Presentation av din kanin/er
Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd. Så jag passade på att skapa en ny, där du kan, med text och bild, presentera din kanin/er.
Om du vill, kan du gärna kopiera och fylla i denna mall:
Fullständigt namn: Smeknamn: Födelsedatum: Ras: Personlighet: Det bästa hon/han vet: Det värsta hon/han vet: Användnings område: Övrigt:
Fullständigt namn: Silverados Nattvaka Smeknamn: Ajax Födelsedatum: 2009-01-04 Ras: Korsning Personlighet: Envis, snäll, sprallig :D Det bästa hon/han vet: Skutta lös på tomten Det värsta hon/han vet: Klippa klor :S Användnings område: Hoppning :) Övrigt: Helt underbar :)
Fullständigt namn: Vinterstigens Cupidon Smeknamn: Lille Pär Födelsedatum: 2010-02-01 Ras: Hollädare :) Personlighet: Snäll, mysig, Nyfiken
**Det bästa hon/han vet: Vet inte än
**
**Det värsta hon/han vet: Vet inte än
**
**Användnings område: Hoppning, kel :)
Övrigt: Jag har inte haft honom så länge så jag kan inte säga så mycket än :)
**
Fullständigt namn: Geisha / Snödrottningens fantasi / Hona (ej bestämt namn avkomma till dem 2)
Smeknamn: har inget
Födelsedatum: Geisha 2/7-09 Fantasi 2007 (står ej mer) Hona 4/7-10
Ras: Dvv
Personlighet: Geisha är en bestämd dam med åsikter, väldigt kelen av sig och super snäll. Fantasi är en lugn harre och väldigt snäll. Hona, har Mammas uttryck i ögonen, men nu vet ja ej va för personlighet hon har.
Det bästa han/hon vet: Geisha att få bli klappad och få komma ut. Fantasi att få komma ut å "para" sig, bara det ja vet ;) Hona, att få hänga med mamma.
Det värsta han/hon vet: Ingenaning
Användningsområde: Kelkanin, Avel Ev Ställa ut.
Övrigt: Just nu finns det inget att säga, mer att dem är underbara hela gänget. Jag är jätte nöjd med dessa kaniner jag har och jag skulle "bara" ha 1 kanin från början, jovars, de slutade väl ;).
- Fullständigt namn: Flizan
- Smeknamn: Flizen, snäckan
- Födelsedatum: 2 feb 2010
- Ras: Lejonhuvad ddv/lejonhuvad/löwen
- Personlighet: Busig, kelig,mysig, kaxig
- Det bästa hon/han vet: Skutta i sele/hage, mysa med matte
- Det värsta hon/han vet: Bli upplyft ur buren när hon är på dåligt humör (morrar), bli tvättad i rumpan XD
- Användnings område: Kel
- Övrigt: Barnbarn till min älskade Joker som jag hade och älskade mest av allt på denna jord! Mysig kanin med humör, vill hon inte så morrar hon & raffsar/puttar hon med framtassarna (typiskt hona-fasoner?). Gillar att mysa & springa i sele, inte så förtjust i hoppning som jag hade velat (som hennes farfar var,Joker, älskade att hoppa) menmen min bebis i alla fall ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Fullständigt namn: Liga
Smeknamn: LigisFödelsedatum: 26/6-04
Ras: Mindre vädurskorsningPersonlighet: Snäll,glad,nysfiken och gosig:)Det bästa hon/han vet: Mat och att bli klappad
Det värsta hon/han vet: Bada och andra honor
Användnings område: Kelkanin
Övrigt: Hon älskar verkligen att bli klappade då somnar hon typ direkt. Hon älskar även att få komma ut och springa av sig i hagen:)
Fullständigt namn: KezoSmeknamn: Har ingetFödelsedatum: Vet inte
Ras: Lilla tysk vädur?
Personlighet: Snäll,lugn och glad väldigt nyfikenDet bästa hon/han vet: Få träffa andra kaniner och komma ut och skutta gärna löst.
Det värsta hon/han vet: KatterAnvändnings område: Kelkanin
Övrigt: Kezo är verkligen världens snällaste han gör inte en fluga förnär han doftmarkerar allt han stöter på som tex gräs.
