Aspträd + kanin = ?
Eftersom vi har typ hela tomten full av små 50 centimeters aspträd så jag undrar om kaninerna kan äta det eller om jag ska fortsätta rycka bort "träderna" när jag flytar rashagarna/sommarburarna?
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Putt
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
Det ger jag mina och de gillar det skarpt! Jag skulle låta dem stå kvar
.
Det funkar bra att ge kaniner aspträd. Både grenarna och löven! :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
# 2 & 3
Tack så mycket! Trodde dom var giftiga men mamma sa att dom inte var det men jag tog det säkra före det osäkra. Det underlättar ju att låta dom få äta det ^^
hihi du kan ha dem som små gräsklippare
vill inte sno Kassy´s tråd, men vilka grenar/löv kan dem äta ifrån? har bara vågat ge mina från fruktträd.
# 6 Ingen fara, jag har ju fått svar på min fråga så det är lungt^^
Fruktträd, björk (på sommaren), asp är vad jag vet hittils. :D
Man kan ge de löv och grenar från alla möjliga träd och buskar. Asp, alm, tall, gran, hassel, enbuske, hallonbuske, svartvinbärsbuske, äppelträd, körsbärsträd, lönn osv ..
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#7-8 Oj! där ser man, har fullt med björk i vår trådgård, då kan jag ge det? men bara på sommaren?
#9 Höst, sommar & vår är okej. På vintern bildas det "gift" längst ut i grenarna som kaninerna får ont i magen av.

Asp sägs fungera som "maskmedel" för djur. Förr i tiden gav man alltid aspgrenar till boskapen för att skydda dem från att få mask! :) Jag ger aspgrenar med jämna mellanrum, och har aldrig haft mask på mina kaniner i alla fall :)
Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu
Jag såg aspbarkspellets i en hästaffär igår och blev nyfiken. Kan det vara något för kaniner? Inte i några mängder så klart, men som sysselsättning och energifattigt tillskott. Och maskmedel kanske
.
Nu har jag googlat lite och jag kommer köpa en säck nästa gång jag kommer till stan. Provar man inte får man ju inte veta!
#12 Åh, det låter intressant faktiskt! Det är något jag tänker kolla upp! :)