Vilken färg?
Ungarna har ändrat sig lite i färger så nu undrar jag vad dom har för färger :)
Den första ungen var innan g/s japantecknad wiener men nu är den inte svart längre som den såg ut att vara på rumpan. Så vad e den, viltgul? Och ifall den e det, så säger man viltgul wiener blåögd? För det är den.
Sen så har ja 3 viltblå ungar. Den ena har fått lite brunt i pälsen, e den fortfarande viltblå? Den andra har blivit lite mörkare, e den fortfarande vilblå? Den tredje e ungefär samma.
Bild på den första ungen ja snacka om.
Den kan fortfarande vara g/s japan wiener bara att den har dålig teckning, ibland syns inte japanteckningen. De viltblåa kan fortfarande vara det bara att de ex. blivit solbrända.
Man säger enbart färg/teckning wienertecknad inte blåögd då wiener = ev. blåögd. Ex. Svart/gul japan weienertecknad.
#1 Okej vad ska jag säga att den har för teckning?
Om ungarna inte har varit ute i solen, då kan dom väl itne blivit solbrända?, å vad beror de då på eller asså har den någon annan färg?
Okej ska itne skriva de :P
#2: Vart har de viltblåa blivit bruna?
I nacken?
För där ska en viltblå vara creme-aktig. =)
#3 Nä asså typ i pälsen lite runt om :P
Lite svårt å förklara. De e inget man lägger märke till direkt men när man ser den på nära håll ser man lite.
#4: Det låter inte som att det är något konstigt direkt. =)
#5 Okej så då är den viltblå fortfarande? :)
Men den som ja har lagt in bild på, vad ska jag säga att den har för färg?
#6: Lägg in på dem viltblåa du är osäker på, så kan vi säga mer med säkerhet. =)
Men jag tyckte de såg tveklöst viltblåa förut så. ^^
Hade den du lagt in bild på fläck/streck förut, men som inte syns nu, så skulle jag ändå kalla den japantecknad (dock ju en dålig sådan).
#7 Okej för ja var helt hundra på att den hade ett tunt svart streck på rumpan när den var yngre xD
Du kan gå in på min hemsida: www.lavaletto.weebly.com å kolla under fliken kullar så ser du nytagna bilder på dom som ja precis lagt in :) Där ser du alla och kan avgöra om det är rätt färger ;)
#8: De två första ser då viltblå ut fortfarande.
Decode funderar jag dock på om det är en blå, då jag inte ser några viltzoner runt ögonen på den bilden.
Har du någon större bild?
#10: Japp, den bilden blev större då.
Den ser inte viltblå ut alls, utan vanlig blå. =)
#11 Okej tack :) då skriver ja att hon rä blå wiener