Bra kamera/Tips
Tänkte fråga om någon här vet var man kan köpa en bra kamra? :) Som tar foto direkt när man klickar, t.ex. Inte blir suddig och funkar bra utan blixt m.m.
Be mig inte skriva på Foto.ifokus, dem skriver så konstiga svar, så jag fattar ingenting, maha xD
Sen undrar jag om någon har lite tips? på hur man kan fota bra bilder? =) Några speciella motiv, bakgrunder, m.m. Färger som passar bra ihop. Underifrån, överifrån eller profil? ;)
Personligen tycker jag det kan bli fint om man t.ex. tar en filt och lägger mot en vägg, sen sätter man "motivet" framför väggen. Och fotar. Sen använder man antinge bilden som den är, eller så går man ut och fotar en fin miljö =) Efter det klipper man in motivet i den andra bilden på datorn ^^
Kan rekomendera Canon Powershot S3IS & Panasonic Lumix DMC-FZ -serien. Jättebra kameror!
Ett bra tips? är att använda stativ när man fotograferar. Personligen så tycker jag att bilder tagna ute i naturen på kaniner är som bäst, men visst, även bilder tagna inomhus kan bli fina. Tänk även på att motivet ska matcha till bakgrunden, men samtidigt inte smälta in för mycket.
Minolta Dimage Z1, en som jag har ^^ Jättebra, dock så behöver man ganska så ljust inomhus för att den ska kunna fokusera ordentligt :P
När du tar helhetsbilder på kaninen, så var i ögonhöjd med kaninen. Zooma inte in för mycket - det går att beskära bilden på datorn. Var noga med att belysningen är bra, det är en grundförutsättning till att bilden blir lyckad.
Sen när du har valt ut en bra plats för fotografering, och har kaninen på plats, så vänta tills kaninen gör något intressant eller börjar posera vackert innan du börjar knäppa en massa bilder. Håll in knappen på kameran halvägs, så tar kameran bilden på direkten.

Utomhus i solsken tycker jag det blir finast bilder. Man kan tänka på att bakgrunden inte ska vara för rörig och vad det är som är motivet på bilden.
Jag kan ta bilder på min hund som exempel. Den här bilden är väldigt rörig med flera starka färger. Vad är motivet? Golvet? Kaklet i bakgrunden? Smilla ser lite ihoptryckt ut och ögonen ser ut som tefat.