Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 586 ggr
Bunny_Tina
0

"kanin"

jag kanske skall köpa en kanin till mina andra två älsklingar Skrattande

jag är intresserad av 2raser. hermlin och tan-kanin undrar om någon kan berätta lite om någon av dessa raser (som ni kanske äger eller känner) vill höra dess temrament och kankse vikten när den blir vuxen =)

tacksam för svar!!

KajsaM
0

Tempramentet är ganska olika från kanin till kanin. Men hermeliner brukar vara lugna (?) :)

Noa-Nisse
0

men tan-kanin är inte de en färg?! :O precis som blå hermelin finns det tan hermelin, eller har jag helt fel för mig ? hihihih ;D

Medarbetare på Hundar.ifokus

twinnie
0

Tan är väl en färg? ^^

Tindrah
0

En Tan-färgad hermelin.. :)

Tan e en färg :D

Tindrah
0

Men iaf, svar på din fråga. Hermeliner är små och söta :D heheh, iaf min..

Min hermelin är lite reserverad och inte lika skuttig osv som en dvärgvädur t.ex. Men hon är väldigt mysig och kan ligga i knäet i timmar =)

Myrra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Det finns faktiskt även en ras som heter Tan! Har själv haft 2 st, skickar med en bild på hur rasen ser ut!

Det är en lugn och snäll ras, även bra för små barn att ha!

Myrra
0

En bild till! =)

KajsaM
0

Jasså, jag visst inte att det fanns tan-ras, utan bara färgen black and tan..

Noa-Nisse
0

hehe inte jag heller! är den mycket ovanlig eller är det bara så att man bar har "missat" den rasen?? ;)

Zvintos
0

Den rasen är väl inte särskilt ovanlig.. är från Tan-kaninen som färgen kommer, om jag inte har helt fel. =)

[Niike]
0

#6 & #7  Så himla fina! Visste inte heller att det fanns en ras som hette Tan. Men jag älskar den färgen, vet inte varför men jag har helt enkelt fallit för den!:) Dvärgvädurar kan inte vara black and tan va? eller?? :S

Matilda_91
0

jodå, det kan dom :) Min kompis hade en dvärgvädur som var i den färgen förut :)

Iram
0

Läste i senaste "Kaninuppfödaren" att Tan (rasen) har legat på tredje plats i antal utställda djur de senaste 4 åren. Det är alltså en mycket vanlig ras bland uppfödare, endast slagen av hermelin och dvärgvädur! :-)

Bunny_Tina
0

åhh va fina tan-kaninen är men vet någon meddelvikten för dena sötnosen x)

Myrra
0

#14 Bunny_Tina!

Medelvikten på Tan kaniner ska ligga mellan 2,51-3,20 kg!

Bunny_Tina
0

okey tack så mycket blir dom större än dvärgvädurar Oskyldig

Noa-Nisse
0

dvärgvädurar ska väl helst inte väga mer än 1,9 kg så jag tror de blir större =) fast jag är inte säker :P

Bunny_Tina
0

oj! min dvärgvädur väfer ungefär 3kg! men jag tycker hon inte är så tjock!! Förvånad

Noa-Nisse
0

jaa, men jag skrev ju att jag inte var säker Räcka ut tungan heheh. min väger 2,2 och han är heller inte tjock :P

Myrra
0

Dvärgvädur ska ligga mellan 1,41-1,90 kg!

Så Tan kanin blir alltså större!

[Niike]
0

#12  Okej!
Ska köpa en till hona i sommar, har funderat ett tag på vad det helst ska vara för färg och ras. Dvv har jag nog alltid tänkt som ras, för jag älskar dem. Färgen har jag inte funderat så mycket på, bara att den inte ska vara helsvart. Har en svartvit hane och en svart hona redan, så det blir ju lite tråkigt…Men nu vet jag vad det ska vara för färg^^  Black and Tan ! Älskar den färgen!! Så fiin! Hoppas bara jag hittar någon ganska nära, kan inte åka alltför långt. :P Men det vore kanske kul att ha någon ljusare färg eftersom de andra kaninerna är så mörka. Och Black and Tan är ju mörk, hmm..Men den är såå fin!! Aja, har inte bestämt mig än!:) Hahah!
Tack för svar Matilda_91!

Bild: Far & son, nosar på varandra genom nätet:)