Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 3577 ggr
Tarja
0

Klotterplank #50

Nytt klotterplank. Glad

Popstar
0

först! x'D

Rexkanin
0

Andra plats: Jag x)

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

Popstar
0

Kullplanering ligger ute på Kaninhoppning.ifokus & maria håller på att fixa en hemsida till mig som snart kommer ut här ! =)

Luckyt5
0

4:a!

/ Tilda

Workingdog
0

Snart ska jag gå ut med lillskiten Minna som trycker upp sina leksaker i mitt knä för att hon vill leka Kyss

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

malin--a
0

Jag saknar JockeGråter Älskade, finaste, underbaraste, bästa…

Rexkanin
0

#5 Logga sen in på msn :D Ska prata lite med dig där!

Workingdog
0

loggar in :D

/Mvh Jennifer

Rexkanin
0

#8 Vad snabb du va! xD

emms
0

Jag är så jäkla trött! Men måste duscha och ut och ge kaninerna mat. Vill bara sova just nu :( Men dom är så gulliga så dom förtjänar lite gott nu ikväll :D

Emma

Inaarah
0

#6 Usch! Inte Jocke. :'(

Zvintos
0

Fått hjälp att färgbestämma vissa av ungarna, samt kolla pälstyp.
Inte många korthår i den kullen inte. Obestämd

DixiStampeson
0

Nyss varit ute i detta skitväder :/ Är frusen, kall och är tråkig.
Gud vad jag är nervös inför femman! Vi måste kunna alla tabeller upp till 10. Okej, rätt lätt, inte. Jag är superdålig på matte (A)
Nu kommer jag inte alls ha tid med Dixi, men kommer ha en halvtimme på morgonen, och 2 timmar på eftermiddagen samt kvällen.
Känns som hela världen går under för det!
Hoppas vi inte får läxor första veckan, då dör jag!
Sen så kommer jag få plugga, plugga, och åter plugga.
Samt vara med kompisar ;)

Workingdog
0

#13 jag lovar om några år så kommer du tycka att ni hade det skitlyxigt i femman. Jag ska börja åttan och har 3 kaniner och 2 hundar (varav en border collie) Undra hur jag kommer få tid xD När jag tänker tillbaka till femman så tänker man, men guud vad lite läxor man hade. :p

Haha tur som man har så är man lite extra duktig i skolan:p eller jag lär mig väldigt snabbt och har jättelätt för mycket. Så behöver knappast plugga till prov osv:p Men OMG JAG KOMMER FÅ BETYG :O:O:O

/Mvh Jennifer

Workingdog
0

Men imorgon så ska jag träffa Johanna (Rexkanin) hemma hos henne, för en liten kaninträff :p :)

/Mvh Jennifer

nellachilli
0

#6 RIP fina JockeGråter<3

malin--a
0

#16 Gråter<3

Rexkanin
0

#15 Hahha, längtar! (Det skulle nog Boss också göra om han förstod att 2 till tjejer skulle komma på besök Oskyldig)

Inaarah
0

Är så sjukt trött så det finns inte! :(
Gjort ordning marsvinsburar för försäljning, gått långpromenad, börjat plocka lite smått för torkning, varit hos sjukgymnasten, varit hos en kompis, åkt till min alldeles underbara lilla ponny och ridit honom, lagat mat, ätit mat, sitter nu här..

Tror snart jag går och lägger mig och sover i 57 år!

Workingdog
0

#18 haha jag med :p ( Ludde skulle nog också längta om det var så att han skulle få följa med., men det får han inte) Iförsig kanske inte, då dom är i hagarna bredvid varandra så bryr han sig inte, och om han är lös och dom i hagen så bryr han sig inte heller ett dugg :p Duktig hankanin jag har :D

/Mvh Jennifer

Rexkanin
0

#20 Boss skulle nog göra mer en så….! xD

Workingdog
0

#21 hahah. Ja har man en duktig liten kille så har man xD Och han är inte ens kastrerad :D Jag har tur :D Han är helt rumsren, kissar och bajsar bara i sin låda, man kan bara hitta några enstaka pluttar i buren :p  Men han skvätter inte mkt eller ngt :p Jätteduktig :D

