Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1479 ggr
[Liiilly]
0

Pellets

Hej, köper nu ren pellets från djuraffär, men den pelletsen ska inte vara så bra eller? Det är ju inte gnagarblanding iallafall. Skulle vilja testa typ carrier eller så men vi har ingen granngården i närheten. Så tror ni att det är okej att ge pelletsen från djuraffären? Tycker inte att det verkar vara så stort fel på dem, men jag vet ju inte om dem inehåller allt kaninen behöver genom pellets…

[Bolten]
0

De finns bra foder du kan beställa från internet, djuraffärs foder är oftast inte bra.

LinneaJohaanson
0

På arken (i alla fall i uppsala) så är lösviktspelletsen Carrier. Och på Fäboden är det Edel. Men annars finns Stampe och Carrier på Granngården!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

[Liiilly]
0

#1 vet du någon hemsida som säljer bra foder?

[Bolten]
0

De beror på vilket foder du vill ha ju. Sök på google

[Liiilly]
0

Hur mycket bör man ge till ca.1kg kanin på

sommaren?

vintern?

Nu ger jag bara några få pellets på sommaren och eftersom hon är en vinterkanin så ökar jag upp till 1/4 dl på vintern är det lagom?

[Bolten]
0

De beror ju på den bor ute/inne, hur mkt den rör sig och om den har lätt o lägga på sig.

[Liiilly]
0

oj, råkade skirva att hon är en vinterkanin, menade ju såklart utekanin^^. JAg erbjuder henne så mycket Motion som möjligt, men ofta är hon lite lat .Hon har nog ganska lätt att lägga på sig.

[Liiilly]
0

hon väger ca. 1.3 kg för att vara exakt, fast hon kanske väger något mer än hon borde göra ocksåtror jag.. Därför jag har haft funderigar att byta till ett bättre foder.