Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1594 ggr
Sweetienin
1

Världens bästa uppfödare!

Ja, det måste faktiskt vara Maria Ottosson!
Jag var där igår för att lämna lite kaniner. Vi gick runt och pratade och kollade på hennes kaniner. Jag fick se hennes supersöta minirex-ungar! Alla hennes kaniner är så underbara! Jag har min favorit, Mimrelunds Konrad. Han är en sån otroligt underbar kanin! Vill ha! Men Maria vill gärna ha kvar den gosegrisen.

Okej, nu till vad det skulle handla om på riktigt. Vi gick förbi hennes höbod och hon såg att dom hade glömt stänga dörren. Då började vi prata om hö och att hon hade köpt 46 balar jättefint hö för ett tag sen. Då sa jag att bonden jag brukade köpa av inte hade nåt hö just nu så jag får köpa från granngården medan jag letar ny bonde.

Då skickade hon med en stor bal hö helt gratis! Så himla snäll!
Dessutom hjälper hon mig med typ allt jag behöver hjälp med osv. Hon är nog universums bästa uppfödare!
Här är hennes hemsida!
Om ni har någon favorituppfödare som ni tycker är världens bästa så berätta lite om den osv! :)

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

hjartelyckanskaniner
0

Tycker alla mina kaniners uppfödare är de bästa som finns:) snälla, hjälpsamma och framförallt roliga!

Har köpt från Skanörs kaniner, Millenium's hoppkaniner, Kyrkelidens hoppkaniner och får snart hem en ifrån Pralinens hoppkaniner.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Sweetienin
0

#1 Vad bra då! =) Jag tycker att alla mina niners uppfödare också är bästa uppfödarna! Men jag har inte särskilt mycket kontakt med dem.
Maria smsar jag med nästan varje dag, så det blir ju inte samma sak som att prata med dom andra uppfödarna lite då och då. Några uppfödare har bara gett mig kaninen och sen struntat i att hålla kontakten. Men det gör inte så mycket för då brukar jag försöka mejla lite till dem osv med bilder på kaninen osv. Tycker det är roligare att ha en god kontakt med uppfödare. =D

Kram Johanna

Tarja
0

Vad roligt att höra Johanna, såna uppfödare är verkligen guldvärda! =D Nästa gång du har slut på hö så säg till mig så kan du säkert få köpa några balar av mig!

Oj oj, jag tror faktiskt jag har tre favorituppfödare, varav en i Sverige och två i Holland. I Sverige är det helt klart Louise på Tussilagons, underbarare lillstumpa finns bara inte! Sedan är det Liza på Messalinas-konijnen i Holland och Lindsay på Lindsay's i Holland. Dom är verkligen urgulliga båda två, och båda två får jag träffa på fredag! :)

Sweetienin
0

#3 Ja Tarja! Det är verkligen skönt att ha någon som man bara behöver skicka iväg ett sms till om man behöver hjälp. Fast nu har jag ju dig och Olley också att fråga ^^
Åh, vad snäll du är! Det ska jag komma ihåg! :D

Vad roligt att du har några som du tycker så mycket om. Och så himla kul med hollandsresan i morgon! :D
Fota massor!

Kram Johanna

Tarja
0

#4 Ja men precis, vi finns alltid bara ett sms bort vet du! :)

Tack Johanna, det ska jag absolut göra! :D

hjartelyckanskaniner
0

#2 Snackar med mina uppfödare dagligen:) Millenium's, Skanörs och Pralinens träffar jag varje/varannan vecka och pratar alltid med de på tävlingarna. Kyrkelidens pratar jag dagligen med på msn. Vi skojar om Alf och Sven^^ Sven och Suffi ska tävla i biggest loser;) de behöver gå ner några hekton:P

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Horisonten
0

En av världens bästa uppfödare enligt mig är helt klart Madde från Solviken's Kaniner. Vi har haft kontakt i ett år snart och jag längtar efter en dunboll från henne. Vi har gått igenom mycket tillsammans och jag ska ev. träffa henne i November! Det finns nog inget ont i henne och jag blir så himla glad när jag får ett mail av henne, det gör min dag!

[nataschaj]
0

Kmr inte in på hennes sida.

men roligt att du har en sån bra uppfödare! det är så roligt att många ställer upp å det!

Sweetienin
0

#8 Nu då?
Ja, det känns verkligen bra! :)

Kram Johanna

[nataschaj]
0

Funkar inte ändå…

konstigt. kanske min data men de står att den inte hittar sidan.

Workingdog
0

Kommer inte heller in på sidan.

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

LinneaJohaanson
0

Här är länken

#0 Hade glömt skriva "http://" före adressen Skrattande

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Emelie
0

Jag måste helt klart säga Marianne Jargeus på Förgätmigejs Kaniner. Hjälpsammare och generösare människa får man leta länge efter, om det ens finns någon som når upp till samma nivå?

Jag har träffat många underbara uppfödare, men Marianne slår nog dem alla.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[sstorm]
0

#13 håller med!

LinneaJohaanson
0

Elin Robertsson Hårbys kaniner!
Hon är guldvärd

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Sweetienin
0