Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 728 ggr
Wizy
0

Kaninerna pissar inne...

Försökte kolla runt på sidan men hittade inte svaret.

Jag är tillfälligt kaninvakt åt min pappa, och han har två kaniner. Jag ska passa kaninerna i en vecka, och det är första gången.
Dem springer lösa på hela övervåningen (1 hall + 3 rum.).
Dem har tidigare bott i lägenhet, men nu har dem alltså flyttat till hus. Det är 1-2 månader sedan.
Kaninerna kissar inomhus då och då, enligt pappa, vilket tillkommit efter flytten.

Nu har jag haft kaninerna både idag och igår, och de var åtminstone fem-sex kissfläckar. De bajsar även på golvet, men det kan jag stå ut med, det är mer kissfläckarna på golvet. Inte alltid jättelätt att få bort dem…
Varför kissar de inne? Min pappa och hans sambo är utomlands, och jag bor inte hos dem i vanliga fall så kaninerna är inte vana vid mig.

Kan det ligga något i att det är för att jag har dem och ägarna inte är hemma, eller kissar dem inne pga flytten fortfarande? Det är två kaninhonor.
Jag upplever dock att den ena går på toaletten som finns, och den toaletten är fräsch.

Finns det någonting jag kan göra under veckan jag ska ha dem?

malin--a
0

Alla kaniner går helt enkelt inte på toa :) Det går tyvärr inte att göra så mycket åt…

Wizy
0

Dock upplever jag det som att dem har gjort det innan flytten. Så det borde isåfall vara ny miljö, då de inte kissade inne i lägenheten.