Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1592 ggr
Timotejj
0

Hull hjälp

Jag har en liten kanin här hemma :) och hon har lite hakpåse, grejen är att även fast hon får gott om gräs och hö och grönsaker på kvällen, så är hon i dåligt hull över ryggen, helt hård typ. Hennes pellets gjorde att hullet vart bra över ryggen, men den gjorde också så hon fick hakpåse, har provat carrier, stampe och marsvin&kanin. Det är likadant ändå, att hakpåsen växer alltså. Och därför tog jag bort pelletsen i sommmar, men hu så hon ser ut, tips?? Glad

Kristall
0

Är hon svullen runt magen också? I så fall kan det vara mask.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Timotejj
0

Nej hon är mjuk och fin :) De märks ju att de blivit så efter jag slutade med pelletsen "/

elinab
0

Testa med mer Motion? Då kanske hon bygger på mer muskler och mindre fett.

Timotejj
0

#3 Jo kan ju försöka hinna, hon går i Hage varje dag och i koppel typ 30 minuter :) Men kan försöka pressa in 30 min till :d

Lionella
0

Testa även att välja en pellets med lägre fetthalt, det borde ju göra någon skillnad tycker jag :)

Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu

[Bolten]
0

Rabbit Royal har ju låg fett halt, testa de :)

Timotejj
0

#5 Ja de är sant :)

Lionella
0

#7 Jag har RR, tycker det fungerar jättebra :) Det kan vara svårt att få tag i i vissa delar av landet, kolla http://www.brogaardenisweden.com/forsaljare.html för återförsäljare :) Lycka till med din tjej!

Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu

Timotejj
0

#8 Åh tack :)

[Emmla]
0

hakpåsar brukar vara svårt att få bort men man kan ju åtminstone göra den mindre

Timotejj
0

#10 Ja jag vet men hon magrar ut helt över ryggen istället, även fast hon får mycket Motion ;)

[Emmla]
0

hmmmmmmmm…

Timotejj
0

aaa x|