fetare mat?
hejsan!
jag tycker min kanin är väldigt smal, och han får pellets och en annan blandning i (det är inte gnagarlyx,) men jag tycker inte han går upp i vikt, han får mat hela tiden och äter nästan allt men han är fortfande jätte smal., finns det någon lite fetare mat man kan ge honom ett tag sen byta tillbaka till pellets?
Hur mycket pellets plus blandning ger du honom? :)
…Och vilket pellets?
Tecken på mask?
Ljustadalens kaningård
Vilken blandning undrar jag med
#2 Bra förslag! :)
Undrar även jag vilken blandning, pellets och mängd du ger.
Blir lättare att svara då.

jag ger honom 0,75 deceliter då är det blandat både pellets så balndningen (rabbit royal).
vad det är för pellets vet jag inte :P
men någon som vet vad det kan vara ?
Du kan alltid testa komplettera med lite solrosfrön, dock bara ett fåtal per dag eftersom de är så feta.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
du kan inte posta en bild på han då???
Han kanske är som han ska vara men att du upplever han som smal =)

#7 han äter inte solrosfrön :) men kan man ha i lite havregryn?
#8 han är för hårig, man ser inte hans kroppsform :P men jag tror han har gått ner nu när jag har varit på semester för jag tog med han till min farfars då fick han bo i stallet på kvällarna och i en liten bur ute på dagen, jag tror inte han trivdes så mycket så han åt nästan inget , och nu vill jag få upp hans hull igen :)
Ha inte bråttom med det! Är det inget fel (typ mask) så går han sakta men säkert upp igen. Det ska han göra på bra mat! Det är viktigt att inte ge för mycket kraftfoder för då äter de ofta för lite hö vilket kan vara förödande för magen…
Vad är han för ras?

#10 okej vad bra !:)
han är blandras mellan långhårig hermelin och lejonhuvad han är rätt så stor :)