Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 569 ggr
Noa-Nisse
0

hur gör man..

hur gör man så att flera bilder sitter ihop? som typ ett kollage. att t.ex. fyra bilder sitter tsm i en bild!?

Medarbetare på Hundar.ifokus

amand
0

Man kan ju göra det på paint ;)

Noa-Nisse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

aha okej! det trodde jag inte! =) men men nu har jag provat och den blev ganska bra kolla! =)

KajsaM
0

Snyggt Johanna! :D

Noa-Nisse
0

hahah TACK kajsa!

amand
0

Snyggt! :D

Aourora
0

Fint :)

Frida-L
0

Jättefint!

Zvintos
0

Har man photoshop kan man också göra lite kollage-bilder. =)

Frida-L
0

Fint Ninni!

KajsaM
0

Coolt Ninni :D

Noa-Nisse
0

NinniH,, ahh gud vilket fint kollage!! synd att man inte kan göra så i paint!! :/ eller kan man?!

Zvintos
0

Noa_Nisse: nej, det kan du inte. Men om du vill kan du skicka lite bilder på min mail (ninni.hedblom@hotmail.com) så kan jag göra liknande åt dig? =)

Noa-Nisse
0

ahh! ja jätte gärna!! jag får göra det senare i kväll isåfall för sitter inte vid min dator!! men känn dig inte stressad av att göra det för det kvittar när du gör det!

TACK! 

Skrattande

SagaoAlfred
0

Vet inte om detta är OT, men NinniH, kan du inte skriva här hur du gör sånna där fina kollage som?
jag har photoshop å har länge velat göra sånna kollage, men vet inte hur man gör :O

här är ett kollage som jag gjort på min kanin alfred iaf :)

Zvintos
0

Först tar du en bild du vill ha som bakgrund och gör den lite större (ändrar bildstorleken, jag tog 1500*1125), sen öppnar du upp de bilder du vill ha med. Sen klipper du ur bilden med hjälp av "Lasso Tool" (har engelska varianten) och drar över den till stora bakgrundsbilden. Där placerar du bilden där du vill ha den, och sen ändrar du bildens "opacity" eller "fill", för att få den lite genomskinlig.
Sen fortsätter du bara att göra det med varje bild..

SagaoAlfred
0

#15 åh, tack så mycket. ska försöka på en gång :D

SagaoAlfred
0

Jag förstod det där med att klippa ut ena bilden med lassot och klistra in det i en annan bild, men hur får man sådär ljust runt själva bilden? nu ser det jättekantigt ut å sådär :)

Zvintos
0

När du använder lassot, kan du välja hur mycket runt kanten som ska bli utsuddat. Normalt står den på 0px, men jag brukar använda 15px. Det står högst upp, under flikarna "arkiv…..".

SagaoAlfred
0

Tack så jättemycket :D ska testa nu igen =)