Fullständigt namn: NisseSmeknamn: Har inget
Födelsedatum: Vet inte
Ras: DvärgvädurskorsningPersonlighet: Snäll,glad och sprallig.Det bästa hon/han vet: Att få komma ut i hagen och springa av sig
Det värsta hon/han vet: KatterAnvändnings område: Kelkanin
Övrigt: Nisse är en son åt Liga vet inte när han föddes då jag inte ens visste att Liga var dräktig. Hans pappa hette walter och han är tyvärr död nu:( (en hund kom och skrämde ihjäl honom förra sommarn) Nisses bästa kompis är Kezo dom brukar faktiskt para sig med varann hahaxD
Fullständigt namn: Kom inte ihåg tror det var sin and death nånting.
Smeknamn: Jesper "Jeppe"
Födelsedatum: 27/7-09
Ras: Korsning av hermelin,dvärgvädur och lejonhuvad.
Personlighet: Glad,sprallig och nyfikenDet bästa hon/han vet: Gräva
Det värsta hon/han vet: Andra hanarAnvändnings område: KelkaninÖvrigt: Jesper är väldigt hanig och hatar andra hanar Kezo är väl som hans ärkefiende hehe. Funderar på att sälja honom…
- Fullständigt namn: Tufsan
- Smeknamn: Tuffen
- Födelsedatum: -07 eller -06
- Ras: Lejonhuvad ddv
- Personlighet: Lugn, snäll,mysig
- Det bästa hon/han vet: Körsbärsgrenar & springa i sele
- Det värsta hon/han vet: Att hoppa XD
- Övrigt: Omplaceringskanin som vi tog hand om av min sambos mamma förra sommaren, hon i sin tur hade adopterat henne ifrån www.enandrachans.se . Men hon hade inte tid till henne, så vi tog hand om henne. Mysig, lugn tjej, passar bra med småbarn :) Lite lat och vill inte hoppa men ÄLSKAR att skutta omkring i sele. Full fart framåt då fastän hon är lite tjock hehe :D Älskade lilla Tuffen :)
Fullständigt namn: Have a little voice in me
Smeknamn: Vilda
Födelsedatum: 8/6 -10.
Ras: Hermelin/Dvärgvädur/Lejonhuvadkorsning.
Personlighet: Vilda är en ganska busig, nyfiken och rent utsagt vild kanin. Därav smeknamnet. Men hon är samtidigt hur gosig som hellst.
Det bästa hon/han vet: Det bästa hon vet är nog att vara ute i skogen. Och att bita mig i foten.
Det värsta hon/han vet: Det värsta hon vet är nog att sitta stilla.
Användnings område: Kel och Hoppning.
Övrigt: Vilda fullkomligt älskar att retas med mig på morgonen. När jag kommer ut till buren, passar hon på att välta toalådan och vattenskålen. Och det är inte så roligt att sätta sig och städa klockan 8 på morgonen.
- Fullständigt namn: Albin
- Smeknamn: Lunsen mm
- Födelsedatum: maj 2008
- Ras: Belgisk jätte/okänd (pga hans färg)
- Personlighet: Kelig, sprallig, nyfiken
- Det bästa hon/han vet: Kela (på marken ej famnen), mat
- Det värsta hon/han vet: Vara i famnen, få klorna klippta
- Övrigt: Fick han av min sambos storasyster förra sommaren för hon hade tappat intresset. Helskön stor luns :) Gillar att kela men vill gärna inte vara i famnen. Väldigt nyfiken av sig.
