jag behöver hjälp :(
Hej, jag har en dvv och har ett väldigt jobbigt problem som gör mig riktigt ledsen.. Jag älskar den här kaninen stort (!) men vet inte vad jag gör för fel. Vi klickar nog inte riktigt.. Hon är livrädd för mig när jag vill ta in henne från golvet.. Hon stampar osv vilket gör mig ledsen det med. Såfort hon får chansen sticker hon. Men fattar inte varför… Jag vill inte göra av med henne eller något, ska jag sluta låta henne gå lös? Ska jag typ börja om från början? Sitta utanför buren (så som man gör när man fått hem en kanin precis. Snälla vad ska jag göra, jag vill inte att hon ska vara rädd för mig :(
Hoppas verkligen jag får ett svar, annars vet jag inte vad som kommer hända med oss två… (vill ha så bra kontakt med henne som möjligt). Det är min första kanin.
Jag har samma problem med min skötarhane, han är väldigt aggressiv också. Jag började om med honom, tyvärr utan storslaget resultat.Du sko nog först testa att börja om från början och bara prata med henne och locka med något hon tycker är gott, sedan kan du kanske klappa henne osv.
Min kompis hade det så med sin lejonhuvade hona, fast hon var lite aggressiv också… Sedan stereliserade hon henne och nu är kaninen som en liten hund (Lydig, och älskar sin matte) :P
Make pasta, not war.
#2 okej, jag gör börjar om från början när det är lungt hemma hos mig då jag blir lätt sur på min familj (jag är väldigt lätt retad) då det kan förstöra för mig och kaninen ännu mer. Så tar det när det är lungt :)
Du är lika mig ;)
Make pasta, not war.
Haha xD