Bloder :(
Hej! Jag har lite dåliga nyheter,,
Jag tog just in min kanin som har varit ute i hagen, och tittar i hennes rumpa för att se om hon har någon diarée. Och det hade hon, jag tror att antligen så åt hon förmycke gräs eller så beror det på att min kompis gav mina kaniner mat igår (var borta) och hon sa att hon kan ha gett lite mer pellets än jag sa.. 
Men hur som helst så sköljde jag bort bajset (det var dock inte så mkt), och ser att hon bloder lite vid bajshålet..
Är det någon som har varit med om någon liknande upplevelse eller vet vad det kan vara, snälla hjälp mig, hon är den finaste och gulligaste lilla gammkanin på denna jord<33
Med Vänlig Hälsning Lisa
"I världen är Du bara en person,
men för någon är Du hela världen" -83an, familjeliv
hon kan ju inte dö av för mycket mat i alla fall. diarré kan bero på för mycket grönt en idé kan vara att sätta henne i en bur utan tillgång till gräs och bara ge henne hö och vatten tills att magen är återställd.

Att hon blöder lite kan bero på att bajset har frätit lite i rumpan. Skölj med lite ljummet vatten imorgon så ska du se att det löser sig :)
Håller med #1 inget grönt förrän magen är bra igen.
MVH Erika :)
I allmänhet gällande diarré ska man vara noga har lärt mig att det lätt uppstår diarré under sommaren. Värme och diarré är ingen höjdare, så var noga och städa buren med jämna mellanrum när kaninen är sjuk. det är lätt att bakterier sprids när det är varmt och då kan kaninen bli sjukare. Har man hona med kull ska men vara extra uppmärksam då ungarna har lägre immunförsvar än vuxna.
Honor kan blöda där bak när dom har inflamerad eller cancer i livmodern :( Vilket hål är det? Är det ifrån det eller runt om det?
Om hon blöder från något av hålen så bör ni ta henne till en vetrinär. Dom ska inte blöda därifrån.
Det kan också vara kiss som har blivit färgat men det bruka synas om det är kiss eller blod i pälsen :(
Emma