Först(A)
Edit: var vist tvååa
AHAHHAHAHAH
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Hihi..
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 

Då börjar man första året på gymasiet imorgon:)
Blä, kan inte pussa på hamstrarna nu - är snuvig…
Ska lyckas bestämma mig för vilken som stannar också, vilket inte är det enklaste trots att jag bara har 3 stycken jag väljer emellan.
Detta är godingarna jag väljer emellan.
Det är inte lätt ska jag tala om för er. 
#4 själv började jag idag ;)
Jag svarar på #91 från förra tråden!
Jag lever också med ADHD och vet hur störande det kan vara ibland! Allra minst att folk inte förstår en ibland.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Börja 8an idag, i ny skola och allt, hahahah
fast känner några redan men måste åka en hel halvtimme för att komma t skolan:P
// Hanna
Hade lekdag i skolan;) alla är mellan 16-18 och alla lekte lekar;)
bara för att HP ska "föras samman" så att det inte blev som förra året. Mordhot av elev till lärare dvs. Det värsta var väll att killen som hotade var hög som ett hus och förstod ingenting av vad han sa, sägs det.. Smart av en 17 och en 18 åring. Suck.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Jag börjar skolan om en vecka 
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

#5 jag är förälskad i den första
:)
Jag börjar skolan på Tisdag :p
ojdå,tänkte lite fel börjar också på tisdag :/

Sitter och äter på nybakta citronmuffins :D Så himla gott :D
Hihi, imorgon ska jag köra traktor i skolan. Första gången, kommer säkert köra på allt xD
Emma
Mycket att göra imorn, borde verkligen gå och lägga mig! :(
Åh skit vad kul! Kommer ihåg när jag gjorde det på förra gymnasiet, bästa lektionen förrutom ridning! Vi hade en dag i veckan då halva gick åt att köra traktor och halva rida!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#5 Hur funkar det att ha honor och hanar i samma rum?
Blev lite kär i Lionel, han är både vit rödögd, LH och satin,
Dröm hamstern
// Hanna
#18: Jag har inga problem med det alls faktiskt. ^^
Har 3 hanar och 2 honor i samma rum.
Enda man bör se till är ju så att de inte har möjlighet att smita in till varandra. =)
3 dagar kvar av sommarlovet!
Om man inte ränkar med idag så är det 2 dar! :(
Godmorgon alla :)
Upp som en sol. Krasha som en pannkaka. Skit dag!
#22 Nu blev jag sugen på en pannkaka. Det var nog inte så du menade, men du fick mig att tänka på pannkakor. ;)
ÅHHHHH! Blir så irriterad och trött på folk som säger att änns kullar är "onödiga" bara för att de inte är högt klassade, man måste ju tänka på psyket också?! 
//Anna Odenbrand

Snart kommer min förra bästis som jag inte har träffat sen typ sportlovet :)
Usch. Där försvann all glädje för denna dag.
Längtar tills nya selen kommer! 
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~
Hur lyckas man vara så olycksdrabbad!?
♥
Vakna av att en tvesjärt gick på ansiktet. Ge mig vinter!
Regn, regn, regn.. dålig dag på alla sätt.
#31 :(
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Varför händer allting just idag? :(
Hemma och jag lever ännu :) Helt otroligt!