Fullständigt namn: Tranbergets Cookie Smeknamn: Cookie Födelsedatum: 23/3-10 Ras: Lejonhuvad Personlighet: Världens tamaste kanin, som älska att mysa Det bästa hon/han vet: Att få mysa och att springa lös på tomten Det värsta hon/han vet: Hmm..vet inte faktiskt Användnings område: Hon är kelkanin Övrigt: Cookie är en söt liten dam, som är snäll mot alla, älskar att bli fotograferad och att bli borstad:)
Fullständigt namn: Gucci Smeknamn: Gurra Födelsedatum: 23/12-09 Ras: Lejonhuvad Personlighet: Hoppar underbart Det bästa hon/han vet: Springa lös på tomten Det värsta hon/han vet: Att klippa klorna Användnings område: Hoppning (i framtida hoppaveln) Övrigt: Gucci är en bestämd dam som vet vad hon vill, men hoppar underbart!:)

Fullständigt namn: Ludde Smeknamn: Ludde Födelsedatum: 2009-05-02 Ras: Lejonhuvad Dvärgvädur Personlighet: Älskar att springa, mysig på hans vilkor Det bästa hon/han vet: Springa ute på baksidan Det värsta hon/han vet: Att sitta fast i famnen Användnings område: Kel Övrigt: Ludde är en liten kille som älskar mat och vill gärna mysa ibland men hatar att bli fasthållen.
**Fullständigt namn: Svea
Smeknamn: Svea
Födelsedatum: 2010-05-09
Ras: Lejonhuvad Dvärgvädur
Personlighet: Mysig,busig och en klätterapa
Det bästa hon/han vet: Gå runt på tangenbordet, och äta gräs
Det värsta hon/han vet: vet inte riktigt :p
Användnings område: Kel, ev lite hoppning i framtiden
Övrigt:Svea är en riktig liten klätterapa. Om översta luckan till buren står öppen hittar man henne uppe på buren eller klättrandes på luckan :p Hon är jättegosig och älskar att pussas :)
**
Fullständigt namn: Zlatan Smeknamn: Zlatan Boy Födelsedatum: 14/7-08 Ras: Lejonhuvad Personlighet: Tjejtjusare Det bästa hon/han vet: Springa fritt på tomten Det värsta hon/han vet: Sitta i liten bur Användnings område:Föredetta avelskanin nu kastrerad Övrigt: Zlatan är en riktig tjej älskare, alla tjejer älskar zlatan och han älskar alla kaniner förutom hanar, då mste han skydda sina tjejer:P
Fullständigt namn: Sagornas Tequila
Smeknamn: Tequila
Födelsedatum: 18 Februari 2009
Ras: Lejonhuvad kanin
Personlighet: Sprallig och kelsjuk
Det bästa hon/han vet: Mysa, äta
Det värsta hon/han vet: -
Användnings område: Avelshona och hoppkanin
Fullständigt namn: Pigelinas Pigelin
Smeknamn: Pigelin, Pigge
Födelsedatum: 30 Maj 2006
Personlighet: Söt, gammal tjurtant som har massa energi;)
Det bästa hon/han vet: Vara i rasthagen/sele och att bli fotograferad
Det värsta hon/han vet: Vissa andra kaniner
Användnings område: Kelkanin och lite hoppkanin
Fullständigt namn: Pigelinas Eclipse
Smeknamn: Vips
Födelsedatum: 18 Mars 2010
Personlighet: Sprallig, med massa energi
Det bästa hon/han vet: Springa… ;)
Det värsta hon/han vet: Att inte få stanna och äta de fina och goda gräset på hoppbanan
Användnings område: Ungdjur ensålänge (Till salu)
Har tyvärr ingen nyare bild…
Fullständigt namn: Solställets Akilles
Smeknamn: Akilles, Killen
Födelsedatum: 6 Juni 2009
Personlighet: Seg, matglad
Det bästa hon/han vet: Mysa, äta
Det värsta hon/han vet: Att inte få vara med alla snygga tjejer som bor bredvid;)
Användnings område: Avelshane, Till salu
Fullständigt namn: Spjutstorps Plingeling
Smeknamn: Sol eller Bree inte valt vad jag ska kalla henne ennu(a)
Födelsedatum: 2009
Personlighet: Blyg
Det bästa hon/han vet: Vet inte ennu
Användnings område: Avelshona
Fullständigt namn: Ytterforsens Candyfloss
Smeknamn: Sötis
Födelsedatum: 4 Juli 2009
Personlighet: Mysig, Söt
Det bästa hon/han vet: Mysa och uppmärksamhet
Användnings område: Avelshona
Fullständigt namn: Blomma
Smeknamn: -
Födelsedatum: Mars 2009
Personlighet: Matglad, smutsgris
Det bästa hon/han vet: Äta, äta äta
Det värsta hon/han vet: FÅ vänta sist med att få mat, då biter hon tag i gallret och skakar det;)
Användnings område: Kelis
Självklart är alla mina kaniner kelkaniner även om det inte står det..
