Svullen runt ögonen?
Har precis plockat ungefär 60 fästingar på både kaninungarna och dom vuxna kaninerna.. Men jag e lite orolig över Pucca då hon är svullen runt ögonen ska ta en bild imorgon och ladda upp. Kan det ha något med fästingarna och göra? :S
[ Vet ej om jag satt i rätt grupp!?]
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Det tror ja att de har, brukar ju svullna lite när man plockar. Annars kan du ju bara ringa te vet å rådfråga.
Mina har aldrig fått fästingar.. tror jag inte xd
Zorro hade en när han var 8 veckor, en liten på nosen, men sen dess har varken han eller dom andra haft x)
Men ja det har med det att göra :P våran ena hund blir lite svullen runt ögonen om han har någon fästing som sitter där och man plockar bort :)

Där fästingen har suttit brukar det ju bli en liten buckla, den försvinner sen. :)
#1-2, ok, tack för svar!
#3, ok men det va även svullet där fästingarna inte satt? :S
-' Malin Hultman
4.. kanske broelia då??? hur e de idag? om kaniner kan få de asså
För några år sedan var en av mina honor svullna kring ögonen. Satt 1-2 fästingar kring varje öga. Det var svullet någon dag men försvann ganska snabbt efter att fästingarna var borta.
Så jag skulle avakta och kontakta veterinär om det inte blir bättre eller inte är försvunnet om någon/några dagar.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#5, får man hoppas att det inte e, men ingen fästing hade hunnit släppa för dom va riktigt små :S
#6, ok, men då ska jag se hur det blir :)
-' Malin Hultman