inte bara en överraskning som man får när man kom i i hans/barnens rum.
Hur är det att vänja om en kanin från att varit jätte mkt ute..och sedan göra han till bur-kanin, eftersom han äter upp allt och kissar!?
Går det ens, eller är det kanin-misshandel?
Fyspray!? Finns det, fungerar det?
Sådär gör min nya kaninhane också, fast han är inte kastrerad och tidigare ute kanin:)
Kaniner brukar bajsa o kissa på ett o samma ställe, så det är bra att du satt låda där, men om han kissar utanför så kanske du ska köpa en större lr något:)? Byta i lådan oftare lr så:)? Är inte säker på vad man ska göra då jag bara städar upp efter min lille pöjk, haha, för för mig gör det inget att han kissar o bajsar lite var stans xD Han är ändå min lille plutt:) Dock får han aldrig vara i sängen då han kissat ner den 3ggr xD
Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv
R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.
"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

Min okastrerade hane är helt rumsren, Han kissar och bajsar bara i sin låda. Men när han är ute och springer så får han inte springa i vardagsrummet där buren står för där finns det för mkt sladdar, men då bajsar han lite var som. Men det är okej eftersom han inte har ngn annan stans att göra det på :p Men det gäller att träna att han ska bajs aohc kissa i lådan. Jag håller på för fullt med mina 2 tjejer som gör det över hela buren :p
#2 Haha, Geisha som alltid brukar bajsa o kissa på samma ställe:D! Hon kände sig väl bara tvungen för att göra så att du har något extra att jobba med;) (förlåt för lite OT)
Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv
R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.
"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

#3 haha, dom bajsar i både lådan och utanför, både Svea och Geisha ;) Men mest bajsar dom på hyllan där dom sover -.- så man får skrapa bort lite då och då. Och ta bort från pälsen :p
så om man städar buren oftare kanske det löser sig? eller ska det vara så .. as tråkigt ju, och nu har han ätit ännu mer tapet, han skiter och kissar såfort han hittar något att äta på, vilket han alltid gör, tapet eller gummihjul som ungarna ej tagit bort, fr legobilar eller ngt sådant.. arghhhhhhhhhhhhhhhh.. så det är inte protest alltså?
Kan jag göra honom till bur-kanin???
Det är inte all kaniner som blir helt rumsrena.
Har han flera lådor att gå på? Om inte, pröva att sätt fler lådor så att han inte behöver gå så långt för att komma till toa.
Låt honom inte vara i sängen, det är av någon anledning ofta väldigt lockande att kissa i just sängar och soffor, fråga mig inte varför!
Har han massor av tillåtna saker att gnaga och demolera? Grenar, träklossar, avsågade stockar med bark, gnagleksaker m.m.? Ju mer han får gnaga på desto större chans att tapeter och barnens leksaker klarar sig.
Gummi utövade en stor lockelse på min kanin, han åt upp allt gummi han kom över: hjul, dörrstoppar m.m. Bara att ta bort och kaninsäkra.
Det är förstås jätteviktigt att hålla rent i lådorna och i buren, men överdriven städning kan få motsatt effekt. Vet folk som desperat gnuggat med rengöringsmedel och klorin varje gång kaninen varit på lådan och då har kaninen uppfattat det som att det inte är tillåtet att gå där och valt andra trevligare ställen. Så lagom är bäst.:)
Om det inte fungerar alls kanske du kan göra honom till "hagkanin" istället för burkanin? Gör en så stor inhägnad som möjligt och låt honom ha toalåda och hus och annat han trivs med där, och släpp ut honom för övervakade äventyr utanför hagen en eller flera gånger om dagen. Den övergången borde bli lättare för honom än att gå från frigående till bur.
Lycka till!
hej.. han ska få bli stall-kanin.. en tjej från grums ringde och ville ha kompis till sin hona.. och min hane är kastrerad så då får han gnaga upp hela stallet.. blir så himla trist att han äter upp allt fast han har ett helt träd o bita och äta upp, vilket han också gör.
jaja.. då var den sagan slut :(
1år hade vi honom, o precis flyttat till helt nyrenoverad lägenhet från hus, och ett av rummen är helt PAJ så det får vi renovera om. :(
KUL
Men men, han får desto roligare =)
Det kanske passar honom bättre.
Nej, det är inte alltid de små liven beter sig som vi vill, det ska gudarna veta…! Men bra att han får en ny chans och vem vet, ni kanske hittar en tapet som är ännu snyggare än den ni hade innan…?