Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1429 ggr
Loewen
0

Peking Lejon?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske en dum fråga, men finns det en ras som heter Peking Lejon, eller vad är det? Jag har en löwen som har way to much päls för att vara renrasig, kan hon då vara ett Peking Lejon, eller vad betyder detta? :)

**(Slänger in en bild på henne här)
**(visste inte vilken grupp detta skulle vara i, en medarbetar får gärna ändra om jag satte i fel … :))

Courage does not always roar, sometimes it's the quiet voice at the end of the day whispering I will try again tomorrow.
www.loewen.blogg.se

Fridaaaa
0

ser inte ut som en löwen alls tycker jag då löwen har kortare öron & är små?

Ser ut som en lejonhuvad blandning,men det är mitt tycke :) Kan ha fel:P

Peking lejon är ingen ras, peking är väl pälstypen eller? Rätta mig om jag har fel?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ljusta
0

Och peking är bara en annan benämning för en välpälsad lejonhuvad. Ingen ras.

Ljustadalens kaningård

lillaisa
0

Jag tycker det ser lite ut som att hon har angora i sig :)

/Isa

Emelie
0

#1 Löwen och Lejonhuvad Kanin är exakt samma sak. Jag tycker mycket väl att kaninen på bilden ser ut som en lejonhuvad, bara lite överpälsad som sagt! :)

Vi lejonuppfödare kallar överpälsade lejon för teddylejon.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Fridaaaa
0

#4 Det är det va? Har fått höra två olika versionen, så visste inte vilket som var sant :) Men nu vet jag! :D

Emelie
0

#5 Ja det är samma :) Löwen = lejon på tyska, och därifrån har vi tagit namnet löwen.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

LucyLove
0

Har den inte angora i sig? Obestämd

Emelie
0

#7 Det tror jag inte att den har.

LucyLove
0

#8 Det ser ut som det.., men men :)

Loewen
0

Hon har inge angora i sig, utan har bara vääldigt mycket päls. :)

Courage does not always roar, sometimes it's the quiet voice at the end of the day whispering I will try again tomorrow.
www.loewen.blogg.se

Fridaaaa
0

#6 Bra då vet jag det! :D

Tänkte med på angora när jag såg den :P Men korsningar kan få "konstig" päls :P

Emelie
0

Jag tycker hon ser ganska fin ut rastypiskt, förutom all denna päls då! :)

Loewen
0

#11: Hon är ingen korsning .. ? :)

www.loewen.blogg.se

Emelie
0

Jag är bara lite intresserad vilken uppfödare hon är ifrån? :)

Loewen
0

#14: Hon är från en uppfödning som heter/hette Suraya, och vi köpte henne för ca 6 år sedan. :) Dock vet jag inte ifall hon har kvar uppfödningen … för hemsidan är helt väck, men hon kanske bara har tagit bort den. :) Är inte säker på vart det ligger, men här i närheten av Örebro någonstans.

www.loewen.blogg.se

Emelie
0

#15 Ingen jag hört talas om iallafall. Så du menar att hon är 6 år gammal och fortfarande så välpälsad? Glad Det kallar jag supergener!

Loewen
0

#16: Haha, ja hon är 6 år. Skrattande

www.loewen.blogg.se