klarar vintern ?
tror ni mina kaniner kommer klara att bo ute under vintern om man isolerar buren med frigolit på utsidan ?
förra vintern blev de 40- gradigt ute så om de skulle bli så nu i vinter tror ni dom klara sig ? :s förmodligen tar jag in dom under natten
Vet inte hur mycket kaniner klarar, men de ska klara att vara ute året om (: 40- grader låter mycket men med mat, vatten & halm klarar dem sig säkert. Du får hålla koll när det börjar bli kallt, rekomenderat dig att inte ta in kaninerna under natten om nu dina kaniner blir ute i vinter. Är det stor skillnad på tempraturen kan kaninen dö av värmeslag eller fälla och tappa sin vinterpäls & kankse inte klarar att vara utekanin förän våren/sommaren kommer.
jaha ojdå då ska jag inte ta in dom under natten , kaninerna är ute på min balkong så jag har ganska bra koll över dom som tur är :)
#1 det hände min kompis kaniner och dom klarade sig inte :/
så ta inte in dom undernatten. :)

Isolera inte buren, det behövs inte alls och kan vara mer till skada än nytta.
Har alla mina kaniner ute i oisolerade burar på ben och jag bor i Norrbotten så vi har kalla vintrar.
hur kan de vara till skada ?
#5, Jag tror att isolering kan göra det kallare eftersom att det stänger ute värme och håller kvar kyla.. Eller nåt. Jag har haft mina kaniner ute under vintrarna :) Visserligen dog min förra kanin under vintern, men jag har svårt att tro att det var pga kyla då han ändå var 4 år gammal och hade klarat alla vintrar dittills.
Nackdelen med isolering är om man isolerar fel.
Då kan det leda till att fukten stängs inne, vilket vintertid gör det kallare och sommartid att det kan mögla på insidan av buren/i isoleringen.
Har själv sett hur en bur kan se ut efter felaktig isolering.
På den buren var hela insidan alldeles grön av mögel…
Ska man isolera krävs det alltså att man gör det på rätt sätt.
så om man isolerar på rätt sätt går de bra eller ?
#8: Ja, då ska det inte vara någon fara.
Då ska det få rätt effekt.

Eftersom buren ändå är öppen så spelar det heller ingen större roll ur värmesynpunkt om den är isolerad eller inte. Det är ju som om man skulle ha en dörr eller fönster öppet till sitt hus/rum, det kyler ju ut ändå, oavsett om det är isolerat.
ja de är ju sant