Färg hjälp!
Jag är i desperat behov av färg hjälp pga att jag måste plugga dom tills nästa år när jag ska para mina kaniner.
Ni får jätte gärna lägga ut bild och skriva vad det är för färg.
Annars om ni vet någon bra bok med kaninfärger och annan bra fakta så kan ni tippsa! ^^
Om jag inte hinner plugga får jag vell lägga ut bilder på ungarna här och få hjälp, men då känner jag mig så okunnig..
Elin.
Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.

En lejonhuvad dvv i färgen Gul/Svart japantecknad :)

Ka9n.no och Kaninfarg.se är båda bra sidor när det gäller genetik.
#1 Blå kaniner kan vara ljusare oxå va? Det är iallafall min blåa hane.
#2 Oki
#3 När en kanin är zobelfärgad, är den då blandad av samma färg i ljusa och mörka nyanser, eller har jag fattat fel??
Elin.
#4 Hur vet man att den är isabella?? Jag tycker att den färgen är mycket lik blå.
#5 Tack Ninni!
Elin.

#6 vet faktiskt inte, men han är lite solblekt där också då han har varit ute i princip hela sommaren :)
Jag vet faktiskt inte ^^ Är inte så bra på just färgen Zobel. ^^
#8 Oki
Elin.
#7 I en tråd frågade jag Vilken färg? hon var och nästan alla sa isabella färgad. Men nån sa också att hon var solblekt.
/ Tilda

#7 Isabella är en blå färg, så det är inte så konstigt att den är lik blå.
En blå kanin har A_B_C_ddgg och en Isabella har A_bbC_ddgg. "dd" är alltså blå, och du ser att det som skiljer en isabella från en blå är att isabellan även har "bb", gul. En isabella är alltså en "gul och blå" färg ;) Hoppas du förstod ^^
Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu
#7 En isabella är gul i grunden, och har en blå slöja över sig. Alltså är nyansen på en isabella gul/blå.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#11 Fattade lite ^^
#12 Tack, då fattar jag!
Elin.
Här har du en blå och en isabella manteltecknad bredvid varandra, så kan du jämföra ytterligare.
#14 Ok, men blåa kaninen brukar vara ljusare va?? För den kaninen ser nästan svart ut.
Elin.
#15: De finns i olika nyanser.
Han var ganska mörk i sin färg, ja.
#16 Ok
Elin.
#18#19 Tack
Elin.