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Fullständigt namn: Ljustadalens Yuki
Smeknamn: Yuki (Pukis, Lillprins Bus, Bebis)
Födelsedatum: 7 maj 2010
Ras: Teddyvädur
Personlighet: Världens mysigaste! Kan sitta i flera minuter i mattes knä och "knapra" med tänderna. Ute i hagen ska han alltid hoppa upp i knät, men är han däremot ute på tomten är det full fart hela tiden. Verkar totalt orädd för allt och är grymt nyfiken.
Det bästa hon/han vet: Att sitta i mattes knä eller vara lös på gräsmattan.
Det värsta hon/han vet: Att ligga på rygg eller bli lämnad ensam i hagen medan matte står två meter bort och städar buren.
Användnings område: Sällskap. Men har planerat att låna ut honom till Avel i sommar :) Har också tänkt testa hoppa med honom.
Övrigt: Helt ärligt den underbaraste kanin jag någonsin träffat.
Fullständigt namn: Pigelinas Breaking Dawn
Smeknamn: Chica, Busan m.fl
Födelsedatum: 18 mars 2010
Personlighet: Urmysig liten flicka, totalt orädd för allting.
Har börjat visa tecken på aggressivitet vilket vi ska jobba vidare med. Annars är hon den mysigaste och socialaste lilla tjej jag träffat. När hon inte visar sina aggressivitetstecken kan hon ligga och mysa i famnen eller slicka på armen/handen.
Det bästa hon/han vet: Massor av saker! Att vara i rasthagen, upptäcka nya saker i selen, stå och gosa på burtaket mm.
Det värsta hon/han vet: Att ligga på rygg! Även detta något vi ska jobba med.
Användnings område: Kel/sällskap. Hade tankar på Avel men pga olika "hinder" har jag valt att enbart ha henne som kelkanin. :)Övrigt: Världens finaste, vackraste, sötaste, goaste lilla flicka jag stött på. Mitt hjärta!
Puttar upp lite.
Fullständigt namn: Skullebo Gulliver
Smeknamn: Truls
Födelsedatum: 2010-03-26
Ras: Lejonhuvad dvärgvädur
Personlighet: Social
Det bästa hon/han vet: Skutta ute i selen
Det värsta hon/han vet: Ligga på rygg, bli tvättad, gosa
Användnings område: Sällskap
Övrigt: En självständig herre som gillar när man parat med honom men inte komma närmre. Klappar du honom blir du biten och riven. Lite trist då han är min första kanin..