/Mvh Jennifer

alwiz
0

De e kaaaaallt ute… Mina fingrar är typ… is… :o

Friheten
0

Kul att logga in på msn efter 5månader.. :S total kaos :)

Zekina
0

började gymnasiet idag ;) är nog mer nervös för morgondagen :p

Rexkanin
0

#23 Fryser du? :O

bellamollylovee
0

Imorgon ska man på kaninträff och träffa kaninkompisar :) Kameran med förstås :D

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

Friheten
0

Nu vet jag varför jag lämnade msn..

ohh look at these cool pics! *Spam länk*

Wow kolla in mig här haha *Spam länk*

Blir ju inte lika roliga om jag tar bort alla mina vänner :P

Popstar
0
LinneaJohaanson
0

<3

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

[sstorm]
0

Ska nog sussa nu, skolan börjar imorn :'(

Friheten
0

najty! night

LinneaJohaanson
0

Ha! Jag började idag. Imorn börjar jag 13.25 och slutar 14.10. Jag klagar inte!

emms
0

Haha, jag började i måndags xD Tjugo i nio :)

Emma

Fatma
0

Jag börjar på måndag Obestämd Pallar verkligen inte med skolan och mina vänner där!

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

Tarja
0

Jag står och steker amerikanska pannkakor Flört

emms
0

#36 Gott! :D

Emma

hjartelyckanskaniner
0

#13 ingenting jämfört med mig;) Matte B kl 7.50 varje torsdag, Försäljning och Service a&b, Engelska a,b &c, Marknadsföring A&b, Naturkunskap a, Svenska a,b&c, Turism, Samhäll a osv orkar inte rabbla upp allt:P så är det på gymnasiet;) har bara detta året kvar:D sen 4 år till på universitetet -.-

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Workingdog
0

#38 vad pluggar du till? :)

/Mvh Jennifer

Sweetienin
0

Ehm, jag tror jag är den enda i sverige som faktiskt längtar tills skolan börjar. För min skola har bytt skola. Asså, vi ska flytta till ett annat ställe. Jag är nyfiken.
Att plugga längtar jag inte till, då står jag gärna över! ^^

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Workingdog
0

#40 du är inte riktigt den enda. Det blir roligt att träffa alla kompisar igen, och våran skola har fått en big mama gympasal, typ störst i sverige :D Sen får vi också typ 4 nya lärare, vilket är mindre kul i 3 av ämnena :(

/Mvh Jennifer

Sweetienin
0

#41 Bra, då slipper jag känna mig konstig ^^

Vi byter typ lärare i varje ämne varje nytt läsår eller nåt. Så jag är van.
Fast jag saknar att ha något att göra på dagarna, men då får jag mindre kanintid "/

Kram Johanna

hjartelyckanskaniner
0

Handel- & Administrationsprogrammet:)

vårt schema är lyxigt i år;) börjar 10-10.20 nästan varje dag och slutar mellan 14-14.45 varje dag:P förra året slutade jag kl 16.25 ons och tors och kl 17.00 på fred:P

Mvh Emma

LinneaJohaanson
0

Hahha jag har längtat ända sen i april typ hahhaha

Sweetienin
0

#45 Ja men du har ju inte gått i skolan på ett tag också ^^
Hade du kul första dagen då? :P

Kram Johanna

Workingdog
0

#42, vi har en jättebra svenska och spanska lärare (samma lärare) och hon ska ta mammaledigt ett år. Sen får vi ny hemkunskaplärare, det är väl lite bättre :p Sen kanske en ny mattelärare men det blir typ våran NOlärare som alla i klassen hatar, för hon förklarar jättedåligt och har dysleksi (stavning) och allt :p

Men kommer typ inte ha så mkt tid för djuren :( Börjar i 8an och får betyg och allt. Och jag har 3 kaniner och 2 egna hundar.. En border collie och en cavalier/cocker som behöver mkt träning. Men som tur är har man en snäll mamma som älskar djur :) (har fått mitt djurintresse av henne:p) Men ändå tråkigt, fast vi kommer ändå typ sluta senast 3 varje dag :D Det gjorde iaf 9orna som gick ut i våras :D

