Nyfödd kull, en utanför
Min hona födde lite oväntat en kull idag.
Hon har byggt ett litet bo och lagt dit hår.
Men en unge kom tydligen utanför boet, den lever.
Så jag undrar om jag kan flytta den till själva boet?
Kan jag göra det med händerna eller ska man ha engångshanskar på sig?
kissmekate.blogg.se
Ta bort honan ifrån buren, gnugga händerna i hennes bajs och flytta in ungen i boet. Sätt tillbaka honan i buren.
Det beror på hur tam din hona är och hur säker hon är med dig. Men du ska genast flytta den till de andra ungarna då de ger värme och trygghet till varandra. Dessutom kan den missa att få i sig mjölk då den ligger avskiljt. Jag har aldrig använt handskar, utan mina honor är väldigt vana vid mig så de stör sig inte på att jag är där och pillar. Du bestämmer själv, då du vet hur bra du känner honan :)
Not your mom, not your milk.

okay då vet jag.
Min sambo la lite hår på ungen, men då flyttar vi den till boet
kissmekate.blogg.se
Lyft ut honan, klappa henne och stryk med händerna vid doftkörtlarna (under hakan). Då får du hennes lukt, ta sedan ungen, lyft in den i boet och efter det sätt tilllbaka honan. :)

Nu är ungen flyttad.
Hoppas hon tar hand om dem
kissmekate.blogg.se
# 5 Lycka till med kaninungarna! ;) Villken ras? Hur många? :D
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Tack, jag hoppas hon tar hand om dem, honann är ganska ung (ej planerad parning).
Det är dvärgvädurar. 6 st

kissmekate.blogg.se
# 7 Vad kul, hoppas alla överlever! ;)
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Lite dumma frågor, men är det normalt att honon står på boet? Eller är det så de diar?
Sent i natt så började hon bygga på boet igen med hö och päls, brukar de fortsätta med boet fast ungarna är födda?
kissmekate.blogg.se
#9 Så diar de ungarna:)
Har aldrig sett någon av mina honor göra det. Men det är ju bra att hon bäddar in ungarna ordentligt:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Så bra, blev lite orolig när hon stog på boet men då behöver jag inte vara det
kissmekate.blogg.se
en av mina boade så ungarna knappt kunde röra sig:P
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/