Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 674 ggr
Maliceangel
0

Orolig för kanin

Min hankanin som nyss fyllde 7 år har dom senaste dagarna varit mer trött än vanligt. Han har inte ätit som han brukar heller. Det enda han verkar vara någotsådär intresserad av är maskrosblad & gräs. Han har varit helt frisk hela sitt liv tills nu. Därför reagerade jag väldigt fort när han började bli tröttare. Han har också varit lite rubbad i sin avföring. den är litegrann lös.

Är det åldern som börjar påverka honom eller kan det vara något annat? Jag kommer att kontakta en veterinär imorrn. Kanske är det dags för en hälsoundersökning.

Vad tror ni kan vara felet? Iochmed att han inte äter som han brukar så börjar jag kunna se tendenser till att han har magrat lite.

Avföringen kan ju bero på att det blivit sommar och han har börjat äta med gräs o maskrosor. Tröttheten kan bero på värmen men han har inte påverkats nämnvärt av den tidigare somrar.

Zekina
0

Jag tror att det kan vara åldern som börjar komma ikapp, men det behöver ju inte vara helt säkert. Så det är bra att du kontaktar vet ifall det är något annat med honom.

fripe
0

När jag var hoss vetrinären med min kanin visa det sig att tänderna någonstan i mitten av munen hade blivit vassa så dom skaver mot (kinden) Då kan dom sluta äta och då bli smalare. Detta filar dom bara ner i sådana fall.:)

Maliceangel
0

Tack för era svar :) Men han mår jätte bra igen. Det där höll bara i sig en väldigt kort tid som tur är.