Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 1243 ggr
[h-malm]
0

Börja hoppa

Jag har nu en hane som jag fick när han var 3 år, han är verkligen kass på att hoppa och tycker det finns 1000 andra saker att göra som är roligare xD

Jag hade också 2 honor som jag fick när jag var 9,5 år..men dom blev aldrig heller intreserade av att hoppa.

Så jag undrar hur ni gör för att få dom att tycka det är roligt. Jag ska köpa en unge, hona och skulle gärna vela ha tips? för att iaf få henne att hoppa. Hon är 12 veckor snart, så jag kan väl börja hoppa med henne?

SuperLivis
0

Jag började med att sätta upp små hinder i hagen, det kan vara saker som ett rör som de även kan få plats i osv. Sedan seltränade jag ^^ Sedan började jag med att träna på ca 1-3 hinder som var 5 cm höga , men tränade inte så ofta. Sedan höjde jag hindrena till 10 cm när de var absolut säkra på det ^^ Efter hand kan du öka höjd och hinder. De måste tycka det är roligt, och att börja på höga hinder direkt är ju inte lätt för någon! De får även bättre självförtroende om man börjar med låga hinder så att de är absolut säkra på att de klarar det ^^ Har kaninen vågat sig på att hoppa (kvittar om h*n rev) så beröm med klappar och godis!

PandaFish
0

Kaninhoppning.ifokus finns jätte många bra artiklar om det :)

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

[h-malm]
0

Okej, tack båda två! :)