Vaccination
Vaccinerar ni era kaniner? Har faktiskt inte gjort det än, är det ett måste? Har noll koll på det där! :d
Jag ska nog vaccinera mina snart! Finns en del vildkaniner och tänkte börja tävla i Kaninhoppning snart, tror att det är mest om kaninen kommer i kontakt med många andra kaniner som den kan bli smittad eller ja nått sånt! Jag tror att har man möjlighet så är det bäst att vaccinera!!:D
#1 Absolut! :)
Jag har vaccinerat 2 av mina 3 kaniner, den tredje ska snart, hon kunde bara inte för att hon fick ungar :P Tycker det är viktigt för får dom dom smittsamma sjukdomarna man vaccinerar mot så finns där ju inget botmedel utan dom dör ju :(

Jag har vaccinerat alla mina, elr inte ungarna än men dom ska vaccineras nästa vecka. Man borde ju vaccinera om man bor i skåne iaf. :)
#3 #4 Okej :( :)
Vaccinerar mina 2 mot gulsot & kaninpesten. Rekommenderat om kaninen kommer i kontakt med andra kaniner eller bor ute.

jag har iinte vaccinerat min, men hur mycket kostar det? :)

Jag brukar vaccinera på sånna träffar typ, där det kommer en veterinär och vaccinerar jättemånga, då kostar det typ 130 för båda sprutorna, men på en veterinärklinik (iaf dom tre jag har vaccinerat på) kostar varje spruta 150 kr..
Mina är inte vaccinerade! ;) För dom vaccineras inte innan dom kommer till djuraffären va? ^^
Okej allehopen ^^ #9 inte mina heller :p
Jag vaccinerar inte :) Tycker inte det behövs om man inte bor i skåne…
♥
Yuki är inte vaccinerad :) Men tycker ni man borde göra det om det finns harar i närheten? Vi hade en hare här för något år sedan (dock hade jag inte Yuki då) men vet inte om de håller till här längre. Vi bor i norrland.
Jag har inte vaccinerat nån av mina kaniner än, dom bor ute, jag bor i Nykvar (på landet) lite söder om stockholm, tycker ni jag ska vaccinera dom då? Sen när man får kullar, när ska man i sånna fall vaccinera dom?:)
#8 Lyx! Här kostar båda sprutorna runt 400kr / per kanin.
#14 Oj det var riktigt dyrt!:O

Mina kaniner är inte vaccinerade, jag bor i Tyresö 2 mil utanför stockhom( Fast det tillhör typ stockhom) och mina kaniner bor inne :)
#12 Asså tex myxomatos sprider sig ju genom flygfä och sånt :) och det brukar inte komma en myxomatos smittad kanin förbi skuttandes :9 Men vilda djur kan ju ändå bära på något :) Jag har en som bor ute och hon är inte vaccinerad, det bor 2 vildkaniner i vår buske ;) Men det är bara nu under sommaren hon är ute :) Tror inte det är någon fara. men vill man vara på den säkra sidan är de väl bäst :D
#13 Vill man vara säker så är de ju bäst att vaccinera, men som jag skrev ovan så har mina varit friska när de bott ute iaf :) De med kullar vet jag inte.. Vi har fått en kull med en icke-vaccinerad hona :)