Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 3379 ggr
Lady-X
0

All Pet Pine?

Vad tycker ni om det, ngn som provat? Funderar på att köpa men ganska dyrt..

Beskrivning

Miljövänligt smådjursströ av trä som neutraliserar dålig lukt helt. Den absorberar sin egen vikt i vätska med hela 300%.

Den innehåller endast återanvända träprodukter och träslaget är Amerikansk Yellow Pine. Träslaget har unika egenskaper vad det gäller uppsugning och neutralisering av dåliga lukter.

All Pet Pine är en helt miljövänlig produkt och kan både komposteras och användas som trädgårdsmylla.

Dessutom är den helt dammfri.

zezagena
0

Känns lite osunt köpa strö som fraktats/importerats hela vägen från USA, inte så miljövänligt anser jag..

Sverige har ju massor av träd..

Friheten
0

vart hittade du det? o vad kostar det?

conejos
0
Friheten
0

http://foderbilen.se/review/product/list/id/958/category/273/

hitta där oxå.. 75kr för 2.36kg ganska dyrt i längden..

Friheten
0

Fanns visst 7kg för 175:-  men det är ju ett alternativ :) För den som är lite känslig mot sågspånsdamm. (jag)

Lady-X
0

#1 Det kan man tycka, men det skiter jag faktiskt i ;-)

Katti
0

Att gå över ån efter vatten… Fullständigt idiotiskt i mitt tycke. Vad är det för fel på papperspellets?

Lady-X
0

#7 Papperspellets tycker inte jag håller lukt borta särskilt väl. Ändå "mockar" jag minst en gång om dagen.

Lady-X
0

Spån är inget alternativ då det fastnar i hennes päls och håller lukten borta ännu sämre än papperspellets (som för övrigt luktar skit i sig själv).

Friheten
0

Det va en som sa att man kan spola ner det i toan oxå.. det är ju bra

Filtreras hos reningsverket. skickast till värmeverket.. fjärrvärme :)

Nu blev det plötsligt miljövänligare ;) haha

Katti
0

Det brukar inte de som jobbar på reningsverken vara förtjusta i. Kiss, bajs och toapapper är vad som ska spolas ner i toaletten!

NaimaG
0

7 kg för 179 det var dyrt. Remiss är smidigare, lika mycket absorberande, dammar inte. Den tar dock inte bort lukten men det har jag svårt att tro något material gör (ta kattsand för katter tex, hur väl tar de bort lukt de märken som sägs ska göra det) plus att remiss är tio gånger billigare och innehåller mer.

Om detta pellets TS beskriver kommer från USA vill jag inte veta från vilka träd eftersom USA har ont om skog. Enda stället som ha gott om skog är sydamerika men då kommer vi in på regnskogsmaterial.

Friheten
0

Problemet med reningsverken är att dom behöver mer än avföring o toapapper. Därför tillåter vissa komuner avfallskvarnar så reningsverken kan jobba sin kapasitet.

conejos
0

Kan du inte ha halm till henne då?

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

Onslow
0

Hade all pet pine till min hamster, funkade skitbra. Fast det var dyrt, så vi valde att inte ha det till kaninen. Men om man skiter i priset så är det att rekomendera. (:
Fast det finns ju billigare lösningar, men har bara testat all pet pine.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Kristall
0

Pinetree är ju tall, dvs samma sak som man gör vanligt kutterspån av.

Ska du ha något som inte fastnar i pälsen finns papperspellets, träpellets, halmpellets, asp- och alflis, pappströ m.m.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Lady-X
0

#16 Vilket av föreslagna material håller doften borta

Hur som helst, har beställt från foderbilen nu och ska prova. Återkommer! :-)

Friheten
0

Säg till mig när du testat. Har testat hampaströ. Vi borde gå ihop till en artikel om alternativt strö :)

imsuchadiva
0

Något annat som jag kan remkomendera är wellpappströ. Används bland annat på djursjukhus.
Jag använder det till både kaniner och mössen. Märkte stor skillnad på lukten när jag började använda det hos mössen. ( hade tidigare toalättströ.)

Friheten
0

Hur är wellpappströ? Dammar det mycke? Är det hackat eller pellets?

imsuchadiva
0

Det dammar inte. Hm det är väl hackat? Avrivna wellpappbitar ser det ut som helt enkelt :P

Lady-X
0

#19 Tack för tips?! Ska kollas upp :-)

Lady-X
0

Vill bara uppdatera. Jag beställde från Foderbilen och fick det hemkört typ dagen efter. Har alltså hunnit testa några dagar. Min hona går på låda så jag har det endast i den. Det blir därför snabbt en hög koncentration av urin i lådan. Vanligen byter jag den minst 2 ggr/dag då jag känner av lukten och tycker det blir ofräscht för henne att sätta sig där. Detta är helt klart det bästa jag testat hittills vad gäller doften! Det luktar gott i sig själv och jag känner överhuvudtaget ingen urindoft! Håller lukten bättre än både papperspellets, spån och kattsand (ej klumpbildande). Stor nackdel är dock priset. Så ska man ha det i hela buren kanske det inte blir värt det. Men eftersom jag bara använder det i lådan så är det värt pengarna. Tidigare har jag haft lite smådjursdeo i hennes toalett men nu behövs inte det. Vilket känns bra då det inte är naturligt. Kalas helt enkelt!

Friheten
0

Härligt :)

kajsalisah
0

Någon som har provat halmpellets?

Katti
0

Nej, men jag skulle gärna göra det om jag sprang på det i något sammanhang!