/Mvh Jennifer

Workingdog
0

#43 okej:)

Jag kommer nog få gå 3 år på gymnasiet och sen typ 5 år på universitetet om jag nu bill bli veterinär då jag börjar gymn och har tillräckligt bra betyg:P ( ska börja 8an) Men vi får se :) har varit mitt drömjobb sen jag var jätteliten. Men ska typ praoa på Bollmora veterinärklinik för min mammas kompis jobbar dära och då kanske jag får det :D

/Mvh Jennifer

LinneaJohaanson
0

Jadå helt okej Skrattande

Sweetienin
0

#46 Vi bytte lärare mitt i terminen i våras. Våran superbra franskalärare slutade och nu har vi en som förklarar rätt dåligt, men han är snäll och så. Hjälpte mig att höja betyget för jag fick IG på rätt många prov (Fast jag egentligen är bra på franska, det bara blev så..)
Jag börjar nian, ska bli lite kul. Men måste höja betygen något, alla VG ska bli MVG sen är jag nöjd. Men det är inte så svårt egentligen, slarvfel typ.

Jag tror jag kommer ha rätt bra tider i nian, bara jag slipper börja aldeles för tidigt. Men jag vill sluta tidigt också! ^^

Kram Johanna

Sweetienin
0

#48 Vad bra! =)

Kram Johanna

hjartelyckanskaniner
0

ville oxå bli veterinär innan:) men tål inte blod:P svimmar inte när jag ser det men mår illa. Sen har jag inte haft betygen till det. Är lättare att få bra betyg i gymnasiumet:P

du måste jobba hårt då. Min kompis hade MVG i allt men kom

inte in pga högskoleprovet. Sen ville hon läsa till kurator tror jag det var, men kom inte in på det pga att hon var och spelade fotboll i Afrika när hon fick sitt brev. Hade hon inte varit iväg så hade hon kommit in.

Mvh Emma

Workingdog
0

#49 haha okej :) Våran franskalärare är typ helt störd, hon pratar as snabbt och när vi hade prova på i sexan så snackade hon bara om att hon hade en egen cykel i paris som hon brukade cykla på när hon var där :S Och så är hon typ värsta bitchen :o Sen våran tyskalärare är också våran engelskalärare men har bara bott i sverige i 11 år och kommer från ryssland :P:S

Ja vi kommer nog ha rätt bra tider, kommer börja samma tid då hela skolan börjar då. Halv 9 varje dag förutom måndagar då vi börjar kvart i 9 och sen torsdagar då det är studietid från 8-9 om man inte går på det så börjar man 9 :) Och slutar typ senast 3 :)

/Mvh Jennifer

Tarja
0

#37 Ja det blev riktigt gott! :)
Inte bra att äta såhär sent på kvällen men!

Workingdog
0

#51 jo jag vet att jag måste plugga hårt och ha dom bästa betygen osv.. Har väl en liiiten fördel att jag lär mig väligt snabbt och är en av dom bästa i klassen fast jag är ett år yngre (aa) Sen behöver jag inte plugga så mkt till proven utan får typ alla rätt ändå :P

/Mvh Jennifer

hjartelyckanskaniner
0

#54 kan lova dig att jag är likadan men man måste plugga ännu hårdare på gymnasiet;) har fått det från pappa.. Han kan läsa en sida på 10sek och sen kan han den, jag måste dock läsa den under en längre tid men bara en gång och sen kan jag det..

Fick precis G i matte a när jag inte pluggade till proven:P men matte a är som 9:ans bok fast lite svårare.

Man kan inte ligga och kolla på TV i soffan om man vill ha MVG i allt:P min kompis läser Fysik, Kemi och Geografi b nu och hon tycker det är jättesvårt och hon är ändå superduktig i skolan. MVG i nästan allt.

