Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1215 ggr
Sweetienin
0

Jag minns

För ett år och några dagar sedan. Jag satt vid datorn och hade precis loggat in på kanin.ifokus. Då läste jag en tråd som jag inte hade en aning om att innehållet skulle betyda så mycket för mig. Det var en tråd som NinniH hade skrivit. Hennes vita blåögda dvärgvädurshona hade fått ungar. Två levande och en dödfödd. Jag läste tråden noggrant varje dag för att se efter nya uppdateringar. Det stod att båda kaninungarna troligtvis var tingade vilket kön det än var. Men så plötsligt när de var lite mer än fyra veckor gamla så läste jag en tråd om att en vit blåögd dvärgvädurshona var tillsalu. Och när jag läste den såg jag ju att det var just den ungen!
Jag ropade på min syster som sprang snabbt och kollade. Hon blev helt till mig. Men hon var tvungen att köpa den för jag hade redan tingat två kaniner. Så hon mejlade Ninni och vi tingade henne.

När vi hämtade henne var hon bara 7 veckor och så grymt liten! Ena örat pekade rakt upp och hon var så nyfiken och charmig. Vi hade henne lös på gräsmattan varje dag för att hon skulle vara tam.

Nu är hon stor och har varit med om så mycket. Det värsta var takraset på LU. Hon blev aldrig sitt busiga, snälla och lyckliga jag efter det. Men vi har jobbat på det och hon mår toppen nu! Hon mår superbra och de senaste månaderna har hon varit en snäll liten ängel. Man kan ha henne lös på tomten och hon springer aldrig iväg.

Ville bara skriva det. För jag var inte hemma på hennes ett-årsdag! Men tro mig, hon har fått massa efterskotts-pussar och kramar.
Jag älskar min lilla Zvintos Dis (Alice)!
Jag hoppas vi får många fina år tillsammans!

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

[nneo]
0

Aw! Kyss

Tarja
0

Åh vad härligt. Fina lilla  Alice Glad

Clariiz
0

Gud så gulligt (:

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

teddybaby
0

Gladaww mysigt! Vad fint att höra att hon gjort framsteg då sedan LU..

lydds
0

Aww! Glad

ulanea
0

Aawwie, så gulligt skrivet:)! Så bra att hon gjort framsteg efter LU! Hoppas hon en dag återgår till att vara precis som hon var innan det:)!

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Zvintos
0

Skönt att höra att det går framåt med henne. ^^
Mamsen och brorsan hälsar till söta Alice. =)

Baralisah
0

vilken fin text, grattis till henne!

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Inaarah
0

Åh, grattis! Glad

malin--a
0

Grattis i efterskott! :)