Iallafall så är han lite gosig när man har varit på semester, men vi jobbar på det. Trots allt detta är han min älskling. :)
Vänliga Hälsningar Lina
Fullständigt namn: Snow Flake´s Stella Smeknamn: Stella Födelsedatum: 25/3 2008 Ras: Lejonhuvad/lejonhuvad dvv, Bourgogne skeck brunögd Personlighet: Sprallig, snäll.. Det bästa hon/han vet: Va ute i hagen Det värsta hon/han vet: komma in i buren efter att sprungit i hagen xD Användnings område: Lite Avel och resten kel! Övrigt: Hatar att bli buren, älskar dock att bli klappad hällst på kinderna då kan hon sitta stilla hur länge som häslt XD
Fullständigt namn: Snow Flake´s Alfons Smeknamn: Alfons Födelsedatum: 31/1 2009 Ras: Dvärgvädur, viltgråmantlad brunögd Personlighet: Snäll, nyfiken och kärleksfull Det bästa hon/han vet: att sitta stilla i mitt knä och bli klappad och även när han får godis XD Det värsta hon/han vet: Finns inget han inte gillar XD Användnings område: Avel och kel Övrigt: Han är en av dom snällaste kaninerna jag ägt. Har aldrig bitit mig och han pussas rätt ofta x)
Fullständigt namn: Snow Flake´s Kiwi Smeknamn: Kiwi Födelsedatum: 6/2 2009 Ras: blandras av dvv, Svart/gul brockad brunögd Personlighet: Sprallig Det bästa hon/han vet: äta och vara ute Det värsta hon/han vet: Att bli buren Användnings område: Kel, Avel och lite hopp Övrigt: En sprallig filur på 4 ben som skuttar runt som en galning. Älskar alltid sina ungar och skyddar dom som en hök. Måste alöltid undersöka dom när jag hålt dom typ i 5 sek XD
Fullständigt namn: Royalseed´s Dell Smeknamn: Dell Födelsedatum: 28/7 2009 Ras: lejonhuvad dvv, svart wienertecknad oddeye Personlighet: kelig, lat och snäll Det bästa hon/han vet: få godis och sitta och kela Det värsta hon/han vet: finns nog inget :/ Användnings område: Avel och kel Övrigt: En snäll kanin som älskar att kela. Det beskriver nog hela henne XD
Fullständigt namn: Snow Flake´s Bentley Smeknamn: Benne/Bentley Födelsedatum: 19/11 2009 Ras: lejonhuvad dvv, Bourgogne/svart brockad Personlighet: Hyper, glad och busig Det bästa hon/han vet: springa Det värsta hon/han vet: sitta stilla Användnings område: Avel, kel och hopp Övrigt: En busig sak som inte kan sitta stilla och är jättenyfiken XD
Har även 7 kaninungar hemma oxå men orkar inte skriva om alla dom då dom ska säljas :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Puttar upp lite.

Lägger in den gamla infon och lägger till en ny kanin då jag har fått hem en ny :)
Fullständigt namn: Ludde Smeknamn: Ludde Födelsedatum: 2009-05-02 Ras: Lejonhuvad Dvärgvädur Personlighet: Älskar att springa, mysig på hans vilkor Det bästa hon/han vet: Springa ute på baksidan Det värsta hon/han vet: Att sitta fast i famnen Användnings område: Kel Övrigt: Ludde är en liten kille som älskar mat och vill gärna mysa ibland men hatar att bli fasthållen.
Fullständigt namn: Svea Smeknamn: Svea Födelsedatum: 2010-05-09 Ras: Lejonhuvad Dvärgvädur Personlighet: Mysig,busig och en klätterapa Det bästa hon/han vet: Gå runt på tangenbordet, och äta gräs Det värsta hon/han vet: vet inte riktigt :p Användnings område: Kel, ev lite hoppning i framtiden Övrigt:Svea är en riktig liten klätterapa. Om översta luckan till buren står öppen hittar man henne uppe på buren eller klättrandes på luckan :p Hon är jättegosig och älskar att pussas :)
Fullständigt namn: Ulanea's Sunny Holiday
Smeknamn: Geisha
Födelsedatum: 10-06-06
Personlighet: Nyfiken, busig och underbar
Det bästa hon/han vet: Hoppa upp på ryggstödet på soffan och få godis :)
Det värsta hon/han vet: Det är nog när man ska ta bort spån och bajs som har fastnat i kjolen
Användnings område: Kel och hoppning om hon gillar det :)
Övrigt:Jag har inte haft henne så länge men hon är helt underbar och busig :) Älskar att stå på bakbenen och när hon är ute så kan man se ett och annat glädjeskutt :) Hon älskar sallad och att hoppa upp på ryggstödet på soffan är jätte roligt :)
Fullständigt namn: Sävast Lanjelin
Smeknamn: Pilot
Födelsedatum: 090527
Ras: Hoppkorsning
Personlighet: Galen, pigg, trevlig
Det bästa hon/han vet: Springa och äta
Det värsta hon/han vet: Sitta still
Användnings område: Hoppning
Klassing: MSVrak +1 MSVkrok +1
Övrigt: Så speciell kanin, hon är så fin. Alla kan dock inte hantera henne. Hoppar gör hon jättebra men har svårt att sitta still. Jättefin :)