Mvh Emma

Qepta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Joel och jag lagade en jättegod soppa idag, den heter Joel ala Nöt.
Verkligen urgod, vegansk också.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Workingdog
0

#55 nä det vet jag, kommer satsa mera på skolan nu i 8an. Och plugga mera till proven så man får extra bra betyg :) Haha jag är nog som din pappa, läser den på 10 sek och sen kan jag den, fått det från min pappa som fått det från farfar :p Men till prov och så brukar jag kunna plugga medans jag är ute med hunden och annat:p Bara spela in på band och sen lysna igenom frågorna och svara och sen lyssna igen och svara ;)

/Mvh Jennifer

Sweetienin
0

Jag lär mig också väldigt snabbt. Behöver egentligen inte plugga särskillt mycket, men jag vill verkligen satsa på skolan nu och därför kommer jag plugga massor ^^
Går ju på engelska skolan och vi har högre tempo än de flesta skolorna, det blir lite svårare att lära sig allt, men det underlättar sen på gymnasiet. För i nian så läser vi lika svåra matteböcker som man gör i gymnasiet +att det är på engelska. Men jag pratar flytande engelska så det är egentligen inget problem.
Gick hos speciallärare på matten i 7:an fast jag inte behövde för jag ville ha mera stöd och någon att liksom bolla med, dessutom var min supersnälla mentor extramattelärare då, så det var extra kul. På den tiden tyckte jag om matte…

Kram Johanna

Tarja
0

#58 Jag tycker att det låter bra att ni har ett såpass högt tempo osv, tycker iof att hela engelska skolan i sig låter väldigt bra. Glad

hjartelyckanskaniner
0

#57 Haha det hade jag aldrig klarat:P måste ha det tyst runt om

mig för att kunna plugga:P

#58 Och jag hatar engelskan i vår skola:P hade aldrig klarat en engelsk skola:P fast engelskan i 2:an var rolig:P vår lärare visade upp hans instrument 2ggr under läsåret, vi kollade på film nästan hela tiden och var vid datorn de andra gångerna:P

Mvh Emma

Inaarah
0

Och nu när ni snackat om skolan måste jag också säga mitt.. Oskyldig

Haha, nej, men jag längtar faktiskt till skolan på vissa plan. Att träffa vännerna, några av lärarna (!), och att få lite "rutin" igen (så jag inte vänder på dygnet, ett tag la jag mig vid 5-6 och gick upp 15-16..)

Vi har väl inte direkt något högt tempo, men i so-ämnena och språk har vi helt grymma lärare! Vi alla presterar sjukt bra i alla de ämnena, och ändå pratar vi, jobbar med datorer, lyssnar, osv. Sällan jobbar vi "i böcker" så att säga.
Däremot är Matte-No-läraren jättedålig, liksom gympaläraren..

Rexkanin
0

#47 Vill också bli veterinär :) Vi kan plugga tillsammans xD

Workingdog
0

#62 hahah a bara att du går 2 klasser udner mig xD Men det är fett jobbigt att man måste gå typ 5 1/2 år i universitetet sen xD

/Mvh Jennifer

LinneaJohaanson
0

Snart till skolan, fan det är kul att gå i skolan igen haha!
Börjar halv två och slutar tio över två, och då ska jag hem till älskling. dagen kan inte bli bättre!

Popstar
0

Usch jag hatar att vara sjuk ! Tänkte baka kladdkaka/kladdmuffins, vi får se hur de går haha :D

Rexkanin
0

#63 Aa, just det! :/ Men du får vänta på mig, och gå om 2 klasser xD

Workingdog
0

#66 haha, ja det skilljer ju bara ett år mellan oss men 2 klasser ;) Får väl hoppa ner till den klassen jag skulle gått så är det bara ett år, och så får du hoppa upp ;)

/Mvh Jennifer

Friheten
0

Vem var det som kasta?? Vem var det!