#34 HAHA!
Skit trist väder och kallt som bara den! Ge mig sommaren tillbaka 
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
Skönt med helg, tänk att man kan bli så trött av skolan fast man knappt anstränger sig alls! Men längtar redan liite tills måndag ^^
Ibland undrar man hur ögonen fungerar egentligen. 
Är på ikea. Vad heter den där påsförvaringen som man kan ha som höhäck
#38 kommer itne ihåg namnet men avråder dig att köpa den, funkar inga bra för mig
Oki sanna jag litar på dig. :)
#40 bra val, jag har vissa kaniner som inte äter när de e så mkt mat, så höet blir missfärgat och "äckligt" och andra som sitter i dom konstant och gräver ut varenda hö strå jag lägger in..
Ser bara negativt med de höhäckarna
Jag har bara positiva erfarenheter av den höhäcken! :) Jag tycker du bör köpa och testa själv John, de är ju inte speciellt dyra.
Men vad heter dom då?
Jag har också bara positiva erfarenheter av dem. :)
Minns inte vad de heter, men de finns på förvaring har jag för mig..
kolla på ikeas hemsida….
kan någon svara på min fråga i tråden "lite blandade frågor"??
"pLzzz" som en fjårtis skulle ha skrivit
Jag överlevde ikea john - ikea 1 - 0
Dock så ägde ikea nästan mig påsprylen var lite dold, men jag hittade efter x-antal varv! Nej vi män ska hittade utan att fråga om vart :)
Men om nån ska till ikea i helgen.pm mig. Måste ha en sak som va slut i örebro.
#46: Jag vet hur det är att leta inne på IKEA.
Vissa grejer inne på IKEA i Örebro står så jäkla dumt till…
Har fått leta som en tok ett par gånger efter lite diverse.
Nyduschad! :D
Var precis ute i växthuset och plockade årets första gurka!
Hur mår alla?
#50 Bra, men en kaninunge lyckades riva mig över ögat, ajaj
Ajdå. Inte över hornhinnan hoppas jag.
Fick tag på sista exet av dom där förvarings grejjerna som man kan göra små tunnlar av. Runda tyg med siffror på 1,2,3 "Kusiner" ikea.
nej du det där är skyltex dom får man inte köpa!! Ffffffffffuuuuuu :)
#52 nej över ögonlocket, så jag ser skit snygg ut ;)
Arrrh Nästan som en pirat. :)
#55 oja, självklart ;) Ska sätta ögonlapp eller vad de heter för imorn när de e håbo dagen
tredje dagen i skolan avklarad haha Känner mig typ oaktiv
Sanna glöm inte att jag har kontakter i bålsta. Dom gillar att kort oxå :) fast du kanske gillar uppmärksamhet. Haha
#58 de finns en anledning att jag inte finns med på kort ;)
John; Påsprylen heter påshållare om jag inte är ute och cyklar:P
Mvh Emma
#43 John, dom heter Rationell Variera :)
Japp : )
Köpte 14st
#62 hur många kaniner har du john? Oo
#62 Vad sa personen i kassan när du köpte så många?
april april.
Blev två bara..
Skulle bara ha dom och Kusiner - småförvaring
Men Kusinerna va slut och jag fick tydligen inte köpa skyltex. märkligt haha
MEN som vanligt med ikea så kommer man aldrig hem med det som man ska ha. Utan blev såklart glödlampor, batterier, glas och annat krimskrams frugan skulle ha.
Det här var typ femte gången som jag skrev kanin.ifokus.se som användarnamn när jag skulle logga in. *Beroende*
Fast jag har knappt varit inne här idag. Känner att jag missat en hel det ^^
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
http://www.lupus.se/templates/group.asp?GroupGuid=702
10kr på arken zoo i morgon :)
Max en / inköps tillfälle, få hyra in ett gäng ungdomar och köpa upp mig ett lager haha :)
2 dagar nu innan jag börjar skolan 
Elin.
Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.
Tror inte de är negativa utan tänker på att det är lättare att få sålt ungar mellan två st högklassade kaniner. Hade ju 2 ungar kvar i 5,5 månad och föräldrarna var ändå msv/svårklassade.
Man kan även ha svårt att få sålt mellan två högklassade kaniner..
Mvh Emma
en gång köpte jag 50 st plastskålar :)
Sånnadär svarta 3 kronors.
10kr/st :)
är selektive verkligen ett bra foder?
#73 Har hört av många att det är det :D Dock dyrt normalt sett ;) Bra näringsvärden och så :P
Emma
Vad jag hört har de bland de bästa näringsvärdena, men vilken uppfödare har råd att fodra med de? 
Sanna det ryktas om knivmord i bålsta. Lägenheterna vid vivo.
#69 jodå, hon sa klart och tydligt att de var en onödig kull :(
//Anna Odenbrand
vem sa det?
Har du ingen högre klassad hona?:) eller kan låna en högt klassad hane?
Mvh Emma
Blä, jag som tänkt åka och kolla på Dala-Expo..
Men då kan jag självklart inte ta mig hem på kvällen igen.
Få se om jag kan hitta en annan lösning att få upp lille hamsterungen som skulle följt med och levererats då.
Är sjukt trött! Precis hemkommen från stallet.
Ska nog gå och ta mig något att äta! ^^
Glatt överaskad att arken zoo faktiskt hade stora burar på lager. :) 100x54x54 va den minsta. Tumme upp : )
Tänkte att jag måste ju visa er mina godingar som blir 3 veckor idag.
Uj uj, bara en vecka kvar tills de är flyttklara.
Vad tomt det ska bli att gå från 9 ungar till 1!
Skriver deras färger och pälstyper också, så får ni lära er något nytt på samma gång. 
Vit rödögd, långhår.

Silvergrå brunörad, korthår satin.
Offwhite (ev brunörad), långhår satin.

Offwhite (ev brunörad), långhår satin.

Silvergrå, korthår.

Vit rödögd, långhår satin.

Silvergrå brunörad, långhår.

Vit rödögd, långhår satin.

Är så himla glad, fick precis ett ursött mail från familjen som äger Moängsvägen's Brilliant Blackberry som jag har vaktat i 6 veckor. Känns så bra att de är nöjda med skötseln av honom och han hade tydligen blivit lugnare och mer social (om ens möjligt) 
#82 Dom är så söta Ninni! :*
#82 Gu vad söta, jag kommer och köper med detsamma.Ska bara fixa en bur
hhaah,to far away !
#82 Såå sööööta!! Om ändå mamma kunde åta mig få ett inne djur förutom katt.. * drömmer mig bort *
Elin.
Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.

