Mina kanin ungar
Ja nu har jag kommit hem från italien. Presis för ca 2 time sedan. Min hona har ju som sagt fott 2 kanin ungar pappa är gäte finn supper vin stam tavla och mamma är okänd men är gätte fin ska ringa upp födare och få hennes. Stam tavla om hon har kvar den eller kan fixa en.
Sen ska jag nog registrera ungarna men vad behövs ??? då kostnad mm.
Och den så vill jag inte bara ha svar utan ni kan följa dena tråd hur gammla rukar kanin ungarna va när de fott päls ??
de är troligt viss föda den 27 juli men eftersom jag va bort är de inte säkert men de har inte öpnat ögon och har päls och rör sig en hyfsta.
Bilder kommer snart

Gud vad kul, längtar till torsdag då jag kan komma till dig och kolla till de.
De får ju päls efter några dagar.
:)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Såg ut som min lilla kull. 
Har en kull här hemma på en viltgrå och en svart unge.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Min hona får gå ut 10 min per deg mer eller mindre beroende på. Hon är så duktig varje gång hon ska dia springer hon tilll buren.
Och har sätt hene dia masser. Och har plockat upp ungarna. Har kollat på könsbestemnings artikeln. Och troligt viss har jag 1 hona och en hane.
Billder kommer snart
Det som krävs för att skriva stamtavla på ungarna är;
- Medlemsskap i KAF
- Uppfödarnummer (kostar 100kr)
Sen bör ju föräldrarna och deras föräldrar vara stambokförda.
Max 2 luckor (dvs icke stambokförda kaniner) i stamtavlan och inte på samma sida eller mamma+pappa.
Mamma+farfar är alltså helt OK, men inte mamma+pappa eller mamma+mormor.
Visst får man skriva icke komplett stamtavla ändå.
Men är det inte dispensdjur, utan en ganska vanlig ras/färg, så ser jag ingen mening med det utan då anser jag man bör skriva härstamningsbevis.
#4 Jag har två.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Vad söta :) Grattis!
♥