Rexkanin
0

#67 Hahha, ja x)

Inaarah
0

Stäädar!
Jag hatar att städa. Men får nog göra det ändå, det var ett tag sedan.. Oskyldig

Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Roat mig med att ordna nytt utseende på hemsidan.
Tyckte det blev så störande med förra layouten, att bakgrunden laddade så segt så hela hemsidan såg vit ut ett tag..
Denna ska nog funka bättre. ^^

oliviadahlin
0

Sista dagen på sommarlovet och den tillbringas med älsklingarnaSkrattande

[sstorm]
0

Nu är jag hemma efter första dagen på gymnasiet! De börjar ju toppen, tåg som spårat ur i kallhäll, tummen upp!

conejos
0

Jag är jättesugen på skaffa en teddy…….<3

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

Tarja
0

#74 Teddysar är riktigt underbara, tror inte du skulle vi besviken om du skulle skaffa en. :)

conejos
0

Ne dom verkar helt underbara :)
Jag hade tänkt föda upp dom när jag flyttar hemifrån :)

Men nu får jag inte ha fler kaniner :)

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

Rexkanin
0

Jag vill ha en holländare eller en lejonhuvad, men vet inte om jag får ha 3 kaniner :/

Friheten
0

Fan jobbig dag idag. Helt mentalt utmattad! Får se om jag orkar ta tag i våran tidning idag.

[bebba]
0

#77 Sälj din hysteriska hund och skaffa en kanin av varje ras!

Johanna-Larsson
0

Borttaget

Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!

Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

Rexkanin
0

#79 Aldrig…………

[sstorm]
0

#80 djur & natur?

Johanna-Larsson
0

Borttaget, har fått svar på min dumma fråga ;)

Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!

Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

[bebba]
0

#81 Varför inte? Haha, Fast jag skulle alldrig sälja Per-Arne heller

Rexkanin
0

#84 Det är klart jag aldrig skulle sälja min skugga!

Workingdog
0

#84 eller hur ;o Om du menar Wilma så är hon ju helt underbar fast lite cpstörd ;)

Haha hon tyckte mina kaniner var väääldigt intressanta ;)

/Mvh Jennifer

Rexkanin
0

#86 Exakt, fast skulle nog säga att hon har ADHD ;O

Workingdog
0

#87 hahah ;) Jaa hon bara satt utanför dörren men sin boll och stirrade på oss :p

/Mvh Jennifer

pigelina
0

Första dagen i nya skolan, vi gick från 8,30-9.50

Gillar klassen:D

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

emms
0

Usch, är hur trött som helst när jag kommer hem från skolan och sover typ 3 timmar varje dag :S Jobbigt! Men det är kul i skolan nu i början ^^

Fast tvåorna verkar inte vilja att man ska börja djurvård xD Fast ska kanske börja djur&turism så det var helt okej ;D

Emma

Friheten
0

Vet ni den hur det är att vara cp eller att ha adhd. Tänk på vad ni skriver! Nästa gång blir det avhyvling delux från undertecknad.
Jag lever med adhd o det är fasiken ingen lek.

Rexkanin
0

#91 Nej, men jag är allvarlig när jag säger det!, min hund är helt stressad och springer runt och piper! :O

Zvintos
0

#92: Understimulerad?
En hund har inte adhd för att den är stressad, springer runt och piper.

Salladshataren
0

Det gör ont att gå i trappor Gråter

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Inaarah
0

Riktigt ruskigt höstväder idag. :(

Friheten
0

Hösten är bäst! Inge jobbigt pollen.
Men annars springer jag runt stressad och piper hela dagarna. Eller leker tupp i kaninernas nya bur :)

Rexkanin
0

#91 & 93

Jag menar att hon är verkligen hyper. Jag ville förklara det och skrev så. Men det var fel av mig. Skulle ha skrivit något annat. Förlåt så mycket!

Inaarah
0

#96 Hösten är bäst! *Lisen älskar hösten*
Men får alltid världens vemodskänsla när det regnar, blåser och är ruskigt innan man kommit in i det så att säga. :)

Men om du bara springer runt, stressad och piper kanske hösten inte är så bra? Flört

Rexkanin
0

#98 Nu fårstår jag inte riktigt hur du menar? Glad

Rexkanin
0

#98 Oj, jag trodde du menade till mig Förvånad

Inaarah
0

#99 & #100; Ingen fara! :)

Zvintos
0

Det tar sig!
2 hamsterungar tingade nu, plus en till som är intresserad.
Bara 5 stycken kvar att hitta hem till. Tungan ute

Popstar
0

Bakade chokladbollar idag, och oj så goda de blev ! :D

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer