Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 3361 ggr
gipsy
0

Flusa

Ser att Flusa rekomenderas till mycket.Ingen aning om vad det är o när det skall användas.Vart finns det att få tag på? Berätta gåtirna vad det används till osv.Tack.

[sstorm]
0

Används till nötkreatur, finns på apoteket typ ½ liter förpackning eller vad de är. Kostar typ 300kr. Behövs bara 1 droppe per kanin i nacken/svansroten. Motverkar små kryp i pälsen och även mygg och fästingar påstås hålla borta. Men de är något jag själv inte kan stärka ;)

Tarja
0

Jag köpte Flusa på granngården. Den minsta förpackningen är på 250 ml och kostade 399kr. Har använt det mot mjällkvalster.

Emelie
0

#2 Funkade det bra Tarja?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Tarja
0

#3 Håller fortfarande på med kuren, återkommer med resultat. :)

Ljusta
0

#4 Tarja, verkar dina Teddyvädurar känsliga mot Flusa? Har hört att vissa raser är känsligare än andra, och skulle gärna veta hur det är med just teddysar. Utifall man någon gång skulle vara tvungen att använda det :)

Ljustadalens kaningård

[sstorm]
0

Fär mig har de funkat super att flusa! (har lejon)

Tarja
0

#5 Det verkar vara lite olika faktiskt, min Bandito blir direkt väldigt röd i nacken och kliar sig medans de andra inte ens brydde sig. :) Så tror inte att teddysar är den ras som är känsligare än andra på det, ingenting jag märkt av iallafall eftersom bara en har reagerat starkare.

Emelie
0

#6 Vad har du flusat emot? :) Förlåt för frågor, men jag vill se vad det funkar emot osv. Är det mjällkvalster? Jag misstänker ibland att mina börjar få det.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[sstorm]
0

Flusat för att förebygga de små krypen som kan finnas i pälsarna, misstänkte att Chilla hade de eftersom hon var så smal och pälsen konstig, så då körde jag alla. Alla nya som kommer in flusar jag och alla som jag ska sälja flusas

Inaarah
0

Jag har använt Flusa mot pälskvalster (tror jag det hette, är ett par år sedan) på dvärgvädur och det fungerade super.

Tarja
0

Kan uppdatera lite här nu. Nu har all mjällkvalster försvunnit från mina teddysar, efter behandling med Flusa. Behövde flusa dom två gånger innan det försvann, och det lämnade som en "avlagring" efter sig, men det gick lätt att få bort med fuktat papper. Så jag tycker att Flusa fungerar finfint.

LitenPyssling
0

Detta var något helt nytt för mig - kanske ska ge detta som förslag för bondens kor här i trakten ;) de ser lite risiga ut om man säger så. Oj vad han skulle bli misstänksam mot mig då =O.
Gillar inte alls att man är med hans kor och kalvar, stannar och bevakar en bara man tittar på 10m avstånd =S.

Näe, men detta kanske är något att testa?
Är det en salva?

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Tarja
0

#12 Nej det är som ett flytande medel. Såhär ser det ut.

LitenPyssling
0

#13 Okej.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Julia-H
0

Hur smörjer man in det? Måste man göra det på något särskillt sätt? Hur märker man om kaninen har mjällkvalster/pälskvalster? Hur mkt flusa ska man ha på? Hur länge måste man behandla varje kanin?

Förlåt för många frågor men skulle vara bra att veta (a)

Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"