Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 722 ggr
Timotejj
0

Händelserik dag!

Var ute och gick med en kompis en stund idag, går förbi några tomtar och så. Så plötsligt får jag syn på en vit kanin springa på vägen?! Går direkt efter och tar upp den! Helt vilse stod jag där och knackade på huset som var närmast. Det var en äldre kvinna som öppna och jag fråga om hon kände igen kaninen, och hon berätta att hon har sett en vit kanin på gården något kvarter bort. Hon visade mig vägen och så knacka vi på huset vi kom till. Och det var en liten kille som öppna dörren och kollar på kaninen och oss och skriker typ "mamma, stampe!"

haha, då var deras dag räddad, och förmodligen stampes med xD Blev bjuden på fika och 50 kronor fick jag sen. Dom berättade att han brukar smita men inte så långt, han hade inte varit borta speciellt länge för de hade inte ens märkt att han var borta. Men nu skulle han få bo inne tills uteburen var fixad Tungan ute kände mig duktig! xD

imsuchadiva
0

Vad kul att han blev hittad så fort och att han inte sprang iväg när du gick fram till honom :)

Timotejj
0

#1 Ja :) Fast han tyckte inte riktigt om att bli upplyft, men han sprang iaf inte iväg :)

teddybaby
0

Åh vilken tur! Det är ju inte ett dugg kul om man förlorar sin kanin. :'( Hade typ dött om min kanin rymde.

Workingdog
0

Vilken tur :) Vet hur det känns när ens kanin har rymt. Min Lilla tysk rymde och vi satte upp lappar och letade i flera timmar men hittade honom inte :( Och det värsta var att min kompis hade sett på en hemsida att det var någon som hade sagt att hennes kanin var borta och hade lagt in samma bild som vi hade på lapparna :( Så tänk om någon hade sett det där och ringt henne så fick hon hem honom :( Men det tror jag ändå inte. Men han sprang nog långt och klarade sig antagligen inte :(

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Timotejj
0

#3 Ja verkligen! Men eller hur, fast de verkade inte så jätteförvånade över att han hade rymt :s men nu har de säkert fixat buren :)

#4 Ja xD Nej huu :( jag skulle bli helt galen om min kanin försvann! :/

Timotejj
0

Ska lägga till att min kompis fick pengar och fika också såklart xD lämnade inte henne kvar på vägen, haha ^^