Inflammerat kön!
Tintins, (hane) kön har blivit inflammerat. Det är rött ock så. Jag har baddat med ljummet vatten. Mer? :O
Kanske att du kan visa en bild?
Jag skulle tvätta det med sprit (du köper det på apoteket) och blir det inte bättre kanske ringa en veterinär och få något antiinflamatoriskt.
//Emma
#1 Okej, det är inte jätteinflammerat ;) Sen jag baddade med vatten har det blivit bättre, :) Men det ska jag testa ^
#2 Är det sårigt eller bara väldigt rött? Svullet?
//Emma
#3 Det är bara lite rött ;)
#4 då behöver du nog bara tvätta :-)
//Emma
Annars så är det ju normalt att det är ite rött ibland, tvätta INTE med sprit vad du än gör. Skull du tvätta dig själv mellan benen med sprit?
Det dödar eventuella infektioner. Ja det hade jag kunnat göra om jag var inflamerad. Det gör ju inte ont eller svider. Jag lovar att tar sprit bort cancer bölder hos en hamster tar det bort en infektion på ett inflammerat kön hos en kanin.
//Emma
#6 Nej, jag tänkte väl att det lät fel xD
#7 Du skulle få gaaaaalet mycket Svamp? och annat snusk, man ska ju inte ens tvätta med vanlig tvål för att DET är för starkt…
#8 Yes, it is. Hanarnas penisar kan vara lite rödflammiga utan att det är någon som helst fara, om det däremot är svullet och sårigt så skulle jag tvätta med vatten och smörja med någonting som man fått rekomenderat från veterinär. Men inte någonting uttorkande som sprit, det gör det bara värre.
Beror alltid på vilken sprit du köper. Nu sa aldrig TS hur inflammerat det var men är det bara lite rött så räcker vatten. Jag trodde det var mer allvarligt. Men funkar inte sprit för er så använd inte det. Men som sagt, sprit dödar bakterier och torkar det ut huden så smörj in med en fet salva.
//Emma
asså om man tar sprit tar väll det bort de goda bakterierna ? :P

Tror inte du behöver tvätta
Snoppen blir röd ibland
ALDRIG något medel med alkohol i va du gör
Det gäller öronrens ,sprit mm
Livsfarligt för kaninen
#11 Precis, och efter som att könet utsätts för ganska mycket bakterier som de goda bakterierna tar bort så skulle det bli kaos om man tvättade med sprit.

Hade en unge som var jättesvullen och röd, tvättade rent några dagar och nu ser det helt normalt ut igen, fast det tog ett tag för svullnaden att gå ner.
Jag tar tillbaka det med att tvätta med sprit. Men efter egna erfarenheter har det funkat för mig men kanske inte för er. Det är upp till var och en vad man tycker funkar och inte men klanka inte ner på mig bara för det.
//Emma