Vad kan de vara ?
Hej igen
jag har skrivit tidigare om min kanin och hans "snopp problem" dvs att han typ blödde ur den. Nu har jag fotat och varit hos veterinären. Där sa de dock att de inte visste vad de berodde på eller va de kunde göra åt de då jag betalade 300 spänn helt i onödan igen.
har någon haft liknande problem eller vad de beror på/vad man kan göra åt de ?
ingen som vet ?
Det där ser inte konstigt ut. Så ser det ut när de är "upphetsade"
Min ena hane ser precis ut så då. Så du behöver nog inte oroa dig.
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
men han är kastrerad fast har hormonerna kvar å innan jag kastrerade honom så såg de inte alls ut sådär å den brukar blöda lite för han har haft blod på pälsen å när man ser den i verkligheten så ser de ut som en hjärna :s
Okej :S Då vet jag inte vad det kan vara.
Sticker den alltid ut?
Kram Johanna
okej .. nej de är bara när de är en hona i närheten
Ja, men då är det för att han är upphetsad. Det kan dom nog bli även fast dom är kastrerade.
Kram Johanna
jo fast blod brukar de ju inte komma när dom är upphetsade
Kan kaniner ha könssjukdomar? Bara en tanke :P
Emma
Nej, menar du att det rinner blod?
Kram Johanna
Är det svullet runt om..? Sådär rött har jag inte på minnet att det brukar vara, han har inte blivit biten eller så? Bor han ihop med någon hona?
Upphetsad kanske det är, vet dock att min hane har rosa könsorgan och det där ser lite väl rosa ut. Ett tips? är att höra med någon bra uppfödare, som har lång erfarenhet om kaniner.
nej bara när han har ute den så kommer de blod i pälsen inte så jätte jätte mycket men lite
jo de är svullet runtom .. jo han bor ihop med en hona
jo jag borde nog göra de
#13: Värsta fall har han nog blivit biten om det både blöder och är svullet. Avvakta lite och se om det blir bättre.
Hur en kanin blir biten just på könsorganet brukar vara för att hanen rider vid honans ansikte, tycker honan att det blir för mycket säger hon ifrån och ja, då biter hon.
Kan det inte vara någon infetkion då? Eftersom det blöder lite och så.
Kram Johanna
men jag tror ändå inte han blivit biten för han är rätt lugn kanin å innan jag stoppade ihop dom så var hon jätte aggresiv mot honom å visade att hon betsämmer så han har aldrig vågad försöka para sig på henne efter de fast man vet aldrig
#15: Tecken på infektion kan det vara eftersom det är så pass svullet, att det blöder är fortfarande en fråga att ställa, kanske han kommit åt med klorna (kliat sig)? Han kanske har skadat sig på något vasst föremål, titta omkring i buren efter vassa föremål och ta bort dessa. Detta gör nog även ont, kanske, istället för att åka till veterinären, ringa för information eller rådgivning.
kan de vara när han är i höet och ligger som de kan irritera å så ?
#9 Ja, kaniner kan ha könssjukdomar.
TS, du kanske borde skriva en tråd om detta inne på forumet på Kanin-Net. Det finns säkert någon därinne som kan svara.
http://z3.invisionfree.com/Nya_KaninNet/index.php?s=ead0f03b5d00a0ad501771b08fecf3fe&act=idx
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
okej de ska jag göra