Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 957 ggr
Clariiz
0

Viltgul Dvärgvädur

Hejsan.. (igen)

Många söker ju vilt färgade dvärgvädurar har jag märkt. Sen sitter man där sen dyker den hära upp! TA EN TITT VÄRD ATT SE!! :)

http://www.blocket.se/vi/10896266.htm?ca=12_s

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Rymdkanin
0

vad söt :)

Hopi
0

Jag såg den jag oxå! ;) Funderar på att ringa! =)

KajsaM
0

Vilken sötnos! Ja ring Hopi ;D

Hopi
0

Ja, nu har jag ju skruvat ihop buren iaf! (som jag köpte av NinniH) Så nu får jag ta o ringa! haha. =)

KajsaM
0

Ja precis, där kan den ju bor :D hehee

Hopi
0

Nu har jag ringt! Räcka ut tungan Ska ringa igen imorgon fåse! hehe.

Dom har aldrig klippt klorna på honom och han är 10 månader! Borde han inte ha långa klor då..? :S

KajsaM
0

Du ringde :D Om han inte har gräft eller ha brytit dom så borde dom vara långa..

Hopi
0

Hon skulle kolla klorna, hur dom ser ut, sen ska jag ringa igen, imorgon. Han hade visst ett jack i örat oxå, efter en hund som nafsat honom..

Matilda_91
0

#8: Ojdå då finns det nog risk för att han är hundrädd :/

Menhimla fin var han då ;D

KajsaM
0

Okej, sa hon om han var hundrädd?

Hopi
0

Nä det sa hon inget om.. Han är lugn o gosig sa hon.. Får fråga imorgon! Tack Matilda_91 för att du tänkte på det! ;) Förresten så bor dom i Falun! =)

KajsaM
0

Okej :) Han såg då charmig ut ;D

Hopi
0

Ja, hoppas att han blir min!!! =)

Är det nåt mer jag ska fråga om imorgon tro????

Om han har stamtavla ska jag fråga, om han är hundrädd.. Nåt mer?

Att han är frisk o varför dom inte ska ha han kvar frågade jag nyss..

KajsaM
0

Jaa, Håller tummarna :)

Du kan fråga om:

- Han har haft någon kull

- Felbett

- Något annan sjukdom

Det är vad jag kommer på nu :)

Hopi
0

Tack Kajsa_!

Han bor iaf ute! =) tur det!

Hopi
0

Så är han inte kastrerad!

myriis
0

Men oj Hopi, vad det blir mycket hanar för dig xD

Hopi
0

Jag håller mig till hanar! hehe

Matilda_91
0

Jasså så han finns i Falun? :) Vad kul ;D Då kan du ju hälsa på min pappa då för han står troligtvis på torget och säljer bröd, haha!

Hopi
0

Jo visst är det en liten Falu-grabb! hehe Så din pappa säljer bröd på torget, Matilda?! =) Tror inte vi åker ner på stan, om vi ska dit heller.. Blir isåfall nån av dom större affärerna utanför som vi kikar in lite snabbt på bara..

Matilda_91
0

hihi japp,m han är bagare och äger ett litet surdegbageri här i Svärdsjö;D

Hopi
0

Åh, då får du alltid gott bröd då! Räcka ut tungan

KajsaM
0

Lyckost dig Matilda ;)

Noa-Nisse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

JAA!! Hopi! en viltgul dvärgvädur!! hihih! skalman och jag längtar till du får hem honom! heheh hoppas att du får hem honom iaf!

Medarbetare på Hundar.ifokus

Matilda_91
0

Hopi, vet du vilket bageri det är? Brödleva heter det och pappa åker ofta runt på olika mässor och sånt i landet och säljer ;) Jag menar, du som verkar vara så nyttig borde ju käka surdegsbröd ;D

Men man blir rätt trött på allt det nyttiga efter ett tag..

Skogaholmslima <3

Hopi
0

Noa_Nisse; Ja, det blir roligt om jag får åka o hämta honom till helgen. Blir nog kanske på söndag. Men ska ringa igen imorgon få höra lite mer. Spännande! =)

Matilda_91; Har aldrig hört talas om Brödleva synd nog.. Jag skulle gäääärna smaka bröd som din pappa bakat! Jag tycker surdegsbröd är jättegott! Men hittar inte så ofta nåt att köpa.. Men ja, det brukar väl vara så att man vill växla mellan olika brödsorter. Ibland är det gott med limpa, men inte ofta.. hum.. Det är för sött o degigt tycker jag.. Men nån gång.. =)

Jojsan
0

Har du fått veta nåt mer om honom nu? :)

Hopi
0

Har ringt men inget svar.. får försöka igen om ett tag..

Jojsan
0

ok ;)

Jojsan
0

hoppas han blir din :P

Hopi
0

Tack Jojsan!!! Snällt! =)

KajsaM
0

Har du ringt Hopi?? :)

Hopi
0

Ja, men inget svar….

