Mina kaniner

Vet någon hur man kan "gissa" på hur gammal en kanin är? Finns det något sätt man kan se på ett ungefär hur gammal en kanin är?
Jag vet nämligen ingenting om dessa kaniner..
Vilka jättesöta kaniner!
Hur har du fått dem som? Eftersom du inte verkar veta någonting om dem :) Bodde dom på något dåligt ställe å du tog hand om dom istället eller nått?

De var jättesöta, vilken fin bur Asta har fått!
Har du några mått på buren? Jag tyckte den var jättefin och skulle gärna bygga en likadan!
Jag har nu läst i din andra tråd och sådär,
så nu vet jag varför du inte vet så mycket om dem ;)
Jag har ingen aning om hur du kan se hur gamla dom är,
tyvärr :(
Du kan ju se om dem är könsmogna? :)

Myriis, hur ser man det?
#10, #11 Tack!

#11 Jag ska försöka fixa fram mått åt dig idag :)

#15 Tack!

#16 Vad är det för mått du vill ha? Bara burens sidor och höjd eller vill du ha mått på luckorna och så också?

Dt spelar ingfen roll, lägg ut så mycket mått du orkar!

#18 Så nu har jag varit ute och mätt..
Gjorde buren i paint..

Tack så jätte mycket!

Vad söta alla dina niner är! :) Och Astas bur var ju också jättefin ;)
Jättesöta niner!! Den svarta hanen ser ut som en dvv, den andra ljusare vet jag inte, kan vara dvv men skulle tro att det kan vara en korsning eftersom öronen står upp mer. Eller brukar de hänga ner annars? Honan vet jag inte men det ser ut som en hermelin. Om det är korsning eller ej kan jag inte svara på, vet inte så mycket om just hermeliner.
Din kanin Asta är verkligen jättesöt!! Vilken ras??? Jag skulle chansa på Löwen eller Löwenkorsning?
Buren var också jättebra! Kanske ska bygga en..Jag får se!;)
Ha det bra & lycka till med ninerna<33

#22 Tack!
#23 Tack! Den bruna hanens öron står alltid uppåt, så jag tror att han är korsning. Men vet ej mellan vad.. Vad tror du/ni? Asta är löwen. :) Jag verkligen älskar bilden jag fotade på henne idag. (#8)

Ni som tittar på ritningen på Astas bur, (#19) förstora upp den! Man ser annars inte alla detaljer…
#2: Skulle tippa på att hon är en hermelin-korsning. =)
Hon är ju inte alltför olik min Iris, som är korsning mellan hermelin fuchs och dvärgvädur.
#24 Okej, men då är han nog en korsning. Men förmodligen är det dvv i honom, ser ut som det om du tittar på huvudet, bred panna. Jag tkr också dvv ser ganska klumpiga ut, men det är helt klart min favoritras^^ <3 Jag vet inte vad det skulle kunna vara mer för ras i honom. Han kanske har föräldrar som också är korsningar, och då blir ju han tillslut en enda liten korsning-kanin med massa olika raser i sig.
HAha, ja hade rätt om Astas ras då, Löwen:) Hon är verkligen jättesöt<33 Ja den där bilden (#8) blev ju perfekt! Du var verkligen framme i rätt ögonblick där;) Hihii. Jättegullig bild allså! <3
Bild: Lite rolig tkr jag. :) Niike har tröttnat på kameran kanske? Han verkar iafl inte vilja vara med på bild mera, eller så hittade han något jätteintressant precis då. Hehehe.:)
#26 Åh vilken söting!<33 Kärlek vid första ögonkastet!
Hihi
Pussa på sötisen lite extra<3

# 26, #27 Tack för hjälpen! :)
#26 Jättesöt hon är din Iris! <33 :)

Någon som vet hur man kan se på ett ungefär hur gammal en kanin är?

#30 Om kaninen har blivit könsmogen

#31 Jo, men hur vet man att den blivit det?