Sjuk Kanin?
Hej!
Hej!
Idag när jag skulle släppa ut mina två kaniner så la sig den ena (Prada) i ett hörn och hon har nu legat där i ca 2 timmar utan att flytta sig. Hon ligger i skuggan där det inte är så jätte varmt. Men på varma dagar så brukar hon hoppa runt lite först och lägger sig ner när hon blir trött. Hon har nyligen haft mask men jag har gett 5 doser av det och ska nu vänta några dagar till innan jag ger igen. Jag tog på henne selen eftersom hon alltid brukar springa som en galning när jag går i sele med henne. Men nu så la hon sig bara ner på en gång. Jag puffade lite på henne och då hoppade hon några skutt fram och tillbaka på gräsmattan men så la hon sig ner igen. Då passade jag på att känna på hennes mage och då känner jag alla revbenen och ryggrad, skulderbladen ganska väl. Jag blir lite förskrökt och hämtar pelletsen som hon brukar äta av men hon vill inte ha, jag prövar med favortiten morot men det vill hon inte helle ha. Sallad och gurka funkade inte heller.
Så nu undrar jag tror ni att hon är sjuk? Jag funderar på fall hon kanske är uttorkad? Då hon inte drukigt någonting sen jag släppte ut dom idag.
Är väldigt orolig just nu.
/Hanna