Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 930 ggr
willowpysen
0

En eller två?

Har inte haft kanin innan men min son har tingat en liten kaninunge nu så vi håller på o fixa med bur och får hem nytillskottet om två veckor. Bör man ha en eller två kaniner? Jag är hemma ganska mycket så vi kommer plocka med den en del, men är det ändå nödvändigt för kaniner att vara tillsammans med andra kaniner? Bör man kastrera sin kanin och vad brukar det ligga på i pris?

Mvh/Hanna

"En stund i taget - här & nu"

hjartelyckanskaniner
0

Man behöver inte ha 2 kaniner ihop. Kaniner behöver inte ha sälskap av varandra. 3 av mina 7 kaniner bor ihop. Det är mor med 2 döttrar. De ska bo för sig själv sen när jag ska bygga nya burar. Ena dottern och sonen (syskon) ska flytta snart.

Nej, man behöver inte kastrera om kaninen bor själv.

Tycker att ni ska börja med en kanin och vill ni ha fler sen så köp det. Kaniner får man inte tama på några dagar utan det kan ta tid. Det är mycket roligare att ha en tam kanin än flera som inte är så tama.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

willowpysen
0

Tack för svar! Ja, vi kommer att börja med en då, var på semester hos några släktingar på gotland och då tingade min son en hane som vi gosade med under semesterveckan, och deras barn plockar med kaninerna så de är redan tama, mamman är helt underbar, snäll och gosig, så nu håller vi på och göra i ordning buren, måla och sätta nytt nät så allt är klart när den kommer om ett par veckor. Vet inte om det är min son eller jag själv som längtar mest efter den nya lilla familjemedlemmen ;)

"En stund i taget - här & nu"

hjartelyckanskaniner
0

#2 Nu ska den bara att den ska passa in med era regler. Ibland tänker de att nu är jag inte hos min uppfödare så nu gör jag vad jag vill, hehe. Så gjorde några av mina:P

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/