Pinscher2
0

Fortfarande inget svar!!??? =(

Hopi
0

Näe.. jag har precis provat igen.. Men nej.. Ändå så sa vi att vi skulle höras idag, och hon har ju mitt nummer oxå..  Får testa igen senare..

Pinscher2
0

Vilken dålig stil!! Hon vart nog lite rädd när hon märkte att Du har lite koll på kaniner…! Nä, på´na igen ba!!

Hopi
0

Eller så ångrade sig dottern.. och vill ha kvar honom.. Eller så var väl klorna jättelånga så dom tyckte det blev lite pinsamt…

KajsaM
0

Ja, precis. Dom kanske håller på att klippa klorna ;D

Hopi
0

Ja vem vet.. Får väl se om jag får tag på dom eller om dom hör av sig själva.. hum..

Clariiz
0

dålig stil! Det är bara att ringa på!!!

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

Har du ringt nå mer?

Clariiz
0

hoppas du får honom

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Hopi
0

Fick aldrig nåt svar.. och inte ringde hon själv heller.. Så jag tolkar det som klorna var väldigt långa.. För annars om nån annan köpt honom, då hade dom ju bara kunnat sagt det! Kanske trodde jag skulle bli sur.. För jag var ju först! Men annonsen finns kvar än.. Ja-ja det är som det är, inget att göra åt! Tyvärr… =(

KajsaM
0

#43 Ja, det kanske är så. Hon kanske väntar till en okunnig kaninägare vill köpa den och inte frågar. Men men

Hopi
0

#44: Ja nog verkar det konstigt iaf… Allt var ju frid o fröjd tills jag frågade om det var lätt att klippa hans klor… hum.. Vad ska man tro..Ja-ja inte mycket att göra åt..

Noa-Nisse
0

hm,, synd om dig Hopi att du är så kunnig! hahaah skoja!.

nämen allvarligt, det verkar ju lite konstigt iomed att du var först och allt!

amand
0

Konstigt att hon inte svarat :S

Hopi
0

#46; hehe ja jag skulle väl inte frågat "såna seriösa" frågor! hahaha. ;) Det var verkligen synd, för den kaninen har nog faktiskt behövt ett annat hem! Men jag hoppas iaf att nån annan kommer få köpa honom!

Noa-Nisse
0

#48.. jaa precis!! om han nu inte kommer till dig så hoppas att han kommer till ett minst lika ra hem!!

Clariiz
0

Vilken dålig stil! Du var ju först! äkert för du var kunnig osv. Kanske hans klor var svår klippta eller att dom aldrig ens provat..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Matilda_91
0

Prova ring igen :)

Hopi
0

Clariiz:Dom hade aldrig klippt klorna, visste inte att man behövde göra det ens..

Matilda_91: Nej, jag ringer inte mer.. Har redan ringt flera gånger.. Det får vara… Hon hade mitt telefonnr plus att vi skulle höras av på fredag.. Hade hon varit upptagen då, då kunde hon ju ringt mig sen ju.. Nej..

Pinscher2
0

Man ska vara hård mot de hårda =) Jag hade gjort precis som Dig Annelie. Jag hade nog oxå skämts och inte vågat svara om jag var i deras kläder… hihi! De inser nog att de gjort bort sig, för vet man inte att ens kanin måste få sina klor klippta ja då är det illa!

Hopi
0

Ja Suzzie, det måste ju vara pinsamt för dom helt klart…

bonnmora
0

Hej!

Maila henne med kaninen, skulle se om hon svara….Det gjorde hon

Detta skrev hon idag: Hej.
Jag är inte inne och tittar här så ofta- osmart av mig när jag har en annons ute. Kaninen är kvar om intresse finns. Han bor i en hemsnickrad bur (inte allt för vacker) på balkongen. Som du kan få med om du vill. Han är ofta ute och hoppar där. Men kissar bara i buren. Ja, det var lite om honom, Jack.
Du får gärna ringa hem xxx-xxxx.

Mvh Stina

Hmmm…. konstigt att hon inte ville sälja kaninen till dig Hopi…

Redigerat av Kajsa

Zvintos
0

Hopi, ska jag spela dum och köpa kaninen av henne, så kan du köpa den av mig sen? ;) Hehe

Noa-Nisse
0

#56.. haha det verkar ganska smart ;)

Hopi
0

NinniH: Jättesnällt av dig!! Men nej.. det finns fler kaniner!  Tycker det var så konstigt det där.. Så nej, det får vara.. Jag har varit dålig ett tag oxå nu, så jag har ingen energi alls.. Så jag väntar frammåt våren fåse. Då kan jag åka och köpa mig en dvv när jag får tag på en som det känns rätt med. En som det kändes som jag verkligen verkligen ville ha, det var den där stackarn som bott i en fågelbur, som det var så synd om.. Han var sååå vacker oxå tycker jag.. Tänker på honom ännu…. snyft.. Men det var för långt bort tyvärr…