Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1962 ggr
Hagalundskaniner
0

Borta

När jag var ute och skulle kolla till kaninerna i morses märkte jag någonting hämskt!!

Kyzzen och hennes dotter Symzan bor i en lekstuga. I lekstugan är det ett litet  hål för innan kunde kaninerna gå ut och in som dom ville men nu har vi satt för hålet och flyttat bort hagen. För hålet brukade det gallret som hör till min ena transport bur sitta men igår behövde jag ha den eftersom att jag skulle åka bort till en kompis med två av mina kaniner… så Kyzzen och Symzan fick vara i deras Hage under dagen för min bror var hemma och kollade till dom. Sen på kvällen när jag kom hem och skulle ta in kaninerna glömde jag att sätta fast gallret! Jag tar ju för givet att det alltid sitter där…
Så imorses när jag var ute och öppnade lekstugardörren satt Symzan helt stilla i hörnet - ENSAM!!
Man såg tydigt att de hade sprungit för spånet var långt upp på väggarna och skålarna var helt täckta av spån.
Jag gick fram till Symzan och hon bara satt där - helt stilla vilket inte är likt henne… Sen så såg jag att hon hade ett bett i nacken och blod i pälsen!!
Så jag misstänker att någon djur har varit där ine och jagat kaninerna och tagit Kyzzen för jag hittar henne inte! Jag har letat massor på tomten men hon är borta :'(
**Varför var jag så dum att jag glömmde sätta fast gallret!!??!!!
**Allt är mitt fel!! :''(

Jag vill bara att hon ska komma tillbaks… Världens charmigaste lilla kanin…<3

Mina ögon är helt röda och min näsa kan inte sluta rinna

Jag älskar dig Kyzzen :''(<3

Mvh Linnéa

Hagalund´s kaniner - uppfödning av dvärgvädur, teddylöwen & dvärgvädur rex
www.hagalundskaniner.weebly.com

Loverabbits
0

Nej fy vad hemskt! *tröstkramar*

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

teddybaby
0

Åh :( :( vad hemskt! Stackars dina tussar och stackars dig!

Fridaaaa
0

Det är mänskligt att glömma! Och är man då van att gallret brukar sitta där tänker man ju inte på det.

Nästa gång kanske ni sätter fast ett galler som kan vara där hela tiden?

Men det är lätt att vara efterklok! Det är sånt som händer, vi är bara människor, alla gör vi fel fastän det känns hemskt ibland.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hagalundskaniner
0

Tack allihopa! Det känns jätte hämskt och jag saknar henne oerhört mycket och tycker jättesynd om Symzan som ser helt vettskrämd ut :'(

#3 Jo, vi ska göra det, detta var bara en tillfällig lösning… Men jag har inte behövt båda burarna samtidigt innan =/ Ush vad jag bara önskar att jag kunde spola tillbaks tiden!

Mvh Linnéa

[h-malm]
0

Gud vad hemskt! Jag lider med dig<3 Hur mår Symzan nu då?

SuperLivis
0

Så hemskt. *tröstar* alla glömmer någon gång!

Hagalundskaniner
0

#5 Ja, det är värkligen hämskt!! :'( Symzan bara sitter still i buren… Hennes sår ser inte väldigt allvarligt ut men klart att hon måste vara rädd! Hon vill inte äta heller.. Har försökt med lite maskrosblad och annat gott men hon vill inte ha…Om det inte blir bättre åker vi in till veterinären med henne :(<3

Mvh Linnéa

SuperLivis
0

#7 Ett tips?, ring till en veterinär eller djursjukhus och fråga i telefon också, de kanske har tips? på vad du kan göra!

Denna kommentar har tagits bort.
Hagalundskaniner
0

#9 Tack! Får göra det =/

Mvh Linnéa

[h-malm]
0

#7 ok, hoppas hon/han kryar på sig!

KaninenWilma
0

Usch, min kanin har blivit stulen :'( ..
vet ungefär hur det känns :'(..
Kram<3

Hagalundskaniner
0

#12 Jag läste det… Fy vad hämskt! :'(<3

Kram tillbaks

Mvh Linnéa

[Airo]
0

Du vet redan vad jag tycker Linnéa! :(

Jag tycker det är jätte hemskt! :'(<3

Symzan är nog mest chockad, det skulle jag också ha varit.. :( 
Men gosa med henne så kanske lite försvinner i alla fall! <3

*KRAM* <3333

Hagalundskaniner
0

Ja, jag tycker så synd om henne :'( Ska snart gå ut och mysa o prata med henne igen.. kanske sätta henne mitt emot någon av de andra kaninerna så hon ser att hon inte är ensam i världen…<3
Hon har aldrig varit ensam innan =/

Mvh Linnéa

[Airo]
0

#15 det gör du rätt i.. <3

gaabriellaaa
0

usch och fy Gråter 

du har ingen annan kanin hon skulle kunna sitta ihop med? det kanske skulle bli lite bättre då om hon inte är van att vara ensam.

Hoppas hon kryar på sig!

Hagalundskaniner
0

#17 Kan tyvärr inte sätta ihop henne med någon av mina… Hon tycker inte om honan jag har och de andra är okastrerade hanar… Ush vad jag tycker synd om henne! Hon har aldrig behövt vara ensam utan har alltid haft sin mammaGråter
Om det inte var så att hon redan haft 2 kullar i år skulle jag parat henne och behållt en unge som hon kunnat ha som sällskap.

Mvh Linnéa

watervalley
0

Varför ska det finnas djur som äter små söta kaniner <3

Hoppas värkligen att Symzan kryar på sig ;)

Man tar ju nässtan alltid förgivet sstt det finns där men man kommer på det försent ;(

Tröst  kramar till dig <3

Och en kanin kram från mig och mina småå kaniner<33