#82 varför ska du lägga upp sådär söta bilder för?? Nu börjar jag ju sakna att ha hamstrar ju :o :)
#84-86: Nog är de små hjärtegrynen söta alltid! ^^

#82 är förälskad i Isolde :D
#89: Det är det fler som är, med tanke på att hon redan är tingad. ^^
#82 Jag är bara såå sugen på att skaffa en till guldhamster, min dog den 5 januari. Bra början på året? Njae.. R.i.p Luna <33
Hur ska man göra när man tar sin första kull tycker ni? Eventuellt nästa år eller året efter får jag ta en kull. Men jag funderar, jag är väldigt emot kelkullar. Hur ska jag göra med första kullen? Jag måste ju lära mig somehow om t.ex Avel är något för mig.
Dessutom vill jag i framtiden avla på blått och blåmantlat, hur ser man skillnad på ungarna i kullen? x)
Nej men, om jag t.ex får en kull med 8 blå ungar, hur sjutton ser jag skillnad på dem?
Vänliga Hälsningar Lina

#90 haha ja det förstår jag :) Men det borde vara olagligt att lägga upp sånna bilder :o :) Nu saknar man ju att ha små hamsterbebisar att gosa med :D Spec när dom är så små och nyfikna och vill utforska massor :D
Nu ska jag iväg till Marcus! ^^
Och sedan ska jag städa Chicas bur och fixa lite här hemma. 
Håller på att skriva en annons, kommer sälja min Truls antagligen. Jag orkar inte längre, helt enkelt. Hela tiden har han varit småaggressiv. Alltid attackerat både i och utanför buren. Har en del ärr efter bit och rivmärken. Såfort mamma kommer som han älskar blir han en liten ängel, gosar med henne och slickar på henne men när hon går är det samma sak igen och jag orkar inte! Det har aldrrig klickar mellan mig och pojken. Sitter och kämpar för att hålla tårarna tillbaka nu. Det är så sorgligt. Kommer dessutom inte få ha fler kaniner under hela tiden jag bor hemma om jag säljer min kanin. Om jag behåller honom så kanske jag kan få en till kanin om ett par år, men jag orkar inte så länge. Jag trodde att det sklle bli kul att ha en kanin men det är bland det värsta som hänt mig, min familj och jag har glidit längre ifrån varann eftersom jag jämt är ledsen över att min "snälla och gosiga" kanin bitit mig och så vidare. Jag är ledsen alla kaninmänniskor om ni tar illa upp.
Behövde bara skriva av mig och ber om råd och tips? på hur jag ska kriva annonsen på bästa sätt och så vidare, men snälla, skicka PM.
Vänliga Hälsningar Lina

Idag blir det lite hemmamys med familjen, men choklad och chips och så blir det Inte utan min dotter som vi ska kolla på. Har alltid velat se den filmen, men sist vi skulle kolla på den funkade inte våran dvd. Men nu så :D Det verkar verkligen jätte sorlig men ändå bra, ngn som har sett den? :)
#94 synd, Men får du inte skaffa en ny kanin men att din familj behåller Truls. Om dom nu gillar honom såpass mycket och ni inte klickar? <3

Då har man varit i Malmö och lyssnat på rix fm festivalen. :)
Någon mer som var där? (:
Sitter o har en livlig diskution, ni som vet L80 visst är det bara lag på att klippa angora?
Nån läst om knivmordet i bålsta. Hände i min kompis port. Läskigt!
#97: Citat, sidan 19:
"4 § Kaniner och gnagare, som har en sådan lång eller ullig päls att de inte själva kan hålla sig rena, ska ges pälsvård.
Allmänna råd till 8 kap. 4 § Angorakaniner bör klippas minst en gång var tredje månad."
Så ja, det är bara angora som det står bör klippas.
Resterande långhåriga som inte kan sköta pälsen själv står inte specifikt att de ska klippas, utan det kan vara borstning odyl.
L80 finns förresten med bland sajtens länkar, för den som inte vet. =)
Tack ninni. :)
Jag… har försökt hålla mig uppdaterad hela dagen, har en vän som skulle tillbringa helgen i bålsta, och han är duktig att hamna i bråk…
Chansen att det skulle vara han är väl inte så stor, men jag blir lite orolig. Har smsat men har inte fått svar. Han har nog bara inga pengar på mobilen.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Kan säga att både den mördade och den anhållna bor/bodde i huset,
Sambon är också nyfiken på mordet i Bålsta, då han är därifrån från början.
Tack för den informationen! =)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Jo john jag hörde också att de varit knivmord.. De köpte buketter på ica och stod och grät i kassan
Min kompis hade jagat vildsvin hela morgonen o kommer hem till. Kaos, killen låg kvar på marken med nått lakan över sig.
Tragiskt.
Kompisen letar nytt boende iallafall. Känns så där att ha han boende där nu. Har känt honom 20år nu.. polisen släppte avspärrningen eftet åtta timmar.
#106 de som var håbo dagen och allt idag, då ska man inte knivskäras… Men han dog ju inte på plats så varför skulle han ha ett lakan över sig?