Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1507 ggr
[m-i-r-a-n-d-a]
0

varför gör hon så ?

Jag var ute å rastade mina två kaniner idag och dom var hur söta som hellst men min honkanin är rädd för mig. När jag närmar mig henne springer hon i högt gräs å lgger sig ner som att hon sett ett rovdjur.När jag har henne inne så är hon inte alls på samma sätt då är hon hur mysig som hellst och de är inte de att hon blir förvildad man behöver bara sätta ner henne på marken så blir hon rädd för mig å håller avstånd

varför gör hon så ?

[m-i-r-a-n-d-a]
0

ingen som vet ? :o

Timotejj
0

Min är extakt likadan :o Min ena hona, hon går inte att gå i sele för hon är jätterädd för mig när jag går bakom.. Hon rusar iväg i 130 och sen sänker hon ryggen. Annars är hon helgo :)

[m-i-r-a-n-d-a]
0

ja Konstigt beteende :s hur gammal är din ? för tänkte att de kanske är  när dom kommer in i trotsåldern :p

Timotejj
0

Min är 16 månader :) Hon är varit i trotsåldern typ 6 månader nu :p

eamy
0

kaniner lever ju igentligen vilt så det är ju inte så konstigt:)

asså ett tips? är att du pratar med henne när du ska ta henne, sen om hon springer ifrån sätt dig på huk och försök få hennes uppmärksamhet så hon kollar på dig, sen närmar du henne och säger stanaa och håller lite i kopplet så märker hon tillslut att du inte är farlig :P hoppas du fattar :D

LucyLove
0

#0-3 Kaniner har ingen trotsålder. Däremot tonåren men då blir dom endast tjuriga. det är inte alls Konstigt beteende att kaninen är rädd för dig. Det företräffar ofta. Istället för att gå emot kaninen så kan du väl sätta dig i gräset och vänta tills hon kommer till dig så att hon kan få upp tilltron till dig.
Du får inte springa/gå bakom henne när ni går ut i sele! Du måste gå bredvid henne.
Ge henne lite godis eller något så att hon förknippar dig med massa gott när hon kommer till dig när du sitter i gräset och hon kommer till dig för att hon är nyfiken. Kom ihåg att inte inta ta upp henne på en gång.
Jag skulle kunna sätta ihop en träning så att ni kan bygga upp förtoendet ;)
Men imorgon då.

[m-i-r-a-n-d-a]
0

#4 haha okej kanske är dedå för hon har inte varit sån tidigare xp

[m-i-r-a-n-d-a]
0

#5 jo jag kan ju alltid försöka :D

[m-i-r-a-n-d-a]
0

#6 jag springer inte bakom jag brukar släppa kopplet så hon får springa som hon vill :) men när  jag står stilla kan hon komma och nosa på mig men så fort jag rör på ett finger så springer hon iväg :s

Timotejj
0

#6 Jag går alltid brevid mina kaniner, men inte ens det går för hon får typ panik. Hennes mamma och pappa är precis likadana så det kan ju ligga lite i generna varför hon beter sig så, hon är en rätt stressad kanin öht :) Alla kaniner beter sig ju inte såhär för att de lever i det vilda egentligen ;) Isf måste resten av mina niner vara magiska el nåt :p Menade såklart tonåren, tyckte bara att jag kunde forts. använda ordet trots, är medveten om att de faktikst heter tonåren, hihi :d

LucyLove
0

#9 Hon är nog rädd för att bli lyft.
#10 Du skrev i #3 att hon blir jätterädd för dig när du går bakom! ;)

[m-i-r-a-n-d-a]
0

kan ju va så också men hon är ändå snäll när jag lyfter henne inne :s de kanske bara är så att hon inte vill komma in ^^

Timotejj
0

#11 Ja eftersom jag i stort sett inte kan gå jämte så hamnar jag ju bakom när hon rusar iväg, så det blir ju bakom ;)

LucyLove
0

#13 Aa.. "/

Timotejj
0

#14 Ah, men hoppas det blir bättre snart bara^^ Hermeliner sägs ju vara lite stissiga, såklart olika individ til individ, men ändå :)

LucyLove
0

Ja, hermeliner är små och energiska.