Behöver rashjälp!
Dessa punkter ska stämma in:
- STOR ras
- Gärna hängande öron
- LUGN och tillgiven
Vet ni någon ras som stämmer in på detta?
Har hört mycket om fransk vädur, finns det några liknande raser och vad skiljer isånafall dom åt?
Det enda jag kan komma på är fransk vädur!
Finns nog inga stora med hängande öron som är lugna och tillgivna.. inte som jag kommer på i skrivande stund i alla fall.

Vädur :D
Fransk vädur
Absolut Fransk vädur!
Har själv haft 2st för 3-4år sedan och ska köpa in 2 nya nu för ja saknar de så otroligt.
Mycket lugna, men det beror mest på hur du hanterar kaninen också. Vilken kanin som helst kan bli lugn och tillgiven, sen har alla raser ett mer eller lugnare temperament naturligt.
Men även den lugnaste kan bli den ettrigaste med fel hantering.
Stora hängande öron, väger runt 4-6 och är runt 50cm långa.
Mina var iaf det, sen varierar det hur pass de tagit efter minigener och storgener samt utfodring.
Rekomenderar varmt dessa bumlingar.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
En engelsk vädur är oxå stor, men den har VÄLDIGT långa öron. Men jag har läst att det är en lojal och gosig ras.
Elin.
Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.
#5 Engelsk vädur är stora med låånga öron.
Lite snabb och halvdålig info:
Öronen trampas sönder så de kan se ganska otrevliga ut efter ett tag med ärr och jack.
Det finns bara 1 uppfödare i hela sverige som föder upp engelska vädurar och hon finns i närheten av Östersund här i Jämtland.
Hon säljer sina engelska för 1000-1400kr då det är de hon får betala när hon importerat sedan säljer hon, vad jag vet, inte till kel utan enbart till Avel då det inte finns engelska vädurar i sverige nästan.
Den information jag fick av henne var att det fanns en till som hade en engelsk, dock inte i Avel tror jag det var.
Så engelska är, vad jag vet, näst intill omöjlig att få tag i här i sverige!
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
#6 aha´!
Elin.
Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.
fransk vädur säger jag som de flesta andra (:
//Anna Odenbrand